Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Conocer los rasgos básicos de la economía mundial y comprender las claves del desarrollo en sus dimensiones económica, social y medioambiental. 2. Conocer las interrelaciones entre los flujos de producción, renta y gasto, familiarizando al alumno con las principales macromagnitudes de una economía. 3. Conocer los principales modelos económicos que explican el funcionamiento de las economías, a nivel introductorio. 4. Conocer y comprender la importancia de la tasa de crecimiento a largo plazo y la magnitud de las diferencias de renta entre países. 5. Fijar unos conocimientos básicos de las principales macromagnitudes y su sistematización a través de instrumentos de análisis cuantitativo como la Contabilidad Nacional (SEC) y la Balanza de Pagos. 6. Conocer el fenómeno de la globalización así como su potencial y sus riesgos para el desarrollo de los países. 7. Conocer y valorar el papel de las instituciones internacionales encargadas de regular las relaciones económicas internacionales, especialmente las comerciales y financieras, y sus retos de futuro. 8. Conocer los planteamientos en relación a la sostenibilidad del desarrollo y las estrategias que se han diseñado en los últimos años a tal efecto. |
A1 A3 A5 A7 A12
|
B1 B2
|
C1 C3 C6
|
1. Identificar las fortalezas, debilidades de las economías mundial y posicionarse en los principales debates actuales sobre coyuntura y tendencias de la economía mundial.
2. Entender y analizar la influencia del crecimiento de la población, de los recursos naturales, de la acumulación de capital físico y humano, de la tecnología, de las instituciones y de las desigualdades en el desarrollo económico de los países. 3. Conocer y manejar con cierta destreza las fuentes estadísticas y documentales existentes relacionadas con la economía mundial y española. 4. Aplicar las herramientas de análisis económico al estudio de la economía mundial. 5. Capacidad para interpretar con rigor económico las noticias relacionadas con la economía mundial y española. 6. Utilizar correctamente el léxico económico más vinculado a la asignatura. |
A2 A4 A6 A8 A9 A10
|
B3 B4 B5 B6 B7
|
C4 C5 C6
|
1. Compromiso ético con el trabajo y la sociedad.
2. Capacidad para trabajar en equipo.
3. Capacidad para interesarse por los problemas económicos y su resolución. 4. Capacidad para reflexionar y posicionarse en relación con los problemas económicos más relevantes. 5. Habilidad para buscar, filtrar, procesar e interpretar económicamente diversas fuentes de información (bibliografía y estadísticas), tanto en lengua española como inglesa, mediante diferentes herramientas, incluyendo los recursos telemáticos. 6. Capacidad para el pensamiento crítico. 7. Actitud activa ante los hechos de actualidad que afectan al entorno económico de la economía mundial. |
A11 A13
|
B8 B9
|
C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Economía e sociedade |
1. A economía como ciencia social
2. As bases da actividade económica |
II. A medición da economía |
3. Os agregados macroeconómicos: Contabilidade Nacional
4. As contas exteriores: Balanza de Pagos
5. Indicadores socio-económicos de crecemiento e desenrrolo
|
III. Análise da economía mundial |
6. Etapas do crecememento económico a escala mundial
7. As fontes do creccemento: capital físico e capital humano
8. O círculo vicioso da pobreza
9. Crecemento e medio ambiente |
IV. Relacions económicas internacionais e globalización |
10. Comercio internacional
11. Sistema financieiro internacional
12. Integración económica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B7 C4 C3 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A7 A10 B1 |
6 |
4 |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A13 B9 |
4 |
6 |
10 |
Discusión dirixida |
B6 C6 C7 C8 |
6 |
4 |
10 |
Lecturas |
A11 |
0 |
4 |
4 |
Presentación oral |
B4 C1 |
6 |
12 |
18 |
Proba mixta |
A4 A5 A6 |
2 |
8 |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A8 A9 C5 |
15 |
30 |
45 |
Solución de problemas |
B8 |
6 |
12 |
18 |
Seminario |
A12 A3 |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B5 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura donde se explica ao alumno o contido do programa, os instrumentos de análise básicos para a medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán ao longo do curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para a evaluación contínua.
|
Análise de fontes documentais |
Introducir ao alumno nlas principais bases de datos oficiais, nacionales e internacionales, con información económica relevante para a análise da economía mundial. |
Aprendizaxe colaborativa |
Aprender a traballar en grupo seguindo unha estratexia de traballo determinada para acadar os obxetivos previamente establecidos. |
Discusión dirixida |
Orientada ao debate, a reflexión, o intercambio e a discusión sobre temas relacionados coa economía mundial nun contexto de globalización.
