Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar, saber interpretar e facer fronte ás diferentes problemáticas xurídico-económicas que afecten á empresa. |
AP2
|
BP6 BP14
|
CP3 CP5 CP6 CP7
|
Coñocer, manexar, elaborar e interpretar os principais documentos de tipo xurídico-económico relacionados co mundo empresarial. |
AP3
|
BP2 BP6
|
CP3 CP7
|
Coñecer e aplicar as técnicas contables, de elaboración e análise de estados financeiros e outros instrumentos de xestión. |
AP4
|
|
|
Elaborar, comunicar e defender con soltura textos xurídicos, como dictames e informes, memorias ou traballos de investigación. |
AP5
|
|
|
Capacidade para coordinar e desenvolver tarefas de asesoramento técnico (xurídico/xurídico empresarial) no seo dun grupo de traballo. |
|
BP2
|
|
Capacidade para identificar e aplicar todas as fontes xurídicas relevantes nunha cuestión concreta. |
|
BP5
|
|
Capacidade para encontrar solucións novas ou imaxinativas no plantexamento dun problema. |
|
BP7
|
|
Capacidade para expoñer o coñecemento cun dominio axeitado das habilidades orais e escritas propias do asesoramento xurídico(-empresarial). |
|
BP9
|
|
Capacidade para estructurar e redactar con fluidez textos xurídicos elaborados, emprgando a terminoloxía técnicamente apropiada. |
|
BP10
|
|
Capacidade para estructurar os argumentos e transmitilos oralmente con competencia técnica e habilidade oratoria. |
|
BP11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A realización das Prácticas externas complementa a formación global do/a estudante ofrecendo unha aplicación práctica dos contidos aprendidos ao longo do MAXE, aproximándoo á realidade laboral en diferentes facetas (dado que as prácticas se realizan en entidades moi diversas, tanto públicas como privadas) e facilitando incluso a súa inserción no mercado laboral.
Esta materia implica a realización dunha estadía práctica nunha entidade colaboradora coa UDC, por un total de 300 horas (30 créditos) o cal implica un periodo de 2 meses cunha dedicación diaria de 8 horas.
Ou ben un perido de tres meses con una dedicación diraria de 5 horas.
O periodo de realización comprende desde la formalización da matricula no mes de setembro hasta a finalización do periodo lectivo do cuatrimestre na primeira semana do mes de xaneiro de ano seguinte.
diarias durante 4 semanas, que serán as catro, salvo posibles casos excepcionais por necesidades de adaptación co funcionamento da entidade colaboradora.
O lugar de realización das prácticas dependerá das entidades colaboradoras que teñan firmado un convenio a estes efectos coa UDC.
Tendo en conta este condicionante, con carácter xeral as prácticas poderán realizarse en entidades como as seguintes:
Despachos de avogados, asesorías xurídicas de empresas, consultorias, asesorías de entidades financeiras, Concellos, Xunta de Galicia, outros organismos públicos.
O/a estudante terá que realizar as tarefas que se lle encarguen na entidade colaboradora, destinadas a completar á sua formación teórica no Máster, e contará con un titor na propia entidade e outro na Facultade de Dereito.
Ao finalizar a estadía práctica, o/a estudante deberá realizar unha memoria co visto e prace do titor da empresa.
Ademais deberá facer una entrevista co seu titor académico na Facultade e fara entrega da devandita memoria. |
A temática das prácticas dependerá da especialización da asesoría, da empresa o da area do Concello ou organismo público.
Neste senso cuando se ofertan as prazas disponibles para que os alumnos/as escollan segun a suas preferencias indicase as materias o a especialización das areas nas que van a realizarse as practicas: mercantil, tributario, urbanismo, medio ambiente, laboral, etc |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas clínicas |
A2 A3 A4 A5 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B2 B14 C3 C5 C6 C7 |
300 |
390 |
690 |
|
Atención personalizada |
|
60 |
0 |
60 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas clínicas |
A realización das Prácticas externas complementa a formación global do/a estudante ofrecendo unha aplicación práctica dos contidos aprendidos ao longo do MAXE, aproximándoo á realidade laboral en diferentes facetas.O/a estudante terá que realizar as tarefas que se lle encarguen na entidade colaboradora, destinadas a completar á sua formación teórica no Máster, e contará con un titor na propia entidade e outro na Facultade de Dereito.
Ao finalizar a estadía práctica, o/a estudante deberá realizar unha memoria co visto e prace do titor da empresa.
