Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da metodoloxía económica dirixida ao estudo do funcionamento dos mercados e a competencia entre as empresas a un nivel intermedio, empregando modelos matemáticos sinxelos e apoio gráfico. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCIÓN. MERCADOS COMPETITIVOS E EQUILIBRIO XERAL |
Lección 1. Introdución. Mercados competitivos e equilibrio xeral
|
2. O PODER DE MERCADO: MONOPOLIO |
Lección 2. Introdución: A decisión de produción do monopolista. O poder do monopolio
Lección 3. Costes sociais do monopolio. Monopolio natural e regulación
Lección 4. A discriminación de prezos: introdución. Discriminación de primeiro grao. Discriminación de terceiro grao
Lección 5. Discriminación de prezos de segundo grao
|
3. MONOPOLIO BILATERAL, INTEGRACIÓN VERTICAL E RESTRICCIÓNS VERTICAIS |
Lección 6. O monopsonio
Lección 7. Monopolio bilateral e restriccións verticais |
4. A TEORÍA DE XOGOS E A COMPETENCIA IMPERFECTA |
Lección 8. Introdución á Teoría de xogos |
5. COMPETENCIA MONOPOLÍSTICA E DIFERENCIACIÓN DE PRODUTO |
Lección 9. Competencia monopolística: o modelo de Chamberlin
Lección 10. Interpretación espacial da competencia monopolística |
6. O BENESTAR SOCIAL. FALLOS DE MERCADO. EXTERNALIDADES E BENS PÚBLICOS. |
Lección 11. Externalidades, dereitos de propiedade e o teorema de Coase
Lección 12. Bens públicos e goberno |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A11 A12 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A8 A12 B1 B8 C6 |
15 |
30 |
45 |
Estudo de casos |
A4 A6 A12 A13 B2 B6 B8 B9 C1 |
2 |
4 |
6 |
Proba mixta |
A7 A9 A12 B1 B3 B5 C1 |
8 |
8 |
16 |
Seminario |
A11 A13 B4 C1 C4 C7 C8 |
4 |
8 |
12 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A7 B3 B6 |
4 |
4 |
8 |
Portafolios do alumno |
A7 A9 A10 A12 |
0 |
4 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos por parte do profesorado, que pode responder a formatos diferentes: análises teóricas, resolución de problemas, discusión de casos. Pode estar complementada con medios audiovisuais, así como a introdución de preguntas ou a resolución de problemas ou cuestións teóricas dirixidas ao estudiantado, que poderán ter carácter oral ou escrito.
A finalidade desta metodoloxía é a transmisión dos conceptos microeconómicos e o coñecemento da materia. |
Solución de problemas |
Cuestións teóricas ou prácticas para resolver polo alumnado, que poderán plantexarse no contexto das sesións maxistrais, nos seminarios ou ben como traballo persoal do estudantado. Así mesmo, poderase requirir a entrega dos resultados da resolución dos problemas teóricos ou prácticos plantexados, tanto en soporte papel como dixital, a través da entrega directa, mediante a plataforma on-line, do correo electrónico ou de calquera outro sistema indicado polo profesorado. |
Estudo de casos |
Análise, discusión e resolución de supostos teóricos ou prácticos, nos que o estudantado se sitúa ante un problema concreto (caso) que describe unha situación real ou suposta. Valoraránse as solucións propostas polos/as alumnos/as á resolución dos casos plantexados. A execución desta metodoloxía pode ser de xeito presencial ou virtual. |
Proba mixta |
A proba mixta correspóndese co exame oficial. Como alternativa a esta proba mixta final poderanse propoñer probas mixtas intermedias (que poderán ser realizadas de forma presencial ou mediante a plataforma virtual), para que o estudiantado poda ter un seguemento continuo do seus progresos. A superación de todas estas probas mixtas intermedias será equivalente á superación da proba mixta final.
