Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A3 |
Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química |
A4 |
Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- O alumno coñeocerá as principais estratexias no deseño e desenvolvemento de materiais avanzados.
-O alumno adquerirá unha visión panorámica dos principais avances atinguidos no desenvolvemento de distintos tipos de materiais (conductores iónicos, materiais dieléctricos e ferroeléctricos, multiferroicos, superconductores, semiconductores, materiais ópticos, materiais catalíticos, materiais magnéticos, etc.) así como das suas aplicacións en dispositivos tecnolóxicos de gran importancia, incluso na la vida diaria.
- O alumno comprenderá relacións composición-estrutura-microestrutura- propiedades
- O alumno comprenderá a importancia dos nanomateriais no desenvolvemento de novos materiais, e o papel que xogan na mellora do rendemiento de dispositivos e as ventaxas que ofrecen respecto á utilización de materiais macroscópicos convencionais.
|
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10 BM11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Introducción á Nanoquímica e Introducción xeral á síntese de materiais
|
- Introducción á Nanoquímica. Relación superficie/volumen. Nanomanipulación.
- Introducción xeral á síntese de materiais. Métodos Top-Down y Bottom-Up
Crecimiento de monocristais.
Preparación de materiales policristalinos: Síntese cerámica e métodos alternativos (de descomposición de nitratos, síntesie por coprecipitación, sol-xel, síntese baixo presión, síntese asistida por microondas). |
II. Nanomateriais |
Nanomateriais metálicos, semiconductores e magnéticos.
Síntese. Efectos de tamaño, forma e entorno.
Aplicacións
|
III. Modificación superficial de nanomateriais
|
Modificación superficial de nanomateriais.
Intercambio de ligando. Método de capa por capa. Recubrimentos orgánicos e inorgánicos.
|
IV. Recorrido por distintos materiais non moleculares destacados I: óxidos de metales de transición |
Panorámica de óxidos de metales de transición, con énfase en óxidos mixtos
Síntese, estrutura, propiedades e principais aplicacións
|
V.Recorrido por distintos materiais non moleculares destacados II: zeolitas, híbridos inorgánicos-orgánicos (MOFs) , etc. |
-Híbridos inorgánicos-orgánicos (MOFs): Síntese, estrutura, propiedades e principais aplicacións
-Zeolitas: Síntese, estrutura, propiedades e principais aplicacións
-Outros materiais non moleculares relevantes |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 B5 |
12 |
0 |
12 |
Seminario |
B4 B7 B10 |
7 |
0 |
7 |
Análise de fontes documentais |
B5 B7 B11 |
0 |
12 |
12 |
Solución de problemas |
A3 A4 B1 B4 B5 |
0 |
24 |
24 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 |
1 |
18 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas (utilización de encerado, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Seminario |
Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos estudantes. |
Análise de fontes documentais |
Estudo persoal basado nas diferentes fontes de información. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.). |
Proba obxectiva |
Realización das diferentes probas para a verificación da obtención tanto de coñecementos teóricos como prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Análise de fontes documentais |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Titorías individuais e/ou en grupo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 B5 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computaranse conxuntamente (25% da calificación global) |
0 |
Seminario |
B4 B7 B10 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computaranse conxuntamente (25% da calificación global) |
0 |
Solución de problemas |
A3 A4 B1 B4 B5 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computaranse conxuntamente (25% da calificación global) |
25 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 |
Computará o 75% da calificación global. |
75 |
|
Observacións avaliación |
1. Procedemento de avaliación. A avaliación desta materia
farase mediante un sistema cuxos apartados e a súa ponderación correspondente
detállase a continuación: Sistema de avaliación
(Ponderación): - Exame final (75%) - Avaliación continua (25%)
mediante: -- resolución de problemas e
casos prácticos. -- avaliación continua do estudante
mediante preguntas e cuestións orais durante o curso e eventual exposición
oral de traballos e informes. Segundo isto, o exame final
terá un peso do 75% na cualificación da materia. A avaliación continua terá
un peso do 25% na cualificación da materia. A cualificación do estudante
obterase como resultado de aplicar a fórmula seguinte: Nota final= 0,75 x N1 + 0,25 x
N2 sendo N2 a nota numérica
correspondente á avaliación continua (escala 0-10) e N1 a nota numérica do
exame final (escala 0-10). As actividades docentes
presenciais (seminarios e titorías) son de asistencia obrigatoria. O
estudantes repetidores terán o mesmo réxime de asistencia ás clases que os
que cursan a materia por primeira vez. 2. Recomendacións de cara á
avaliación. O estudante debe repasar os
conceptos teóricos introducidos nos distintos temas utilizando o material de
apoio aportado polo profesorado e a bibliografía recomendada para cada tema.
