Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A10 |
Coñecer os principais métodos empregados pola neurociencia cognitiva actual, con especial acento nas técnicas psicofisiolóxicas, neuropsicolóxicas e de neuroimaxe. |
B2 |
Coñezan e saiban utilizar as técnicas experimentais dos campos da neurociencia obxecto do seu interese. |
B3 |
Posúan un grao de especialización, o que significa o coñecemento de problemas, teorías e técnicas específicas, en polo menos un campo da neurociencia. |
B5 |
Saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa neurociencia. |
B8 |
Saiban traballar en grupos de carácter multidisciplinar |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as bases tecnolóxicas e as ferramentas software e hardware necesarias para o traballo coa neuroimaxe dixital
|
AR10
|
BR3 BR5
|
CR3
|
Coñecer unha unidade de medicina nuclear, tanto desde unha perspectiva clínica como tecnolóxica |
AR10
|
BR2 BR5 BR8
|
CR8
|
Saber estar ante os usuarios dunha unidade de neoruimaxe dixital, tratar os datos e procesalos con ferramentas informáticas. |
AR10
|
BR2
|
CR3
|
Coñecer os sitemas de comunicación e o estandar DICOM e NIfTI no campo da neuroimaxe |
AR10
|
BR2 BR3
|
CR3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
BLOQUE I: ESTUDOS ISOTOPICOS NUCLEARES EN NEUROLOXÍA |
Introducción
- Bases biolóxicas das enfermidades do sistema nervioso central e psiquiátricas
- Sistemas de tratamento da imaxe
- Radiofarmacia. Bases biolóxicas dos estudios con radiofármacos
- Control de Calidade dos aparatos e bases de protección radiolóxica
- O ciclotrón
- Estudio da perfusión cerebral
- Modulación farmacolóxica da vascularización cerebral
- Estudio isotópico de: Perfusión cerebral, Demencias, Tumores, Epilepsias, Morte cerebral, Receptores dopaminérgicos, Outros procesos
O PET. Bases físicas. Control de calidade. Radiofarmacia. Aplicacións clínicas. Utilizacións futuras. O ciclotrón de Santiago: liñas de investigación |
BLOQUE II. NEUROIMAXE DIXITAL |
- Fundamentos en neuroimaxe dixital. A imaxe dixital. Fundamentos e codificación da información. Os formatos gráficos da imaxe dixital. Formatos xerais e formatos específicos en neurociencia.
- Estándar DICOM. Formato estándar para o almacenamento e intercambio de imaxes médicas dixitais
Modalidades de imaxe dixital en neurociencia
-Orixe e fontes de xeración das imaxes en neurociencia. Imaxes médicas. Radioloxía convencional, TAC, RMN, Imaxe nuclear.
Aplicacións DICOM
-Aplicacións e visores de libre distribución e comerciais da imaxe DICOM.
- Aplicacións de neuroimaxe. O formato NIfTI. |
PROGRAMA DE CLASES PRÁCTICAS |
Bloque I
Práctica 1. Visita ó Servizo de Medicina Nuclear do Complexo Hospitalario Universitario de Santiago de Compostela
Práctica 2. Realización de estudios isotópicos PET ou non PET en neuroloxía e psiquiatría
Práctica 3. Visita ó Ciclotrón
Bloque II
Práctica 1. Manexo básico da imaxe médica. Adquisición, conversión de formatos, cambios de resolución
Práctica 2. Modalidades e imaxes médicas. Características das imaxes
Práctica 3. Manexo de aplicacións de exemplo para o tratamento de imaxes DICOM: Abrir un arquivo DICOM, ver as suas características e exportar as imaxes ao formato TIFF
Práctica 4. Bases de datos de estudos de neuroimaxe. Acceso, descarga e visualización de estudos DICOM/NIfTI
Práctica 5. Manexo de imaxes NIfTI. Segmentación manual e reconstrucción tridimensional |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A10 B2 B3 B5 B8 C8 |
5 |
5 |
10 |
ICT practicals |
B2 B5 B8 C3 C8 |
10 |
25 |
35 |
Guest lecture / keynote speech |
A10 B2 B3 B5 C8 |
5 |
5 |
10 |
Online forum |
B8 C3 |
8 |
8 |
16 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Na visita ao servizo de medicina nuclear do CHU de Santiago proporanse casso que serán estudados polo alumnado e debatidos |
ICT practicals |
Empregando a plataforma de teleformación ofrecida pola materia proporanse traballos ao alumnado que deberá ir realziando segundo o calendario proposto polo profesor. |
Guest lecture / keynote speech |
Clases presenciales para dar as bases teóricas dos contidos da materia |
Online forum |
A participación nos foros da paltaforma de teleformación serán unha parte activa importante na avaliación da materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
ICT practicals |
Online forum |
|
Description |
Preténdese que cada alumno de forma indicvual traballe no eido da neuroimaxe centrándose nas súas liñas de interese. Ao tratarse dunha materia cos alumnado moi heteroxéneo en canto a súa formación tratarse de buscar os contidos de interese para cada alumno |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A10 B2 B3 B5 B8 C8 |
As prácticas no servico de medicina nuclar do CHUS |
50 |
ICT practicals |
B2 B5 B8 C3 C8 |
A entrega dos traballos nas datas propostas a través de Moodle da UDC |
35 |
Guest lecture / keynote speech |
A10 B2 B3 B5 C8 |
A asistencia as clases considerase importante |
5 |
Online forum |
B8 C3 |
A participación activa e intelixente no foro será tida en conta para a avaliación final. |
10 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia completa e necesario acadar un mínimo de puntuación en cada un dos apartados, especialemnte no estudo de casos e nas prácticas a través do Moodle
|
Sources of information |
Basic
|
Von Schulthess GK (2003). Clinical molecular anatomic imagingf. Philadelphia : Lippinhcott W&W
NEMA (2012). DICOM Standard Status. Base Standard. http://medical.nema.org/
Souto M, García P. (2001). El ojo clínico de la Red. Santiagode Compostela: Universidad de Santiago de Compostela
Deinendengen LE, Shreeve WW, Eckelman WC, Bahk YW, Wagner HN jr. (2003). Molecular nuclear Medicine. Heidelberg : Springer Verlag
Maestú F, Cabestrero R, Ríos M (2008). Neuroimagen : técnicas y procesos cognitivos. Barcelona : Masson
ACR: American College of Radiology (2012). Neuroimaging . http://www.acr.org
Carreras JL, Lapeña L, Asensio C (2002). PET en oncología. Madrid : Nova Sidonia |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Todos os traballos son entregados a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, contribuindo deste modo a unha educación baseada nun modelo sostible. |
|