A posibilidade de participar nestas probas mixtas intermedias estará suxeita ao cumprimento das condicións establecidas polo profesorado.
|
Seminario |
Traballos individuais ou colaborativos para análise detallada de problemas ou cuestións do contido do temario, que poden requirir unha exposición individual ou grupal do estudiantado, como resposta a problemas prácticos ou teóricos plantexados tanto para a súa resolución previa como para a resolución na aula. Así mesmo pódense realizar seminarios teóricos baseados na exposición de contidos por parte do profesorado. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Participación (na forma na que sexa indicada) en eventos de tipo científico ou divulgativo, indicados polo equipo docente, con aproveitamento e participación activa acreditada. |
Portafolios do alumno |
Recopilación estruturada e organizada de traballos personais, de carácter teórico ou práctico, realizados ao longo do curso, como evidencias para a adquisición de coñecementos e competencias da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Solución de problemas |
Estudo de casos |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Atenderase de forma individualizada ao alumnado, para dar apoio e asesoramento nas cuestións plantexadas durante a resolución dos problemas, estudos de casos ou elaboración do portafolios, plantexados tanto nas sesións maxistrais como nos seminarios. Así mesmo, o profesorado estará dispoñible para a atención individualizada nas titorías presenciais establecidas ao efecto.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A8 A12 B1 B8 C6 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polo alumnado ás cuestións prácticas plantexadas, que serán entregadas na forma que lle sexa indicada. |
15 |
Estudo de casos |
A4 A6 A12 A13 B2 B6 B8 B9 C1 |
Se valorarán las soluciones propuestas por los alumnos a la resolución de los casos planteados |
5 |
Proba mixta |
A7 A9 A12 B1 B3 B5 C1 |
Serán exames que incluirán cuestións teóricas e prácticas que se realizarán durante os períodos oficiais de xaneiro e xullo. Estas probas poden ser realizadas de forma presencial ou on-line.
Se realizarán tamén exames de iguais características durante o curso nos que se poderá ir acumulando a puntuación necesaria para superar a asignatura. |
70 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A7 B3 B6 |
Asistencia a eventos de tipo científico ou divulgativo, indicados polo equipo docente, con aproveitamento e participación activa acreditada. |
5 |
Portafolios do alumno |
A7 A9 A10 A12 |
Recopilación estruturada e organizada de traballos personais, de carácter teórico ou práctico, realizados ao longo do curso, como evidencias para a adquisición de coñecementos e competencias da asignatura. |
5 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás sesións maxistrais, así como aos seminarios é imprescindible para poder participar en todas as actividades de
evaluación continua ao longo do curso, así como para a realización
das probas mixtas que se propoñan. Para superar a
asignatura será necesario alcanzar unha calificación de 5 puntos sobre
10, onde 3 puntos deben ser obtidos en proba mixta. Utilizarase a bibliografía recomendada, así como o material posto á
disposición dos/as estudiantes (entregado nas clases presenciais ou
posto á disposición de forma dixital, mediante calquera dos sistemas
propostos polo profesorado). Se aconsella que se resolvan sempre todas as dudas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención persoalizada cando fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Varian, H.R. (1998). Análisis Microeconómico (3ª Ed.). Antoni Bosh
Fernández de Castro, J.; Tugores, J. (1997). Microeconomía. McGraw-Hill
Krugman, P & Wells, R. (2013). Microeconomía. Reverté
Goolsbee, A., Levitt, S. Syverson, C. (2015). Microeconomía. Reverté
Pindyck, Robert S.; Rubinfeld, Daniel L. (2013). Microeconomía (8ª Ed.). Pearson. Prentice Hall
Carrasco A. y otros (). Microeconomía Intermedia. Problemas y cuestiones. McGraw-Hill
Frank, Robert H. (). Microeconomía y Conducta (7ª Ed.). McGraw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Gracia, Esperanza; Pérez, Rafaela (). Cuestiones Tipo Test de Microeconomía Intermedia. Prentice Hall
Fernández de Castro, J.; Duch Brown, N. (). Economía Industrial. McGraw-Hill
Puértolas, J y Llorente L. (2013). Micreoconomía Interactiva. Pirámide
Estrin, Saul; Laidelr, David (). Micreoeconomía. Prentice Hall
Datz, Nichael, L.; Rosen, Harvey L. (). Microeconomía. Adison.Wesley Iberoamericana
Nicholson, Walter (). Microeconomía Intermedia y Aplicaciones. Thomson
Congregado, E. y otros (). Microeconomía. Cuestiones y problemas resueltos. Prentice Hall
Tugores, J.; Fernández de Castro, J. (). Microeconomía: Cuestiones y Problemas. McGraw-Hill
Nicholson, Walter (). Teoría Microeconómica. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Matemáticas I/611G01009 | Matemáticas II/611G01010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|