Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Dereito da Empresa Código 611G02007
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Coordinación
Lois Bastida, María Pilar Fátima
Correo electrónico
m.lois@udc.es
Profesorado
Arevano Fuentes, Mº de la Cruz
Fernandez-montells Fernandez, Julian
Lois Bastida, María Pilar Fátima
Rodríguez-Losada Pérez-Montero, Juan
Correo electrónico
m.arevano@udc.es
j.fernandez-montells@udc.es
m.lois@udc.es
j.rodriguez-losada@udc.es
Web
Descrición xeral O estudo desta materia permitirá o alumno coñecer as institucions básicas que xiran en torno ao empresario e o seu estatuto xurídico así como os instrumentos xurídicos a través dos que se leva a cabo o exercicio da actividades empresarial e as normas que regulan e protexen dita actividade; en particular, a materia abarca o estudo das sociedades mercantis, os contratos e os títulos cambiarios, a protección da competencia e da propiedade industrial así como os mecanismos destinados a resolver as situacións de insolvencia das empresas.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades.
A2 Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada.
A3 Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa.
A4 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
A5 Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa.
A6 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A7 Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A9 Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional.
A10 Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés
A11 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A12 Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
B1 CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo
B3 CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais
B7 CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización
B8 CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas.
B9 CG4-Saber identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, seleccionar e motivar as persoas, tomar decisións en condicións de - incerteza, alcanzar os obxectivos propostos e avaliar resultados
B10 CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os conceptos fundamentais do Dereito da empresa A3
A5
A6
A7
A8
B1
B2
B3
B4
B5
Coñecer a normativa básica relativa ao dereito da empresa. A1
A2
A3
B6
B7
B8
Adquirir os coñecementos básicos para detectar os problemas xurídicos que poidan xurdir na administración dunha empresa. A1
A2
A3
A11
Ser conscientes da importancia do respecto ao ordenamiento xurídico na administración da empresa. A4
B9
B10
C1
C4
C5
C6
Identificar as fontes de información xurídica relevantes. A8
C7
C8
Aprender a manexar as bases de datos xurídicas fundamentais. A3
A4
A8
A12
C1
Comprender a lenguaxe xurídica e os textos xurídicos A1
A2
A3
A4
A8
A9
C1
Aprender a resolver problemas xurídicos individualmente e en grupo. A1
A2
A3
A4
A10
A12
C4
Utilizar correctamente a lenguaxe xurídica, tanto na forma oral como por escrito. A1
A2
A4
A5
A12
C1
Comprender a importancia do Dereito como medio de resolución pacífica das controversias e de resolución dos conflictos de intereses. A1
C4

Contidos
Temas Subtemas
O Dereito da empresa Concepto e historia
Contido
Fontes
A empresa e o empresario Concepto de empresa
Negocios xurídicos sobre a empresa
Concepto de empresario
Rsponsabilidad do empresario
O estatuto xurídico do empresario: contabilidad e Rexistro Mercantil
Os colaboradores do empresario
O Dereito da competencia Defensa da competencia
Competencia desleal
Propiedade intelectual Os signos distintivos
As creacións industriais
O dereito de autor
Teoría xeral de sociedades Concepto de sociedad
Clases de sociedades
A sociedade anónima e a sociedade de responsabilidade limitada Concepto, carácteres e constitución
Acciones e participacións
Órganos
Contas anuais
Modificación de estatutos e modificacións estructurales
Emisión de obrigacións
Disolución, liquidación e extinción
Outros tipos sociais ou sociedades especiais
A cooperativa
A sociedade profesional
A sociedade cotizada
Unións de empresas e grupos de sociedades
Os títulos valores Teoría xeral dos títulos valores
A letra de cambio
O cheque
O pagare
Os contratos mercantiles

A compraventa
A comisión e a axencia
O transporte
O seguro
Os contratos bancarios
Os contratos marítimos
O concurso A declaración do concurso e os seus efectos
Determinación das masas activa e pasiva
Solucións do concurso e terminación do procedemento

