Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A26 |
Coñecer as aplicacións da biotecnoloxía ao desenvolvemento sostible. |
A27 |
Coñecer a problemática da contaminación ambiental e saber facer avaliacións do impacto ambiental. |
A30 |
Coñecer e saber utilizar as medidas de prevención e xestión da contaminación ambiental enfocada ao control da mesma e á minimización dos seus efectos. |
A31 |
Saber levar a cabo auditorías sobre contaminación ambiental. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
B7 |
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía. |
B8 |
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación. |
B9 |
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. |
B10 |
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B12 |
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
B14 |
Liderazgo e capacidade de coordinación. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e saber utilizar as medidas de prevención e xestión da contaminación ambiental enfocada ao control da mesma e á minimización dos seus efectos. |
AC30
|
BC1 BC2 BC6 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12 BC13 BC14 BC15
|
CC4
|
Saber levar a cabo auditorías sobre contaminación ambiental. |
AC31
|
BC3
|
CC6
|
Saber realizar estudos de impacto ambiental. |
AC27
|
BC3 BC5
|
CC3 CC6
|
Saber levar a cabo análises de ciclo de vida de produtos e actividades e de pegada ecolóxica |
AC26
|
BC1 BC3 BC4 BC7 BC8 BC9 BC14
|
CC3
|
Saber xestionar o uso da auga con criterios de eficiencia e sustentabilidade |
AC30
|
BC1 BC8 BC9 BC11 BC12 BC14 BC15
|
CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Environmental Impact Assessment |
1.1. Basic rule for environmental evaluation
1. 2 Basic Procedures for environmental evaluation
1. 3 Scope of the documents and environmental studies. Objective and procedures.
1.4. Practical cases |
2. Environmental audits and management |
2. Environmental management systems. Rule ISO 14000. EMAS Regulation. |
3. Analysis of the life cycle (LCA) and Ecological footprint (EF) |
3.1. Sustainability. Methodologies of environmental evaluation. Life Cycle Analysis (LCA) and Ecological Footprint (EF). Introduction. Definitions. Applicability. Methodologies of calculation.
3.2. ISO 14040 Methodology for LCA. Definition of objectives and range of the study. Compilation and analysis of inventory. Impact evaluation. Interpretation. Methods of impact evaluation. CML Method (midpoint method). The Ecoindicador 99 (endpoint method). The Carbon Footprint (CF).
3.3. Methodology of Ecological Footprint.
3.4. Example of application. Software for LCA. |
4. Waste Management |
4.1. Inventories and ranking of waste. Characterization. Planning.
4.2. Introduction to clean technologies. Plan of minimization. Minimization oriented audit. Examples.
4.3. Waste reuse and recycling. Separated collected and classification for recycling. |
5. Integrated water management |
5.1. The traditional urban cycle of water use. Concepts of water management.
5.2. Water Frame Directive. New principles and his application. Water management planning.
5.3. Urban uses and resource sustainability strategies: grey waters, wastewater reuse, rain water uses.
5.4. Strategies “Low Water sensitive urban design” and “Low impact development”.
5.5. Strategies for the control of discharges. Directive 91/271 for urban wastewater. Municipal rules. Galician water taxes.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B3 B6 C3 |
1 |
0 |
1 |
Guest lecture / keynote speech |
A26 A27 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B11 B15 C4 C6 |
16 |
16 |
32 |
Seminar |
A27 A30 B1 B5 B11 B12 C4 C6 |
4 |
4 |
8 |
Objective test |
A26 A27 A30 A31 B2 B3 B5 B7 B13 C3 C4 C6 |
1 |
0 |
1 |
Supervised projects |
A26 A27 A30 A31 B10 B9 B7 B6 B5 B4 B3 B1 B12 B13 B14 B15 C3 C4 C6 |
0 |
31 |
31 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación do programa e guía da materia. Preguntas formuladas polo profesor e debate sobre os intereses, puntos de vista e puntos de partida do alumnado. |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor exporá oralmente e axudándose de medios audiovisuais os contidos básicos da materia. Realizará perguntas e outras observacións para dirixir a atención do alumno sobre os aspectos chave. Facilitará ao alumno os esquemas, gráficos, táboas, textos e outros materiais que considere oportuno. |
Seminar |
Formulación de problemas teóricos ou practicos e achega de documentación para a súa análise, estudo-debate e conclusións no grupo.