|
Lecturas |
Lectura e síntese de artículos e informes de interés propostos por ó profesor para a súa análise e debate posterior. |
Presentación oral |
Presentación oral do traballo tutelado. O traballo, sexa individual o de equipo, defenderase oralmente diante dos compañeiros e do profesor. |
Proba mixta |
Unha proba de coñecementos ao final do curso. Esta proba poderá ser sustituida por dúas probas eliminatorias. |
Sesión maxistral |
Método expositivo para facilitar ao estudiante información organizada sobre os coñecementos fundamentais correspondintes aos distintos temas. |
Solución de problemas |
Prácticas e ejxrcicios encaminadas a aplicar as técnicas básicas da análise da estructura económica. |
Seminario |
Grupos reducidos na aula de informática, probas de autocontrol, supervisión dos traballos.de curso |
Traballos tutelados |
Un traballo tutelado relacionado cun tema do programa que seleccionará o propfesor: unha parte será individual e outra en grupo. Os pasos a seguir: selección do tema, documentación, guión xeral, sesions periódicas co profesor para o seu seguimento, preparación da presentación...
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autonoma do alumno coa axuda, seguimento e supervisión das distintas actividades programadas no curso (pesquisa de datos económicos, fontes bibliográficas e estatísticas nacionais e mundiais, resolución de problemas, lecturas e debates, exposición oral dos traballos individuais e de equipo) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
B6 C6 C7 C8 |
Participación nos debates que surxan nas horas de clase presencial , razoamento na discusión, utilización da linguaxe económica aprendida, comentarios sobre as lecturas, desenvolvemento do sentido crítico |
10 |
Proba mixta |
A4 A5 A6 |
Farase unha proba escrita para evaluar os coñecementos teóricos e prácticos acadados por o alumno durante o curso (60% da califiación total). No caso de facer duas probas eliminatoras (30% cada unha) será necesaro ter superadas as dúas para liberar a materia. |
60 |
Presentación oral |
B4 C1 |
Os traballos previstos durante o curso terán unha parte de defensa oral individual por parte de cada alumno fronte o profesor e os seus compañeiros. |
15 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B5 |
Os traballos previstos durante o curso terán unha parte de análise cuantitativa, explicación da metodoloxía utilizada, desenvolvemento do tema tratado e bibliografía. Esta parte do traballo será tutorizado por o profesor antes da súa defensa oral. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Esta materia está estruturada para axudar ao alumno a levarla ao día. As distintas actividades previstas na evaluacion contínua (40% da nota final) facilitarán os bós resultados na proba final (60%). Por tanto, a evaluación contínua é considerada fundamental para superar a asignatura.
NOTA: No proba escrita de valoración de coñecementos exíxese unha nota mínima de 4/10 para sumar á evaluación contínua. Os alumnos que teñan una calificación de evaluación contínua do 20% sobre o total terán esa nota e non serán considerados como NON PRESENTADO.
CONVOCATORIA ADIANTADA (decembro 2014): Dado que esta materia é de primeiro cuadrimestre as condicións para superarla con éxito serán as mismas que figuran nesta GADU
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Banco de España (http://www.bde.es/) (). .
Banco Mundial (http://www.worldbank.org) (). .
Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/) (). .
FMI (http://www.imf.org): (). .
INE (http://www.ine.es): (). .
OCDE (http://www.oecd.org) (). .
OMC (http://www.wto.org): (). .
PNUD (http://www.undp.org/): (). .
UNCTAD (http://www.unctad.org) (). .
Viñas, Pérez y Sanchez Díez (2013). Análisis del entorno económico internacional. Garceta grupo editorial
Weil, David N. (2006). Crecimiento Económico. Pearson, Madrid.
Durán, García de la Cruz, Sanchez Diez (2013). Estructura Económica y Relaciones Internacionales. Garceta grupo editorial
Alonso, J.A. (2007). Lecciones sobre economía mundial. Introducción al desarrollo y a las relaciones internacionales. 3ª edición, Thomson-Civitas, Madrid.
Requeijo, J y otros (2007). Técnicas básicas de estructura económica . Delta Publicaciones |
|
Bibliografía complementaria
|
Pugel, T. (2004). Economía Internacional. Mc Graw-Hill, Madrid
Garcia de la Cruz, J.M. (coord) (2011 ). La economía mundial en transformación. Paraninfo
Nieto Solis, J.A. (2005). Organización Económica Internacional. S. XXI, Madrid
Garcia de la Cruz, J.M y Durán G. (coord.) (2004). Sistema económico mundial . Thomson, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia Económica/611G01002 | Estatística I/611G01006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Política Económica/611G01013 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|