Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Análise dos elementos esenciais do tributo. |
AM8 AM12 AM14 AM15
|
|
|
Coñecemento e contextualización do sistema tributario español |
AM2 AM3 AM4 AM5 AM6 AM7 AM8 AM9
|
|
|
Estudo e aplicación dos procedementos tributarios. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM6 AM7 AM9 AM10 AM11
|
BM1 BM10
|
|
Aplicación práctica dos coñecementos adquiridos. |
AM13
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM9 BM11 BM12 BM13
|
CM1 CM2 CM5 CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
LECCION 1
Estrutura do poder tributario no Estado español. Os principios constitucionais. Os principios de xeneralidade, capacidade contributiva, igualdade, progresividad e non confiscatoriedad.
LECCION 2
Os ingresos públicos. Concepto e clases. Ingresos de Dereito privado. Os ingresos de Dereito público. O tributo. Concepto e clases. Impostos, taxas e contribucións especiais. Distinción entre taxas e prezos públicos. A parafiscalidad.
LECCION 3
As fontes do Dereito Financeiro. Nocións xerais.A Constitución. A Lei. O principio de legalidade tributaria. O Decreto-Lei. A delegación lexislativa e a deslegalización. O regulamento. Os convenios internacionais en materia tributaria. O Dereito da Unión Europea. Outras fontes.
LECCION 4
Eficacia das normas tributarias no espazo e no tempo.
LECCION 5
A aplicación da norma tributaria. A interpretación da norma tributaria. O "conflicto" na aplicación da norma.
LECCION 6
A relación xurídica tributaria e a obrigación tributaria. O feito impoñible. A exención tributaria.
LECCION 7
Suxeitos da obrigación tributaria. Suxeitos pasivos (contribuíntes e substitutos), responsables e sucesores nas débedas tributarias.
Capacidade de obrar tributaria. Representación. Domicilio fiscal.
LECCION 8
A base impoñible. Métodos e réximes de determinación da base impoñible. A base liquidable. Tipo de gravame. A cota tributaria. A débeda tributaria en sentido amplo.
LECCION 9
Extinción da obrigación tributaria. Pago. Adiamento e fraccionamiento do pago. Prescrición. Compensación.
LECCION 10
Os procedementos tributarios: consideracións xerais e normas comúns. Os deberes de colaboración do suxeito pasivo e de terceiros. O deber da Administración de informar e asistir ao contribuínte no cumprimento das obrigacións tributarias. As consultas á Administración. Proba. Notificacións. Entrada no domicilio dos obrigados tributarios.
LECCIÓN 11
Os procedementos de xestión tributaria. Declaración tributaria e declaración-liquidación. A liquidación tributaria.
LECCION 12
A comprobación no ámbito da xestión tributaria.
A Inspección tributaria. Organización, funcións e procedemento. Documentación da actuación inspectora.
LECCION 13
A recadación da débeda tributaria en período voluntario. O ingreso extemporáneo voluntario. Procedemento de prema. Oposición á execución, tercerías e suspensión da execución.
LECCION 14
A revisión de actos en vía administrativa. Procedemento de declaración de nulidade. Revogación e revisión de actos tributarios. Declaración de lesividad. Procedemento de devolución de ingresos indebidos. O recurso de reposición previo ao económico-administrativo. As reclamacións económico-administrativas.
LECCION 15
Infraccións tributarias: natureza e clases. Elementos: acción, tipicidad, antijuridicidad, culpabilidade.
As sancións tributarias. Clases. O procedemento para a aplicación das sancións tributarias. Os delitos contra a Facenda Pública.
LECCION 16
O sistema tributario español. Concepto e caracteres. Estrutura.
LECCIÓN 17: Aspectos esenciais da imposición directa e indirecta: IRPF; IS; IP; ISD; ITPAJD; IVE |
profesores responsables:David Platero López de Turiso-Abogado. Carmen García-Puertas Magariños-Abogado ,Francisco García Magariños-Inspector de Hacienda,Antonio Abuín Porto,Pedro Esperón Portela- Contable, Miguel Caamaño Anido, Catedrático de Universidad. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 B2 B3 |
9 |
9 |
18 |
Estudo de casos |
A1 A3 A4 A7 A8 A10 A11 A12 B1 B2 B9 B10 B12 B13 C6 |
5 |
10 |
15 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A13 A14 A15 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B13 C1 C2 C5 C7 |
0 |
15 |
15 |
Proba obxectiva |
A13 B2 B4 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 |
5 |
57.5 |
62.5 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía onde o suxeito deberá profundizar no estudo dunha materia o cuestión específica dentro dos contidos da asignatura mediante a realización de un traballo de investigación baixo a tutela dun profesor que orientará ao alumno sobre as principais liñas a seguir, resolvendo todas aquelas dúbidas que durante a realización do mesmo puidesen plantexarse. Esta metodoloxía implica, por unha parte, un elevado grado de autonomía do alumno que deberá definir a estructura do traballo e xestionar os materiais a empregar (lexislación, xurisprudencia e doctrina); e, por outra, potencia a mellora das súas habilidades de interpretación, argumentación e redacción de textos xurídicos. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O módulo de atención personalizada está pensado para:
-Atender persoalmente as dúbidas que poidan suscitarse ao fío das leccións maxistrais.
