Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Coñecer e aplicar as técnicas analíticas. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A17 |
Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos). |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A26 |
Levar a cabo procedementos estándares de laboratorios implicados en traballos analíticos e sintéticos, en relación con sistemas orgánicos e inorgánicos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Explicar de maneira axeitada fenómenos e procesos relacionados coas principais técnicas analíticas cromatográficas, electroquímicas, electroforéticas, imnunoquímicas e de análisis térmico.
- Comprender os sus principios, instrumentación, compoñentes e limitacións.
- Adquirir, evaluar e utilizar calqueira información bibliográfica e técnica relacionada
coas técnicas de análise. |
A7 A15 A20 A21 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C6 C7
|
- Adquirir destreza no traballo de laboratorio. Nomeadamente:
- avaliar e utilizar información bibliográfica relacionada coas técnicas de análise.
- deseñar e desenvolver estratexias para a resolución de problemas.
- interpretar os datos e expresar os resultados analíticos.
- desenvolver unha actitude crítica no traballo experimental |
A15 A16 A17 A19 A20 A22 A23 A26
|
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Técnicas electroanalíticas |
Fundamentos das medidas potenciométricas
Fundamentos das voltametrías e da polarografía
Sensores electroquímicos
Exemplos
Exercicios numéricos
|
Tema 2: Técnicas de análise térmica |
Fundamento da termogravimetría
Fundamento da calorimetría diferencial |
Tema 3: Técnicas cromatográficas |
Fundamentos da cromatografía de gases
Fundamentos da cromatografía de líquidos
Fundamentos da cromatografía de líquidos de alta resolución
Exemplos
Exercicios numéricos
|
Tema 4: Técnicas electroforéticas |
Fundamento das técnicas electroforéticas
Exemplos |
Tema 5: Técnicas enzimáticas e inmunoquímicas |
Fundamentos das técnicas enzimáticas
Fundamentos das técnicas inmunoquímicas |
Prácticas de Laboratorio |
Impartiranse 20 horas de laboratorio onde se realizarán prácticas que, dentro das disponibilidades de infraestructura da Facultade, abordarán os temas máis relevantes dos impartidos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A26 A23 A22 A20 A19 A17 A16 A7 B3 B4 B5 C3 C6 |
20 |
10 |
30 |
Proba mixta |
A7 A20 A21 A24 B2 C1 |
3 |
0 |
3 |
Seminario |
A15 A16 A20 A21 B1 B2 C7 |
7 |
24.5 |
31.5 |
Sesión maxistral |
A7 A15 A21 A22 A23 A24 B3 C7 C6 |
21 |
63 |
84 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse prácticas de laboratorio onde, dentro das disponibilidades de instrumentación e infraestructura da Facultade, se vexan aplicacións das técnicas analíticas estudadas. Elaborarase un diario de laboratorio, para o que, baixo ningún concepto permitirase o uso de follas soltas, sendo un forte factor de penalización na nota final desta parte. |
Proba mixta |
Realizarase unha proba para avaliar os coñecimentos adquiridos e o seu manexo. Nesta proba haberá cuestións de tipo teórico e exercicios numéricos, as cais avaliarán os contidos das sesións maxistrais e seminarios. Ao finalizar os primeiros temas farase unha proba que permitirá ao alumno liberar materia (caso de que a supere) na primeira proba oficial. |
Seminario |
Procederase á resolución dalgúns dos problemas numéricos entregados previamente aos alunos e que deberán ter traballado de forma individual, personal e previa aos seminarios |
Sesión maxistral |
Presentaranse as bases conceptuais de cada unha das técnicas analíticas empregadas. Explicando os principios físicos, biolóxicos ou físico-químicos nos que se basean as medidas. Discutiranse os principios da instrumentación e problemas habituais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
O alumno poderá resolver as dúbidas tanto durante as clases maxistrais como durante os seminarios. nembargantes, temén hay periodos de titorías personalizadas, adicionalmente ás horas lectivas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A26 A23 A22 A20 A19 A17 A16 A7 B3 B4 B5 C3 C6 |
Avaliación diaria do traballo do alumno: actitude, orde, atención, corrección no traballo experimental.
Avaliación ao final das prácticas: avaliación do diario de laboratorio (respostas ás cuestión relacionadas coas prácticas).
|
25 |
Sesión maxistral |
A7 A15 A21 A22 A23 A24 B3 C7 C6 |
Actitude e partipación no aula
|
5 |
Seminario |
A15 A16 A20 A21 B1 B2 C7 |
Actitude e participación na aula. Demostración de que se ten feito o traballo individual antes do seminario.
|
5 |
Proba mixta |
A7 A20 A21 A24 B2 C1 |
Resposta ás cuestións teóricas. Grao de concreción e corrección na resposta.
Realización correcta dos exercicios numéricos. Proceso de cálculo correcto e resultado final exacto.
|
65 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a asignatura plantéxanse dous requisitos básicos: (i) asistencia regular a tódalas actividades evaluables e (ii) alcanzar unha calificación mínima nas actividades evaluables (5 puntos sobre 10). A proba obxectiva consistirá en dúas partes, con cuestións teóricas e exercicios numéricos, cada unha delas constitúe unha actividade evaluable. Xa que logo, de non acadar a puntuación mínima nalgunha delas, no caso de que a media sexa superior ou igual a 5 (sobre 10), a asignatura
figurará como suspensa (4). O aluno obterá a calificación de Non Presentado cando teña feito menos do 25% das actividades académicas programadas. As cualificacións das prácticas de laboratorio e dos seminarios conservaranse na segunda oportunidade de xullo. As cualificacións da proba mixta da segunda oportunidade (xullo) substituirán ás obtidas na proba mixta da primeira oportunidade (xuño). Polo que atingue aos sucesivos cursos académicos, o proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a evaluación, refirese a un curso académico e, xa que logo, voltaría a comezar cun novo curso, incluindo as actividades e procedimentos de evaluación que sexan programados para o devandito curso. Os alunos evaluados na segunda oportunidade só poderán optar á matrícula de honra se o número máximo destas para o correspondente curso non se ten cuberto na súa totalidade na primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
RUBINSON, K.A.; RUBINSON, J.J. (2001). Análisis instrumental. Madrid, Prentice Hall
HARRIS, D.C. (2007). Análisis químico cuantitativo. Barcelona, Reverté
SKOOK, D.A.; WEST, D.M.; HOLLER, F.J. (1996). Fundamentos de química analítica (volumen 2). Barcelona, Reverté
CHRISTIAN, G.D. (2004). Química analítica (6a edición). México, McGraw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
KELLNER, R (Editor) (2004). Analytical chemistry. Winheim, Willey
SKOOG, D.A.; HOLLER, F.J.; NIEMAN, T.A. (2001). Principios de análisis instrumental (5a edición). Madrid, McGraw Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química 1/610G01007 | Química 2/610G01008 | Química 3/610G01009 | Química 4/610G01010 | Química Analítica 1/610G01011 | Química Analítica 2/610G01012 | Química Analítica Instrumental 1/610G01013 | Laboratorio de Química/610G01032 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Química Analítica Avanzada e Quimiometría/610G01015 | Medio ambiente e calidade/610G01037 |
|
Observacións |
Para superar la asignatura es fundamental dominar la formulación y cálculos químicos básicos. Las asignaturas QA1, QA2, Laboratorio de Química y QAI1 deberían haberse superado previamente. |
|