Deberá terse en conta o previsto no Regulamento de Prácticas externas da UDC, concretamente o seguinte:
Artigo 34. MEMORIA E ENQUISA FINAL DAS PRÁCTICAS DO ALUMNADO
Ao concluír as prácticas, e no prazo establecido polo centro, o/a alumno/a remitirá ao/a
titor/a académico/a da Universidade da Coruña a seguinte documentación:
1) Unha memoria final de prácticas de conformidade co modelo establecido pola
Universidade da Coruña en que figuren, como mínimo, os aspectos seguintes:
a) Datos persoais do/a alumno/a.
b) Entidade colaboradora onde realizou as prácticas e onde está situada.
c) Descrición concreta e detallada das ta
refas desenvolvidas con indicación do ou
dos departamentos/s da entidade onde se realizaron.
d) Valoración das tarefas desenvolvidas cos coñecementos e competencias
adquiridos respecto dos estudos universitarios.
e) Relación dos problemas presentados e procedementos seguidos para a súa
resolución.
f) Contribución que supoñen as prácticas en materia de aprendizaxe.
g) Avaliación das prácticas e suxestións de mellora.
h) Outros aspectos que o centro considere relevantes para a formación do/a
alumno/a.
No caso das prácticas internacionais, e de conformidade co convenio ou programa aplicable, o informe final debe ser achegado polo estudante. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas clínicas |
|
Descrición |
A atención personalizada lévase a cabo principalmente polo titor dá empresa ou entidade colaboradora que velará, instruirá e supervisará diariamente a labor a desenvolver polo alumno/a.
Asemade, ou titor académico estará pendente de calquera consulta que poida facerlle ou alumno/a durante o desenrolo dás practicas externas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas clínicas |
A2 A3 A4 A5 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B2 B14 C3 C5 C6 C7 |
A valoración das prácticas externas dependerá principalmente do cumprimento efectivo do número mínimo de horas previstas para a realización do módulo. Así mesmo, da calidade e eficacia do labor desenvolvido. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Ademais, da realización do numero mínimo de horas (300 horas) terase en conta a efectos da nota final, os seguintes aspectos: 1) A calidade e eficacia do labor realizado que se deducirá a partir do informe do titor da empresa. 2) A calidade da memoria de practicas externas que deberá entregarse ao finalizar as mesmas. 3) A entrevista co titor que deberá realizarse na Facultade na que se hara entrega da memoria de practicas. Ademais, deberá terse en conta a previsión do Regulamento de Prácticas externas, concretamente o seguinte: Artigo 35. AVALIACIÓN DAS PRÁCTICAS, RECOÑECEMENTO ACADÉMICO E ACREDITACIÓN. 1.- As prácticas curriculares serán avaliadas polo/a titor/a académico/a da universidade, segundo o procedemento establecido polo centro, tomando como base o seguimento do/a alumno/a levado a cabo, o informe da persoa responsable da titorización na entidade colaboradora, os informes de seguimento emitidos e a memoria final elaborada polo/a alumno/a. Para estes efectos, o/a titor/a redactará o correspondente informe de valoración. A sinatura da acta de cualificación oficial corresponderá ao/a profesor/a coordinador/a da materia de prácticas. En todo caso realizarase de conformidade coa normativa vixente sobre sinatura de actas e sistema de cualificacións oficiais. O réxime de convocatoria será o previsto con carácter xeral na normativa académica, aínda que a convocatoria extraordinaria estará condicionada ao calendario académico e ás particularidades das prácticas de cada plan de estudos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Na páxina web do MAXE poden consultarse as distintas empresas/despachos/institucións públicas coas que a UDC ten firmados convenios de colaboración para a realización de prácticas externas. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introducción ao asesoramento legal da empresa/612843201 | Contratación/612843202 | Ilícitos/612843203 | Resolución de conflictos/612843204 | Módulo Metodolóxico/612843205 | Especialidade: Dereito urbanístico/612843207 | Especialidade: Dereito ambiental/612843208 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
INFORMACIÓN SOBRE LA SOLICITUD DE
CONVALIDACIÓN DE PRÁCTICAS EXTERNAS El período de prácticas externas
del MAXE viene configurado como un módulo de carácter obligatorio de 30
créditos ECTS cuya realización en las empresas e instituciones colaboradoras tiene
lugar, temporalmente, una vez concluido el período formativo de 60 créditos. La
calificación de dicho módulo tendrá lugar al finalizar dicho período, y una vez
presentada la Memoria Final de Prácticas en las correspondientes actas. Excepcionalmente, aquellos
alumnos que estén desarrollando un trabajo en una empresa, despacho de
abogados, institución, etc, cuya actividad esté relacionada con la que es
propia del Máster, podrán solicitar a la Coordinación de prácticas externas el
reconocimiento de un total de 300 horas para su posterior evaluación, una vez
presentada la Memoria Final de Prácticas. Para proceder a la citada
convalidación los alumnos deberán seguir las siguientes pautas: -Matricularse en el módulo de “Prácticas
Externas” -Comunicar al coordinador de “Prácticas
Externas” su intención de proceder a realizar dicha convalidación.. -Realizar una Memoria Final de
Prácticas en las se establezca la labor realizada -Presentar la Memoria Final al
Coordinador citado, adjuntando un certificado en el que se acredite la
realización de las 300 horas de prácticas(en el caso de jueces es suficiente
con el nombramiento y tiempo; en el caso de cargos de la Administración
pública, lo mismo; en el caso de asesorías, empresas o despachos de abogados,
un certificado del Director o Responsable). |
|