EN LA DOCENCIA DE LA MATERIA PARTICIPAN TAMBIÉN LOS SIGUIENTES PROFESORES DE LA UVIGO:
Francisco Javier Deive Herva (e-mail: deive@uvigo.es)
Mª Asunción Longo González (e-mail: mlongo@uvigo.es)
Diego Moldes Moreira (e-mail: diego@uvigo.es)
Marta María Pazos Currás (e-mail: mcurras@uvigo.es)
Mª Carmen Rodríguez Argüelles (e-mail: mcarmen@uvigo.es)
Mª Ángeles Sanromán Braga (e-mail: sanroman@uvigo.es)
Proporcionar una visión de síntesis de algunos procesos de la Industria Biotecnológica, poniendo de manifiesto la importancia del cambio de escala y los problemas existentes con respecto al medio ambiente, la energía y los recursos naturales
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A8
Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun bioreactor.
A9
Saber deseñar e executar un protocolo completo de purificación dunha molécula, orgánulo ou fracción celular.
A10
Saber realizar o deseño, planificación, avaliación e optimización de sistemas de produción biotecnolóxica.
A11
Deseñar e xestionar proxectos de base biotecnolóxica.
B1
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía).
B2
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas).
B3
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións).
B4
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal.
B5
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación.
B6
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas.
B7
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía.
B9
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa.
B10
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible.
B11
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual.
B12
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia.
B13
Aprendizaxe autónoma.
B14
Liderazgo e capacidade de coordinación.
B15
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos.
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Conocer las bases del diseño y funcionamiento de un biorreactor.
AM8
BM1 BM13
Saber diseñar y ejecutar un protocolo completo de purificación de una molécula, orgánulo o fracción
celular.
AM9
BM2 BM4 BM5 BM6 BM7 BM9 BM10 BM11 BM12 BM14 BM15
Saber realizar el diseño, planificación, evaluación y optimización de sistemas de producción
biotecnológicos.
Introducción a la microbiología. Bacterias. Levaduras. Hongos. Extremófilos .
BIOTRANSFORMACIONES
Tecnología microbiana. Biotransformación a nivel industrial. Caso práctico.
BIOCATÁLISIS
Tecnología enzimática. Biocatálisis en medios no convencionales. Catálisis avanzada
BIORREACTORES
Biorreactores ideales. Biorreactores reales de aplicación industrial. Biorreactores reales de aplicación medioambiental
ESTERILIZACIÓN
Esterilización por calor. Esterilización por filtración
Esterilización por radiación.
SEPARACIÓN Y PURIFICACIÓN PRODUCTO
Equipos. Disrupción celular, Separación de restos celulares: Filtración,
Floculación, Sedimentación y Centrifugación. Separación primaria el concentración: Extracción y Adsorción. Operaciones de purificación del producto: Precipitación, Cromatografía. Operaciones de membrana, Cristalización y Desecación
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Proba de resposta breve
Prueba objetiva dirigida a provocar el recuerdo de una aprendizaje presentada. Se presenta un enunciado en forma de pregunta para responder con una frase específica, palabra, cifra o símbolo.
Sesión maxistral
Exposición por parte do profesor dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio ou proxecto a desenvolver polo estudante
Prácticas de laboratorio
Actividades de aplicación dos coñecementos a situacións concretas e de adquisición de habilidades básicas e procedimentais relacionadas coa materia obxecto de estudo. Desenvólvense en espazos especiais con equipamento especializado (laboratorios científico-técnicos, de idiomas, etc).
Saídas de campo
Realización de visitas de formación en empresas, institucións… del sector. A presenza do/a docente é necesaria durante a execución da actividade
Traballos tutelados
Realización de actividades que permiten a cooperación de varias materias e enfrontan aos alumnos, traballando en equipo, a problemas abertos. Permiten adestrar, entre outras, as capacidades de aprendizaxe en cooperación, de liderado, de organización, de comunicación e de fortalecemento das relacións persoais.
Traballos tutelados
Se realizarán seminarios con los diferentes grupos en los que se darán las directrices para la realización del trabajo tutelado
Portafolios do alumno
Memoria donde se recogerán los protocolos, procedimientos y resultados obtenidos durante la ejecución de las prácticas.
Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Realizaranse seminarios cos diferentes grupos nos que se darán as directrices para a realización do traballo
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Sesión maxistral
A9 A10 A11 B1 B5 B13
Prueba de respuesta corta en la que se evaluará los
conocimientos adquiridos
50
Prácticas de laboratorio
A9 A10 B2 B5 B6 B9 B13 B14 B15
Se evaluará la asistencia y el aprobechamiento mediante
informes/memoria de prácticas
Se realizará una memoria y la defensa oral del trabajo. Ambos
items serán evaluados
30
Observacións avaliación
Al igual que el resto de las materias del Máster, la evaluación se realizará de manera continua durante las semanas asignadas a la docencia presencial. Tendrán prioridad para obtener MH aquellos alumnos que se evalúen en la primera oportunidad.
Fontes de información
Bibliografía básica
G. Antranikian, Extremophiles, , Publisher Springer
Dilip K. Arora et al, Handbook of fungalbiotechnology , 2004, Marcel Dekker
Graeme M. Walker, Yeast physiology andbiotechnology, 1998, John Wiley Sons H.J. Rehm et al, Biotechnology a multi-volumecomprehensive treatise , 1991, VCH W. Aehle, Enzymes in industry: production and applications, 2004, Wiley VCH A. Wiseman, Handbook of enzyme biotechnology,1995, Halsted Press B. Atkinson et al, Biochemical Engineeringand Biotechnology Handbook, 1991, The McMillan Press F. Gòdia et al, Ingeniería Bioquímica, 1998,Síntesis H.W Blanch et al, Biochemical Engineering,1997, Marcel Dekker J. E. Bu'Lock et al, Biotecnología Básica,1991, Acribia A. Illanes , Enzyme Biocatalysis. Principles and Applications, 2008, Springer
Kori Horikoshi. Extremophiles Handbook. 2011. Springer
Bibliografía complementaria
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Procesos e Produtos biotecnolóxicos/610475106
Observacións
Es aconsejable que los alumnos tengan conocimiento de inglés a nivel de compresión de textos, ya que parte de las fuentes de información que consultarán están publicadas en esta lengua.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías