Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O primeiro obxectivo é que o alumnado coñeza os conceptos relacionados coa materia. Para que despois,coma segundo obxectivo, seña capaz de aplicar os coñecementos adquiridos, demostrando a súa capacidade para traballar e resolver problemas en equipo, expresándose correctamente de xeito oral e escrito. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. La organización de la actividad económica. Conceptos básicos I |
Os contidos, de cada bloque temático, detallaranse nos PDFs de cada tema, que cada profesor colgará en Moodle. |
Tema 2. La organización de la actividad económica. Conceptos básicos II |
Os contidos, de cada bloque temático, detallaranse nos PDFs de cada tema, que cada profesor colgará en Moodle. |
Tema 3. Teoría de costes de transacción y teoría de la agencia. |
Os contidos, de cada bloque temático, detallaranse nos PDFs de cada tema, que cada profesor colgará en Moodle. |
Tema 4. Teoría de los derechos de la propiedad |
Os contidos, de cada bloque temático, detallaranse nos PDFs de cada tema, que cada profesor colgará en Moodle. |
Tema 5. Estrategias funcionales. Áreas funcionales de la empresa |
Os contidos, de cada bloque temático, detallaranse nos PDFs de cada tema, que cada profesor colgará en Moodle. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 |
17 |
34 |
51 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
25 |
37.5 |
62.5 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 A4 A7 A8 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C5 |
1 |
31.5 |
32.5 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O desenvolvemento das horas teóricas terá forma de lección maxistral. |
Traballos tutelados |
Esta metodoloxía engloba todo o traballo práctico que os profesores consideren relevante para a aprendizaxe do alumnado.
As veces, dende a propia aula, os profesores farán estas propostas de traballo práctico que se resolverán in situ. Non sempre, o alumno poderá acceder a elas con antelación. Por elo, a asistencia ós grupos interactivos é moi recomendable.
Noutros caos, os traballos (prácticas) colgaranse en moodle, establecendo datas de entrega/defensa.
A puntuación conxunta destas tarefas constituirá o 40% da calificación final da materia. |
Proba de resposta múltiple |
Realizarase na convocatoria oficial da materia (nas dúas oportunidades de exame).
Constará de 20 preguntas tipo test, referidas aos contidos teóricos desenvolvidos ao longo do cuadrimestre (restarán as respostas erróneas) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta múltiple |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Para a realización dos traballos tutelados, casos, prácticas,... é importante consultar cos profesores os avances que se van realizando, para que estes poidan ofrecer, en cada caso, as orientacións necesarias que aseguren a aprendizaxe dos alumnos, así como a calidade dos traballos de acordo cos criterios que se indicarán en clase e se colgarán na plataforma moodle. O seguimento farase, grupo a grupo, en horario de titorías ou vía correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 A4 A7 A8 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C5 |
Realizarase na data oficial fixada pola FEE (nas dúas oportunidades de exame: Xaneiro e Xullo)
Nesta proba, esixirase unha calificación mínima de 4/10 para aprobar a asignatura. |
60 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Esta metodoloxía engloba todo o traballo práctico que os profesores consideren relevante para a aprendizaxe do alumnado.
As veces, dende a propia aula, os profesores farán estas propostas de traballo práctico que se resolverán in situ, non sempre, o alumno poderá acceder a elas con antelación. Por elo, a asistencia ós grupos interactivos é moi recomendable.
Outras prácticas colgaranse en moodle, establecendo datas de entrega/defensa.
Os profesores podrán propoñer a realización dun traballo académico que xunto coa súa exposición, libere os alumnos da realización da proba de resposta múltiple, acadando deste xeito o 100% da cualificación final (condicionado ao cumprimento da evaluación continua). O traballo solo podrá realizarse o longo do período docente, nas datas ofertadas polo profesor. |
40 |
Sesión maxistral |
A3 A4 |
A evaluación desta metodoloxía levarase a cabo na proba de resposta múltiple. |
0 |
|
Observacións avaliación |
É de aplicación a normativa de evaluación, revisión e reclamación das calificacions dos estudos de grado e mestrado universitario, da UDC (19/12/13, modificada polo Consello de Goberno de 29 de xaneiro de 2015): - Os alumnos conocerán as calificacions dos traballos (40%) antes da realización do exame de Xaneiro. Estas calificacións son as mesmas para as dúas oportunidades de examen (Xaneiro e Xullo), xa que a única proba que se realiza na data oficial de exame, tanto en Xaneiro coma en Xullo, é a proba de resposta múltiple. O 60% restante só pódese acadar ó longo do período docente no que se imparte a asignatura, independentemente da opción de exame (xaneiro ou Xullo) que elixa o alumno.
- Ainda que poda resultar unha obviedade, a nota necesaria para superar esta asignatura en termos globais, despois de aplicar todolos criterios mínimos establecidos nesta guía, é un 5/10.
- Os criterios de evaluación e calificación son, exactamente, iguais nas duas oportunidades de exame (Xaneiro e Xullo).
- Os alumnos que elixan a opción de matrícula a “tempo parcial”, deberán comunicárllo ó profesor, ó inicio do cuatrimestre no que se imparte a docencia.
- Calquer información, aviso ós alumnos,… colgarase na plataforma Moodle, que enviará un e-mail notificandoo.
- É altamente recomendable a asistencia a clase e o seguimento de todas as actividades programadas na materia.
- Para aqueles alumnos que cumpran os requisitos esixidos para o acceso á proba adiantada, o criterio de avaliación será dun 50% -50%
- Acordo da FEE: a calificación de Non Presentado esixe que o alumno non participe en actividades que superen o 20% da calificación.
- É responsabilidade do alumno consultar a dirección de e-mail ca UDC lle asigne.
A guía GADU dende o noso punto de vista, e máis cando falamos de economía, debe ser unha guía aberta ós cambios que acontezan ó longo do curso que temos por diante. En ningún caso debe entenderse coma un contrato co alumno.
As GADU, deben ter a flexibilidade necesaria para que os profesores podan adaptalas a todo tipo de circunstancias: persoais (enfermidade,...); sociais (explicación/discusión sobre acontecementos recentes que o profesor considere relevantes para os seus alumnos,..); necesidades do propio alumnado,...
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
O material básico, para o seguimento da asignatura, colgarase na
plataforma dixital Moodle. O alumno deberá completar este material, coa
bibliografía complementaria. Ó final de cada tema figura a bibliografía recomendada para o seu estudo. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase ós alumnos que asistan a clase, xa que algunho dos casos prácticos desenvolveránse, sen notificación previa, nas clases prácticas. |
|