Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Deseño Organizativo Código 611G02029
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
García Álvarez, María Teresa
Correo electrónico
teresa.galvarez@udc.es
Profesorado
Barbeito Roibal, Susana Maria
García Álvarez, María Teresa
Guillen Solorzano, Maria
Mariz Perez, Rosa
Nieto Uria Ribeiro De Almeida, Arturo J.
Correo electrónico
susana.barbeito@udc.es
teresa.galvarez@udc.es
maria.guillen@udc.es
rosa.mariz@udc.es
a.nietouria@udc.es
Web
Descrición xeral La materia se centra en el análisis de las estructuras organizativas de las empresas en el mundo real.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos e difundir o uso das novas tecnoloxías A3
A9
A11
B1
B2
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida y fomentar los valores del esfuerzo, trabajo, formacion continua e iniciativa privada B3
B4
C4
C5
C6
C7
C8
Saber facer a presentación oral e escrita dun proxecto de xestión e análise da estrutura organizativa dunha empresa e comunicarse con fluidez non seu contorno A10
A11
B5
B6
C1
C5
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. B7
B8
C1
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria. C4
Saber deseñar organigramas e realizar análise das competencias dos diferentes postos de traballo, base para emitir informes e proxectos de xestión A1
A2
A4
A5
A6
A8
B10

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: Introdución á análise organizativa 1.1. Mecanismos de coordinación
1.2. Elementos básicos e partes fundamentais
TEMA 2: Parámetros de deseño organizativo 2.1. Deseño de postos.
2.2. Deseño da estrutura departamental
2.3. Deseño de vínculos laterais.
2.4. Descentralización
TEMA 3: Factores de continxencia 3.1. Idade
3.2. Tamaño
3.3. Sistema técnico
3.4. Contorno
3.5. O papel do poder
TEMA 4: Configuracións estruturais 4.1. Simple
4.2. Burocracia maquinal
4.3. Burocracia profesional
4.4. Divisional.
4.5. Adhocracia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 14 28 42
Proba obxectiva A2 A3 B7 2 28 30
Seminario A8 A9 C1 C4 C5 4 4 8
Sesión maxistral A5 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 17 0 17
Traballos tutelados A10 A11 B8 B10 C6 C7 C8 6 24 30
Análise de fontes documentais A3 A4 A5 5 15 20
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Análise de casos prácticos reais aplicada ao marco conceptual da materia
Proba obxectiva Examen tipo test
Seminario Organizaranse 4 horas de titorías presenciais para o seguimento dos traballos cuxas datas e horas serán comunicada ao longo do curso.
Sesión maxistral Presentación de conceptos teóricos básicos
Traballos tutelados Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais
Análise de fontes documentais Busca e análise de datos relevantes utilizando as novas tecnoloxías da información

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Estudo de casos
Descrición
Os seminarios e as titorías servirán para aclarar dúbidas e facer un seguimento dos traballos tutelados ou dúbidas en seminarios e sesión maxistral.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A10 A11 B8 B10 C6 C7 C8 Traballos en grupo sobre unha empresa real. 30
Proba obxectiva A2 A3 B7 Examen tipo test 60
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 Análise de casos presentado en clase. 5
Análise de fontes documentais A3 A4 A5 Uso de fontes de información axeitadas. Cada grupo deberá expoñer en clase un concepto ou epígrafe non visto con anterioridade.
5
 
Observacións avaliación
Considérase que un alumno está dentro da avaliación continua e, polo tanto, se lle aplicará o esquema de avaliación anterior, se realizou máis dun 20% dos traballos e casos prácticos encargados. Polo tanto, este alumno se non alcanza o cinco, estará "suspenso" nas actas da materia aínda que non se presente ao exame. Este sistema de avaliación mantense tanto para a primeira oportunidade coma para xullo.
Tanto o estudo de casos, análise de fontes documentais e os traballos tutelados realízanse ao
longo do curso e non é posible a súa realización fóra do período lectivo dado que se realizan dentro da aula. Tanto aos alumnos a tempo parcial como a tempo completo se lles aplicará o mesmo sistema de avaliación.
Para o cálculo da nota media final, será preciso obter unha nota mínima de 4 puntos sobre 10 puntos no exame (non se calculará a nota media dos alumnos que obteñan unha nota menor que esta no exame). Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.
Recórdase que está prohibido acceder ao exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Así mesmo, recórdase que calquera alumno sorprendido realizando o exame mediante calquera procedemento fraudulento se lle asignará unha nota de cero no exame.

Fontes de información
Bibliografía básica Mintzberg (Varios). La estructuración de las organizaciones. Ariel

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías