Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A2 |
Deseño de novas especies químicas e materiais con propiedades determinadas. |
A3 |
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
A4 |
Coñecer en profundidade as características e fundamentos de diversos modelos químicos para o estudo de sistemas orgánicos, inorgánicos e biolóxicos, incluídos os materiais con proxección tecnológica. |
A6 |
Coñecemento do comportamento de diferentes especies químicas e dos procesos aos que poden estar sometidas unha vez liberadas no medio ambiente, incluíndo as súas relacións entre distintos compartimentos ambientais. |
A20 |
Coñecemento dos principais tipos de produtos naturais: enzimas, receptores moleculares, etc. Entender a súa participación en procesos de catálise e autoensamblaxe. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C3 |
Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado. |
C7 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o comportamento dos elementos químicos implicados en sistemas biolóxicos para o desenvolvemento dos seres vivos. Racionalizar o funcionamento de sistemas biolóxicos e relacionalo coas propiedades de elementos e compostos inorgánicos. |
AM4 AM6 AM20
|
BM2 BM3
|
|
Determinar a influencia de sistemas inorgánicos sintéticos na saúde dos seres vivos. |
AM1 AM3 AM4 AM6
|
BM2
|
CM3 CM7 CM9
|
Coñecer os biomateriais máis importantes nas súas diversas variantes: biocerámicas, biomateriais poliméricos, biomateriais metálicos e biomateriais "composites", así como as súas principais aplicacións. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM6
|
BM1 BM2 BM3 BM5
|
|
Analizar a idea de biocompatibilidade e as distintas variables que inflúen na mesma. Comprender os problemas de biotoxicidade que levan asociados os diferentes elementos e os compostos inorgánicos e biomateriais, e os seu rol na medicina. |
AM1 AM4 AM6
|
BM3
|
CM3 CM7 CM9 CM11
|
Comprender os aspectos máis relevantes relativos ó concepto de biomineralización. |
AM4 AM6
|
BM1
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bioinorgánica |
Aspectos xerais en química bioinorgánica.
Elementos dos grupos principais esenciais en sistemas biolóxicos.
Sistemas bioinorgánicos implicados en reaccións de: i) hidrólise, ii) transferencia de grupos, iii) oxidación - redución.
Transporte e almacenaxe de diosíxeno.
Fixación de nitróxeno.
Transporte e almacenaxe de ións metálicos.
Toxicidade de elementos e sistemas inorgánicos.
Química bioinorgánica: medicina e farmacolóxica.
|
Biomateriais |
Biocerámicas.
Biomateriais poliméricos.
Biomateriais metálicos.
Biomateriais "composites".
Principais aplicacións dos biomateriais.
Biocompatibilidade
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A6 A20 B5 C2 C9 |
11 |
14 |
25 |
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 C3 C7 C11 |
10 |
24 |
34 |
Proba mixta |
A2 B1 B2 B3 B6 C2 C4 |
3 |
12 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación por parte do profesorado dos contidos básicos da materia. |
Traballos tutelados |
Traballos encamiñados a que o alumnado amplíe e consolide os contidos de cada tema (que o profesorado presente oralmente de modo esquemático nas sesións maxistrais). Estes traballos serven tamén para que o alumnado adquira destreza no coñecemento e o uso dos medios bibliográficos proporcionados. Engloban diferentes tipos de actividades (seminarios, resolución de problemas, resolución de casos prácticos, elaboración e presentación de traballos, titorías personalizadas) que serán seleccionadas en función das características do alumnado (número, formación previa). |
Proba mixta |
Proba de conxunto que contribuirá a avaliar o nivel de coñecementos e competencias adquiridos polo alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Proba mixta |
|
Descrición |
A atención personalizada ó alumnado, entendida como un apoio no proceso de ensinanza-aprendizaxe, realizarase nas horas de titoría do profesorado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 C3 C7 C11 |
Resolución e/ou presentación dos traballos tutelados.
|
0 |
Proba mixta |
A2 B1 B2 B3 B6 C2 C4 |
Exame ou proba obxectiva.
|
0 |
|
Observacións avaliación |
Na avaliación final, o
porcentaxe de cada parte avaliable ("Traballos tutelados" e
"Proba mixta") non será superior ó 60%, nen inferior ó 40%, sumando o 100% da nota ambas partes.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bioinorganic catalysis; J. Reedijk y E. Bouwman; New York,
Marcel Dekker, 1999 Concepts and models in bioinorganic chemistry; H.B. Kraatz
y N. Metzler-Nolte; Weinheim, Wiley-VCH, 2006 Bioinorganic chemistry: a short course; R.M. Roat-Malone;
Hoboken, Wiley-Interscience, 2007 Bioinorganic chemistry: a survey, E. Ochiai; Burlington,
Academic Press, 2008 Metals in medicine; J.C. Dabrowiak; Oxford,
Wiley-Blackwell, 2009 Bioinorganic medicinal chemistry, E. Alessio; Weinheim,
Wiley-VCH, 2011 Biological inorganic chemistry: a new introduction to
molecular structure and function; R.R. Crichton; Amsterdam, Elsevier Academic,
2012. Biomaterials science: An introduction to materials in
medicine; B.D. Ratner, A.S. Hoffmann, F.J. Schoen, J.E. Lemons; Amsterdam,
Elsevier Academic Press, 2004. Biomateriales: aquí y ahora; M. Vallet-Regí, L. Munuera;
Madrid, Dykinson, 2000. Introducción a la ciencia e ingeniería de los
materiales; W.D. Callister; Barcelona, Ed. Reverté, S.A., 1996. |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía relativa a química
bioinorgánica e biomateriais a disposición pública na Biblioteca da
Facultade de Ciencias e doutros centros da UDC
(http://www.udc.es/biblioteca/castellano/index.htm) |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|