Por tanto, os seminarios concíbense como traballo práctico no que tratar problemas reais ou teóricos. |
Objective test |
Consiste nun exame tipo test, con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados na análise de fontes documentais, seminarios e sesións maxistrais. |
Supervised projects |
Realizaranse traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa. Os pasos a seguir son: selección do tema a proposta do profesor ou do/a alumno/a, identificación preliminar da documentación e da metodoloxía, elaboración dun guión xeral, sesións periódicas co profesor ou correo-e para o seguimento e preparación do informe ou memoria, entrega da memoria final, revisión e, de ser o caso, corrección polo alumno/a. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Supervised projects |
|
Description |
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en tutorías presenciais (individuais ou en pequeno grupo), sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A26 A27 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B11 B15 C4 C6 |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a. |
15 |
Seminar |
A27 A30 B1 B5 B11 B12 C4 C6 |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a. |
5 |
Objective test |
A26 A27 A30 A31 B2 B3 B5 B7 B13 C3 C4 C6 |
Cuantificación da porcentaxe de respostas correctas. |
50 |
Supervised projects |
A26 A27 A30 A31 B10 B9 B7 B6 B5 B4 B3 B1 B12 B13 B14 B15 C3 C4 C6 |
Proceso interactivo de realización, traballo en grupo e calidade da memoria. |
30 |
|
Assessment comments |
Establécese un prazo máximo de 15 días naturais para a entrega das memorias dos traballos por parte dos alumonos/as, agás acordo explícito co profesor en casos concretos. A cualificación de Non Presentado resérvase para aqueles/as alumnos/as que teñan participado en menos do 40% das actividades programadas e/ou non se presenten á proba obxectiva.
|
Sources of information |
Basic
|
H. Jacobsen and M. Kristoffersen (2002). Case studies on waste minimization practices in Europe. EEA Report nº 2
Sánchez e cols. (2014). DE RESIDUO A RECURSO. EL CAMINO HACIA LA SOSTENIBILIDAD. Residuos Urbanos. . Mundi-Prensa: Madrid.
(2005). Effectiviness of packaging waste management systems in selected countries: an EEA pilot study . EEA Report nº 3
Guineé, J.B. (2001). Life cycle assessment. An operational guide to the ISO standards. Final report, Part 2. . Centre of Environmental Science (CML), Leiden University, Holanda.
Institut Cerdá (1995). Manual de Minimización de Residuos y Emisiones Industriales: Tomo 1: Plan de Minimización; Tomo 2: Auditorías orientadas a la minimización; Tomo 3: Buenas Prácticas.. Publicaciones del Institut Cerdá.
ISO (International Organization for Standardization) (2009). Normas ISO, Serie 14040. . www.iso.org
X.E. Castells (2000). RECICLAJE DE RESÍDUOS INDUSTRIALES. Diaz de Santos, Madrid
Baumann, H.; Tillman, A.M. (2004). The hitchhiker's guide to LCA : an orientation in life cycle assessment methodology and application. . Sweden : Studentlitteratur, cop.
Metcalf and Eddy. (). Wastewater Engineering: Treatment and reuse”. . International Edition. McGraw Hill.
Parlamento e Consello da UE (2000). “Directiva 2000/60/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 23 de octubre de 2000, por la que se establece un marco comunitario de actuación en el ámbito de la política de aguas”.
(Julio 2009). “Evaluating options for water sensitive urban design – A National guide” . Join Steering Committee for water Sensitive Cities (JSCWSC)
(). “WSUD -“Water Sensitive Urban Design. Engineering procedures”. CSIRO Publishing. |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Contaminación ambiental/610475401 | Tecnoloxía ambiental e xestión da auga/610475402 | Tecnoloxía ambiental e xestión do solo e aire/610475403 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
PROXECTO FIN DE MÁSTER/610475006 | PRÁCTICAS EXTERNAS/610475007 |
|
Other comments |
Dado que parte da bibliografía recomendada para esta materia atópase en inglés, e recomendable ter coñecementos desta lingua, polo menos, a nivel de comprensión de textos escritos. |
|