-Resolver cuestións expostas ao fío dos supostos prácticos entregados aos alumnos
-Axudar a atopar o material que os alumnos precisan para realizar os traballos que se lles asignen |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A3 A4 A7 A8 A10 A11 A12 B1 B2 B9 B10 B12 B13 C6 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
25 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A13 A14 A15 B2 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B13 C1 C2 C5 C7 |
Metodoloxía onde o suxeito deberá profundizar no estudo dunha materia o cuestión específica dentro dos contidos da asignatura mediante a realización de un traballo de investigación baixo a tutela dun profesor que orientará ao alumno sobre as principais liñas a seguir, resolvendo todas aquelas dúbidas que durante a realización do mesmo puidesen plantexarse. Esta metodoloxía implica, por unha parte, un elevado grado de autonomía do alumno que deberá definir a estructura do traballo e xestionar os materiais a empregar (lexislación, xurisprudencia e doctrina); e, por outra, potencia a mellora das súas habilidades de interpretación, argumentación e redacción de textos xurídicos. |
25 |
Proba obxectiva |
A13 B2 B4 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
<p><span>Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. </span></p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Edicións do 2014: -Curso de Derecho Financiero y Tributario, Tecnos, Madrid, (autores: Martín Queralt, Lozano Serrano, Tejerizo López y Casado Ollero). -Derecho Financiero y Tributario. Parte General, Lex Nova, Valladolid, (autores: Menéndez Moreno y otros). -Derecho Financiero y Tributario. Parte General, Civitas, Madrid, (autor: Pérez Royo). -Curso de Derecho Financiero y Tributario. Parte General, Marcial Póns, Madrid, (autor: Ferreiro Lapatza). -Curso de Derecho Tributario. Parte Especial, Tecnos, Madrid, (coord. F.Perez Royo) -Curso de Derecho Financiero y Tributario. Parte Especial, Marcial Póns, Madrid, , (autores: Ferreiro Lapatza, Martín Queralt, Clavijo Hernandez, Perez Royo ). -Manual del Sistema Tributario español, Civitas, Madrid, , (autores: Garcia Añoveros y otros). -Derecho Tributario. Parte General, Civitas, Madrid, , (autor Calvo Ortega). -Derecho Tributario, Aranzadi, Pamplona, , (autores: Martín Queralt, Lozano Serrano, Poveda Blanco). -Derecho Financiero y Tributario, I., (autor: Palao Taboada), Ed. Cólex, Madrid, 1987. -Manual de Derecho Presupuestario, (autor: Martínez Lago), Ed.Cólex, 2001. Códigos de leis financieiras e tributarias recomendados: os publicados pola editorial Aranzadi y Civitas. -Notas de Derecho Financiero, Seminario Derecho Financiero UCM (dir. Sainz de Bujanda), Servicio Publicaciones UCM, Madrid, 1975-1976. -Hacienda y Derecho, Sainz de Bujanda, vols.1-6, 1955-1973, IEP, Madrid. -Introducción al estudio del Derecho Financiero, Rodriguez Bereijo, IEF, Madrid, 1976. -Tratado de Derecho Financiero y Tributario Constitucional, Sanchez Serrano, Marcial Póns, 1997. -Comentarios Sistemático a la Nueva Ley General Tributaria, VV.AA., Estudios Financieros, Madrid, 2004. -Comparative Income Taxation, Ault/Arnold, Kluwer, 2004. -Tax Law Design and Drafting, Thuronyi, IMF, Washington, 2004. -European Tax Law, Terra/Wattel, Kluwer, 2003. -Steuerrecht, Kruse, Becke, Munich. -Steuerrecht, Tipke/Lang, O.Schmidt, Berlin. |
Bibliografía complementaria
|
|
RECURSOS WEB: -Página oficial del Ministerio de Hacienda conteniendo: la) Legislación tributaria actualizada; b) proyectos normativos; c) doctrina administrativa Dirección General de Tributos y TEAC: www.meh.es -Página oficial de la Agencia Estatal de administración tributaria conteniendo: la) Legislación tributaria actualizada; b) guias para la liquidación de impuestos; c) consultas más frecuentes; y d) links o enlances con otras Administraciones tributarias y entes dotados de poder tributario: www.aeat.es -Página oficial de la OCDE donde se recogen: la) importantes materiales que son fuente indirecta de Derecho tributario; y b) enlaces con otras administraciones tributarias: www.oecd.org -Página oficial de la Comisión de la UE donde se recogen: la) novedades sobre normativa y jurisprudencia comunitaria en materia tributaria; b) enlaces referidos la páginas oficiales de la UE donde se recoge la legislación comunitaria-tributaria y financiera; c) informes, códigos de conducta, recomendaciones, y decisiones de instituciones comunitarias en materia financiera y tributaria:http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/taxation/index_en.htm -Página web de la UDC: Westlaw, Westlaw internacional |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|