Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
O alumnado coñecerá e será capaz de aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística. |
A2 |
O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística. |
A3 |
O alumnado coñecerá as correntes actuais da lingüística aplicada. |
A4 |
O alumnado será capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos á práctica. |
A5 |
O alumnado adquirirá habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A6 |
O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos da investigación gramatical. |
A7 |
O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados coa investigación lexicográfica. |
A8 |
O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados co ensino de linguas. |
A10 |
O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados coa investigación en análise do discurso. |
B1 |
O alumnado desenvolverá habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B2 |
O alumnado será capaz de integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B3 |
O alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base da súa futura actividade investigadora. |
B4 |
O alumnado será capaz de aplicar os seus coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B5 |
O alumnado adquirirá capacidade para concibir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B6 |
O alumnado desenvolverá habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.). |
B7 |
O alumnado adquirirá capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
O alumnado será capaz de comunicar oralmente e por escrito con claridade os coñecementos teóricos e aplicados do campo de estudo tanto a audiencias expertas como non expertas. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as principais perspecrtivas teóricas no estudo da interacción de lexico e sintaxe. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5 AI6 AI7 AI8 AI10
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8
|
|
Analizar e resolver problemas teóricos, descritivos e aplicados que plantexan as propiedades sintácticas dos elementos léxicos e as restricións léxicas presentes nas estruturas sintácticas. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5 AI6 AI7 AI8 AI10
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8
|
|
Saber elaborar descricións lexicolóxicas e lexicográficas das propiedades sintácticas de entradas léxicas. |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5 AI6 AI7 AI8 AI10
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Problemas básicos da interacción léxico-sintaxe |
|
2. Modelos teóricos e a súa aproximación ao lexico e a sintaxe
|
2.1. Modelos formais e modelos cognitivo-funcionais
2.2. Modelos lexicalistas e modelos construcionistas |
3. Valencia |
3.1. Predicados, argumentos [actantes] e adxuntos [circunstantes]
3.2. Valencia sintáctica e valencia semántica
3.3. Alternancias construcionais |
4. Categorización |
4.1. Principios xerais de categorización
4.2. Categorías léxicas e categorías sintácticas
4.3. Campos léxicos e ontoloxías semánticas
4.4. Clases sintáctico-semánticas |
5. Significado e combinatoria léxica |
5.1. Polisemia léxica e polisemia construccional
5.2. Combinacións restrinxidas: locucións, colocacións, selección
semántica
5.3. Perfís combinatorios |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
|
7 |
16 |
23 |
Foro virtual |
|
3 |
12 |
15 |
Solución de problemas |
|
4 |
16 |
20 |
Traballos tutelados |
|
1 |
14 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación do curso: metodoloxía, contidos e métodos de avaliación. |
Sesión maxistral |
Presentación por parte do profesor dos conceptos básicos, das principais perspectivas teóricas e formulación dos problemas máis relevantes. |
Foro virtual |
Comentario critico e discusión na clase ou a través das TIC de lecturas específicadas previamente e dos contidos das sesións maxistrais. |
Solución de problemas |
Aplicacións prácticas á descrición sintáctica de elementos léxicos, e á descrición de elementos léxicos que ocupan posición sintácticas. |
Traballos tutelados |
Traballo escrito consistente un estudo de caso no que se apliquen os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Foro virtual |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Dependendo dos diferentes niveis do coñecemento teórico e práctico de cada estudante, faise necesario unha atención pesonalizada que supervise o avance na aprendizaxe da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
|
Nas sesións maxistrais espérase a asistencia, atención e participación activa de todo alumnado. |
10 |
Foro virtual |
|
Nos foros de discusión o estudante demostrará a súa capacidade de asimilación de conceptos e a súa perspicacia para formular e resolver problemas teóricos. |
30 |
Solución de problemas |
|
Cos problemas e exercicios, o estudante demostrará a súa capacidade de observación das linguas e de aplicar conceptos teóricos. |
30 |
Traballos tutelados |
|
No traballo tutelado final o estudante mostrará o grao de destreza no uso dos diferentes conceptos teóricos, así como a orixinalidade e a resolución para ofrecer solucións aos diferentes problemas prácticos, asi como a capacidade para integrar os seus coñecementos e expoñelos de maneira clara e ordenada. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos que sigan un réxime semipresencial deberán realizar todas as lecturas necesarias para adquirir os contidos teóricos e realizar o traballo correspondente aos foros de discusión, resolución de problemas e traballos tutelados a través das TIC.
Na segunda convocatoria, os estudantes que non acadaran na primeira os mínimos esixidos deberán corrixir o realizar só aqueles traballos que non foron realizados na primeira convocatorio ou que non foron realizados correctamente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BOSQUE, I. (dir.) (2004): REDES. Diccionario combinatorio del español contemporáneo. Madrid: SM.
FILLMORE, Ch, J. Christopher R. Johnson and Miriam R.L. Petruck (2003) “Background to Framenet” , International Journal of Lexicography, Vol 16.3: 235-250.
GARCÍA-MIGUEL, José M. 1995. Las relaciones gramaticales entre predicado y participantes. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela
--------. 2005. “Aproximación empírica a la interacción de verbos y esquemas construccionales, ejemplificada con los verbos de percepción”. Estudios de Lingüística 19: 169–191.
GOLDBERG, Adele E. 1995. Constructions: A Construction Grammar Approach to Argument Structure. Chicago / London: University of Chicago Press
LEVIN, Beth. 1993. English Verb Classes and Alternations: a Preliminary Investigation. Chicago / London: University of Chicago Press
Recursos web:
ADESSE: http://adesse.uvigo.es/
FrameNet: http://framenet.icsi.berkeley.edu/ |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|