Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Obter, manexar, conservar e observar especímenes. |
A9 |
Identificar e utilizar bioindicadores. |
A10 |
Avaliar actividades metabólicas. |
A11 |
Identificar e analizar material de orixe biolóxica e as súas anomalías. |
A17 |
Realizar bioensaios e diagnósticos biolóxicos. |
A19 |
Analizar e interpretar o comportamento dous seres vivos. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A29 |
Impartir coñecementos de Bioloxía. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A31 |
Desenvolverse con seguridade nun laboratorio. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B9 |
Formarse unha opinión propia. |
B10 |
Exercer a crítica científica. |
B11 |
Debater en público. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender as diferentes situacions de estrés as que pode estar
sometida unha planta no seu ambiente natural e describir as diferentes
estratexias frente ao mesmo. |
A10 A19 A26 A30 A31
|
B1 B2 B3 B6
|
|
Coñecer as características máis importantes dos patógenos das
plantas.
Coñecer os mecanismos de ataque dos patógenos.
Coñecer os mecanismos de defensa das plantas. |
A4 A11 A17 A19 A26 A29 A30 A31
|
B1 B3 B4 B6 B8
|
|
Comprender a complexidade da interacción entre planta e patógeno,
moi dinámica e na que inflúen factores diversos. |
A11 A19
|
B1 B2 B3 B4 B8
|
|
Tomar conciencia da importancia económica e social do coñecemento e
control das enfermedades das plantas. |
|
B9 B13
|
|
Ser capaz de traballar en grupo para a elaboración dun tema de resposta das plantas a condicións adversas, e de expolo aos compañeiros |
|
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
|
Ser capaz de realizar experimentación básica no ámbito da fisioloxía das plantas en condicións adversas |
A9 A10 A17 A26 A30 A31
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución: respostas das plantas a condicións adversas.
Tema 2. Estrés hídrico.
Tema 3. Estrés luminoso.
Tema 4. Estrés por temperaturas extremas.
Tema 5. Estrés por nutrientes.
Tema 6. Introdución ás enfermidades das plantas e aos patóxenos.
Tema 7. Patoxénese: Procesos de infección e colonización do patóxeno.
Tema 8. Defensa da planta e resistencia a patóxenos.
Tema 9. Fisioloxía da planta enferma.
Tema 10. Pragas das plantas e resposta a herbívoros. |
Desenrolo dos temas propostos |
Prácticas |
Prácticas sobre os temas da materia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B9 B10 |
22 |
55 |
77 |
Seminario |
A9 A10 A11 A19 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 |
10 |
25 |
35 |
Proba mixta |
A4 A9 A10 A11 A17 A19 A26 A30 A31 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas de laboratorio |
A17 A19 A26 |
15 |
18 |
33 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do tema complementada con presentacións en Power Point, vídeos e/ou esquemas de pizarra. Durante o desenvolvemento do tema se intercalan preguntas ao alumno para que reflexione sobre elas e contéste oralmente, previamente á súa explicación polo profesor. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade ou estudo intensivo dun tema. Realizarase en grupos moi reducidos de 10 alumnos |
Proba mixta |
Constará de dous partes, nas cales se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto teóricos como prácticos. A proba mixta poderá incluír preguntas a desenvolver, tipo test ou problemas |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os alumnos, en grupos de 10, reuniranse co profesor para a elaboración dun traballo de seminario. Ademas, en horario de tutorías, cada alumno poderá comentar co profesor a marcha do traballo, así como todas as dúbidas que se lle presenten. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A9 A10 A11 A19 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 |
As actividades desenvolvidas durante os seminarios serán avaliadas de maneira contínua polo profesor
|
25 |
Proba mixta |
A4 A9 A10 A11 A17 A19 A26 A30 A31 |
Examen dos coñecementos teóricos e prácticos.
55% teórico.
20% práctico. |
75 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia os alumnos deben de obter polo menos 4 puntos na proba mixta (e en cada unha dos seus dous partes, teórica e práctica) e en seminarios. A media de todas as actividades debe de ser como mínimo de 5;Se resultase ser de 5 ou máis puntos, pero obtivéronse menos de 4 puntos nunha das partes da proba mixta, a nota final será de 4,9 (suspenso). Na segunda oportunidade (Xullo), realizarase unicamente a proba mixta, as cualificacioness obtidas nos seminarios mantéñense da primeira oportunidade. A asistencia ás prácticas considérase obrigatoria. Serán considerados como NON PRESENTADOS aqueles alumnos que non concorran ás probas mixtas. A asistencia as prácticas considerase obrigatoria. Serán considerados como NON PRESENTADOS aqueles alumnos que non concorran as probas mixtas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ortolá, AG (2001). Ecofisiología Vegetal.
Reigosa, MJ., Pedrol, N., Sánchez, A (2004). La Ecofisiología vegetal. Thomsom
Dickinson, M. (2003). Molecular Plant Pathology.. Bios Scientific Publishers.
Larcher, W (2003). Physiologycal Plant Ecology. Springer Verlag
Smith, A.M., Coupland, G., Dolan, L., Harberd, N., Jones, J., Marin, C., Sablowski, R. & (2009). Plant Biology. Garland Science.
Leclerc, JC. (2002). Plant Ecophysiology. Science Publishers, Enfield, New Hampshire
Lucas, J.A. (1998). Plant pathology and plant pathogens.. Blackwell Science Ltd.
Agrios, G. N (2005). Plant pathology, 5ª Ed.. Academic Press.
Taiz, L., Zeiger, E., Moller, A.M. & Murphy, A. (2015). Plant Physiology and Development. Sinauer associates, Massachusets
Taiz, L. y Zeiger, E. (2010). Plant Physiology, 5th Edition.. Sinauer Associates. |
|
Bibliografía complementaria
|
Buchanan, B. B., Gruissem, W. & Jones, R. L. (2000). Biochemistry and molecular biology of plants. . ASPP
Schumann, G.L. y D´Arcy, C.J. (2006). Essential Plant Pathology. . APS Press.
Parker, J. (2009). Molecular aspects of plant disease resistance. . Blackwell Publishing Ltd.
Madhava, KV., Raghavendra, AS., Janardhan, K (2006). Physiology and Molecular Biology of Stress Tolerance. Springer
Walters, D.R. (2011). Plant defense. Wiley-Blackwell.
Huang, B (2006). Plant Environment Interactions. CRC Taylor & Francis
Trigiano, R.N., Whindham, M.T. & Windham, A.S. (2007). Plant Pathology: Concepts and Laboratory Exercises. 2nd ed.. CRC Press LLC.
Shabala, Sergey (2012). Plant Stress Physiology. Cabi
Mooney, HA., Winner, WE., Pell, EV (2006). Response of plants to multiple stresses. Academic Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fisioloxía vexetal: Fisioloxía vexetal I/610G02027 | Fisioloxía vexetal: Fisioloxía vexetal II/610G02028 | Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|