Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun bioreactor. |
A26 |
Coñecer as aplicacións da biotecnoloxía ao desenvolvemento sostible. |
A27 |
Coñecer a problemática da contaminación ambiental e saber facer avaliacións do impacto ambiental. |
A28 |
Coñecer e saber aplicar as técnicas de detección e tratamento da contaminación ambiental. |
A29 |
Coñecer e saber aplicar as técnicas de biorremedación e biorecuperación de ambientes contaminados. |
A30 |
Coñecer e saber utilizar as medidas de prevención e xestión da contaminación ambiental enfocada ao control da mesma e á minimización dos seus efectos. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
B7 |
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía. |
B8 |
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación. |
B9 |
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. |
B10 |
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B12 |
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
B14 |
Liderazgo e capacidade de coordinación. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Conocer las principales reacciones microbianas implicadas en los procesos de tratamiento biológico de aguas y las técnicas para determinar los parámetros cinéticos y estequiométricos asociados.
|
AC26 AC27 AC28 AC29 AC30
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC7 BC8 BC10 BC11 BC12 BC15
|
CC2 CC6 CC7 CC8
|
Conocer y saber aplicar las tecnologías de tratamiento biológico de aguas. |
AC8 AC26 AC28 AC30
|
BC5 BC8 BC10 BC15
|
CC2 CC6 CC7 CC8
|
Conocer y saber aplicar las tecnologías de tratamiento de lodos. |
AC8 AC26 AC28 AC30
|
BC5 BC8 BC10 BC15
|
CC2 CC6 CC7 CC8
|
Conocer y saber aplicar ls principales técnicas de tratamiento físico-químico de aguas. |
AC8 AC26 AC28 AC30
|
BC5 BC6 BC8 BC9 BC10 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC6 CC7 CC8
|
Manejar la bibliografía para la búsqueda de información científico-técnica. |
|
|
CC6 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Item 1. Introduccion. |
Sistemas de tratamento de augas. Alternativas de tratamento. |
Tema 2. Procesos de tratamento físico. |
Pretratamiento. Tratamentos primarios. |
Tema 3. Fundamentos dos diferentes procesos biolóxicos. |
Estequiometría e cinética. Metabolismo microbiano. |
Tema 4. Tecnoloxías de tratamento biolóxico aerobio e anaerobio de augas. |
Procesos con biomasa en suspensión. Procesos con biomasa adherida. |
Tema 5. Eliminación biolóxica de nutrientes |
Fundamentos. Procesos de nitrificación-desnitrificación. Procesos de eliminación de fósforo. |
Tema 6. Rexeneración de augas residuais. |
Técnicas avanzadas de filtración. Técnicas avanzadas de desinfección. |
Tema 7. Potabilización de augas. |
Introdución. Técnologías empregadas. Técnicas avanzadas de filtración. |
Tema 8. Xestión de lodos de EDAR. |
Caracterización. Estabilización. Deshidratación. Evacuación final. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A8 A26 A27 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B15 C2 C6 C7 C8 |
14 |
28 |
42 |
Laboratory practice |
A8 A28 B6 B7 B9 B13 B14 C6 |
2 |
4 |
6 |
Field trip |
B5 B8 B15 C7 |
4 |
2 |
6 |
Objective test |
A8 A28 B5 C6 |
2 |
12 |
14 |
Case study |
A8 A28 A30 B5 B11 B12 C2 C6 |
2 |
4 |
6 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor exporá oralmente con apoio de medios audiovisuais os contidos básicos da materia. Facilitará ao alumno esquemas, táboas e outro material que considere oportuno. Fomentarase o diálogo para a correcta compresión dos contidos, a resolución de dúbidas e fomento do sentido crítico. |
Laboratory practice |
Prácticas de laboratorio dedicadas ao coñecemento da operación de reactores biolóxicos. |
Field trip |
Visita a algunha industria, que dispoñan dunha estación de tratamento de auga. |
Objective test |
Realizarase unha proba para avaliar a adquisición dos coñecementos adquiridos. |
Case study |
Estudarase algún caso concreto de contaminación e das tecnoloxías empregadas para eliminala. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Case study |
|
Description |
A atención personalizada realizarase a través de tutorías, por correo electrónico e a través das plataformas de teleenseñanza das Universidades organizadoras do Máster. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A8 A26 A27 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B10 B15 C2 C6 C7 C8 |
Avaliación continuada da participación activa do alumno. |
5 |
Laboratory practice |
A8 A28 B6 B7 B9 B13 B14 C6 |
Avaliarase de forma continua a realización de prácticas. Ao final das prácticas deberá entregar un informe onde recoga os resultados obtidos e a interpretacion dos mesmos. |
15 |
Field trip |
B5 B8 B15 C7 |
Participación e informe sobre a visita realizada. |
20 |
Objective test |
A8 A28 B5 C6 |
Proba para avaliar os coñecementos adquiridos. |
50 |
Case study |
A8 A28 A30 B5 B11 B12 C2 C6 |
Preparación individual ou en grupo dun caso concreto contaminación e do sistema de tratamento empregado, presentación en clase e entrega da memoria. |
10 |
|
Assessment comments |
La segunda oportunidad para superar la materia se realizará en el mes de Julio.
Tendrán prioridad para optar a Matrícula de Honra aquellos alumnos que se presenten en la primera oportunidad
|
Sources of information |
Basic
|
|
Metcalf & Eddy. Tratamiento, evacuación y reutilización de aguas residuales. Labor. Barcelona (1995).
Henze, M., van Loosdrecht, M., Ekama, G.A., Brdjanovic, D. Biological wastewater treatment. IWA Publishing (2008).
Grady, C. P. L. Jr, Daigger, G. T. and Lim, H. C. Biological Wastewater Treatment. New York, NY: Marcel Dekker, Inc. (1999).
Henze, M., Harremoes, P., Jansens, J. & Arvin, E. Wastewater treatment. Springer-Verlag, New York (1995).
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Contaminación ambiental/610475401 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
PROXECTO FIN DE MÁSTER/610475006 | PRÁCTICAS EXTERNAS/610475007 |
|
Other comments |
Dado que parte da bibliografía recomendada para esta materia atópase en inglés, é aconsellable ter coñecementos desta lingua, polo menos, a nivel de comprensión de textos escritos. |
|