O grao de acerto no plantexamento dos seminarios e resolución dos exercicios propostos proporciona unha
medida da preparación do estudante para afrontar o exame final da materia.
Aqueles estudantes que atopen dificultades importantes á hora de traballar as
actividades propostas deben consultar co profesor, co obxectivo de que éste
poida analizar o problema e axudar a resolver esas dificultades. 3. Recomendacións de cara á
recuperación. O profesor analizará con
aqueles estudantes que non superen con éxito o proceso de avaliación, e así o
desexen, as dificultades atopadas na aprendizaxe dos contenidos da materia.
Tamén se lles proporcionará material adicional (cuestións, exercicios,
exames, etc.) para reforzar a aprendizaxe da materia. 4. Outros.
A asistencia ás actividades
presenciais (clases presenciais teóricas, seminarios e titorías) é
obrigatoria. As faltas deberán ser xustificadas documentalmente, aceptándose
razóns contempladas na normativa universitaria vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. A.R. West:
"Solid State Chemistry and its Applications". Wiley, 2 ed., 2014 2. C. N. R. Rao,
Chintamani Nagesa Ramachandra Rao “New Directions in Solid State Chemistry”.
2nd edition, Cambridge University Press, 1997 3. C.N. R. Rao and
B. Raveau, “Transition metal oxides”, John Wiley & Sons ,1998. 4. P. Gómez-Romero,
C. Sanchez “Functional Hybrid Materials” (eds.), Wiley-VCH, 2003, 5. G. A. Ozin,
Nanochemistry: A Chemical Approach to Nanomaterials, , 2005 6. Gunter Schmid,
Clusters and colloids : from theory to applications, , 1994 2. D.L. Feldheim, C.A.
Foss Jr., Metal Nanoparticles, , 2001 3. G. Schmid,
Nanoparticles. From Theory to Application, , 2004 4. Brongersma, M.
L.; Kik, P. G. Surafce plasmon nanophotonics, Springer, 2007. 5. Shalaev, V. M.;
Kawata, S. Nanophotonics with surface plasmons, Elsevier, 2007. 7. G. Cao:
"Nanostructures and Nanomaterials: Syntesis, Properties and
Applications". Imperial College Press, 2004. 8. U. Schubert, N.
Hüsing: "Synthesis of Inorganic Materials". Wiley-VCH, 2 ed., 2004. 9. K. T. Ramesh:
"Nanomaterials: Mechanics and Mechanisms", Springer-Verlag, 2009. 10. D. Vollath:
"Nanomaterials : an introduction to synthesis, properties and
applications". Weinheim, Wiley-VCH, 2013. 11. Kenneth J.
Klabunde (Ed.): “Nanoscale materials in chemistry”. Wiley-Interscience, New
York, 2001. 12. J.A. Schwarz,
C.I. Contescu, K. Putyera (Editores): "Dekker Encyclopedia of nanoscience
and nanotechnology" (5 volumes). Marcel Dekker, 2004. 13. M. Lazzari, G.
Liu, S. Lecommandoux (Editores): “Block Copolymers in Nanoscience”. Wiley-VCH,
2006. 14. L. C. Sawyer, D.
T. Grubb, G. F. Meyers (Editores): “Polymer Microscopy” Springer, 2008. 15. V. Rotello, S.
Thayumanavan (Editores) “Molecular Recognition and Polymers” Además se recomendarán para cada tema textos
complementarios (artículos, páginas web, textos específicos) en el momento de
impartición de la asignatura. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Propiedades de Materiais/610509020 | Técnicas de Preparación e Caracterización de Materiais/610509019 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Neste módulo é chave facer un
enfoque global das materias, intentando comprender a estreita relación que
existe entre o modo de sintetizar os materiais coas súas características
estruturais e microestruturais, coas súas propiedades e, polo tanto, coas
súas aplicacións. |
|