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve A2 A3 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 C5 C6 0 12 12
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C5 17 34 51
Estudo de casos B1 B2 B3 B4 B7 B9 12 12 24
Lecturas A10 A11 A12 B3 0 8 8
Discusión dirixida A12 B1 B2 6 0 6
Presentación oral A9 A12 B1 B2 B5 1 8 9
Proba de resposta múltiple A2 A3 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C5 1 6 7
Traballos tutelados B6 C5 C7 C8 0 10 10
Eventos científicos e/ou divulgativos C7 C8 6 6 12
Recensión bilbiográfica C6 C8 0 6 6
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve O alumno responde brevemente e por escrito aos problemas xurídicos que lle suscita o docente.
Sesión maxistral Cada lección abrirase coa explicación por parte do profesor dos aspectos fundamentais do tema.
Estudo de casos No Dereito da empresa resulta fundamental o estudo da jurisprudencia. Analizaranse sentenzas dos tribunais e resolveranse problemas xurídicos (casos prácticos).
Lecturas Ofrecerase ao alumno algún libro ou artigo básico para que se familiarice coa linguaxe xurídica.


Discusión dirixida O profesor suscitará en clase un problema xurídico e procurarase chegar á solución do mesmo coas intervencións dos alumnos.
Presentación oral Os alumnos prepararán e expoñerán en clase un tema, a elección do profesor.
Proba de resposta múltiple Pedirase aos alumnos que lean unha lei e respondán a unhas cuestións en forma de test.


Traballos tutelados Encárgase ao alumno realizar un estudo detido sobre un tema determinado e guíaselle na elaboración do traballo.
Eventos científicos e/ou divulgativos Organízanse unhas xornadas ou conferencias ás que acoden os alumnos.
Recensión bilbiográfica O alumno resume e comenta unha lectura que lle proporciona o profesor.



Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O profesor axuda ao alumno a elixir un tema apropiado e oriéntao na súa realización, revisando a súa estrutura, conclusións, etc.

Formaranse dous grupos de 15 alumnos. Estes dous grupos recibirán unha tutoría de 4 horas cada un (en dúas sesións de dúas horas) para poder resolver dúbidas sobre a elaboración dos traballos ou outras cuestións da asignatura

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C5 Realizarase un exame final sobre os contidos teóricos que o alumno deberá aprobar para superar a asignatura e que terá un peso decisivo na nota final. 70
Estudo de casos B1 B2 B3 B4 B7 B9 A solución de casos que se entreguen ou expoñan en clase se evaluará. 5
Presentación oral A9 A12 B1 B2 B5 Evaluarase o contido e a forma da exposición 5
Proba de resposta múltiple A2 A3 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C5 Evaluaranse os test entregados. 5
Traballos tutelados B6 C5 C7 C8 Corrixirase o traballo realizado. 5
Recensión bilbiográfica C6 C8 Se evaluará a originalidad, expresión escrita, contido e madurez.


5
Proba de resposta breve A2 A3 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 C5 C6 Se evaluarán as probas entregadas 5
 
Observacións avaliación

Só serán cualificados con Non Presentado os alumnos que únicamente presentáronse a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final. Os alumnos que liberen unha parte da materia mediante unha proba mixta (parcial) só terá validez para o curso actual. Si un alumno que ten liberada unha parte non consegue aprobar a materia no seu conxunto nas oportunidades de xuño ou xullo, a súa cualificación final será suspenso e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos académicos.


Fontes de información
Bibliografía básica Jiménez Sánchez, G. (Última edición.). Nociones de Derecho Mercantil. Marcial Pons
Sánchez Calero, F. (Última edición.). Principios de Derecho Mercantil. Aranzadi

Bibliografía complementaria Sánchez Calero (Ult. ed.). Instituciones de derecho Mercantil. Aranzadi
Alcover Grau (Ult. ed). Introducción al Derecho Mercantil. Dilex
Jiménez Sánchez (Ult. ed.). Lecciones de Derecho mercantil. Marcial Pons
Broseta Pont (Ult. ed.). Manual de derecho Mercantil. Tecnos


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías