Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
O alumnado coñecerá e será capaz de aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística. |
A10 |
O alumnado dominará aspectos teóricos e prácticos relacionados coa investigación en análise do discurso. |
B1 |
O alumnado desenvolverá habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B2 |
O alumnado será capaz de integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B3 |
O alumnado aprenderá a aprender, de forma autónoma, como base da súa futura actividade investigadora. |
B6 |
O alumnado desenvolverá habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.). |
B8 |
O alumnado será capaz de comunicar oralmente e por escrito con claridade os coñecementos teóricos e aplicados do campo de estudo tanto a audiencias expertas como non expertas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
AI1 AI10
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8
|
CM1 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
AI1 AI10
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8
CM1 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8 |
AI1 AI10
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8
|
CM1 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Conceptos básicos para el análisis, procedentes de las distintas disciplinas del Análisis del Discurso (Pragmática, Sociolingüística Interaccional, Antropología Ligüística y Análisis Crítico del Discurso), Lingüística cognitiva y tradición retórico-argumentativa.
|
1.1. Recursos y estrategias pragmático-discursivos.
1.2. Estrategias argumentativas y de persuasión.
|
2. Características del discurso de las organizaciones (empresa e instituciones). |
2.1. Cambios actuales de estos discursos, consecuencia de la globalización y de las relaciones multiculturales.
2.2. El "giro discursivo" en el estudio de la comunicación profesional. |
3. Ideología y poder en las organizaciones. |
3.1. Definición de los conceptos.
3.2. La ideología y el poder como construcción discursiva. |
4. Análisis de datos. |
4.1. Discursos de la empresa.
4.2. Discursos políticos.
4.3. Discursos de las organizaciones sociales. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
|
7 |
20 |
27 |
Resumo |
|
0 |
10 |
10 |
Estudo de casos |
|
5 |
28 |
33 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Debate en clase sobre las lecturas realizadas. |
Resumo |
Realización de una síntesis escrita al final del proceso. |
Estudo de casos |
Discusión en clase de casos empíricos. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
El alumno o alumna puede acudir a tutoría sempre que lo precisa. Puede hacerse vía Skype. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
|
Debate en clase de las lecturas teóricas. |
25 |
Estudo de casos |
|
Discusión en clase de los discursos planificados para analizar. |
25 |
Resumo |
|
Resumen de las principales ideas de las lecturas obligatorias, incluyendo una reflexión personal sobre ellas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
El alumnado puede asirtir a tutorías siempre que lo desee, también vía Skype.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Scollon, R. (2001). Acción y texto: para una comprensión conjunta del lugar del texto en la (inter)acción social, el análisis mediato del discurso y el problema de la acción social.. Barcelona, Gedisa.
Fairclough, N. y Wodak, R. (1997). Análisis Crítico del Discurso. Barcelona
Duranti, A. (1997). Antropología Lingüística. Madrid
Morales López, E. (2012). Discourses of social change in contemporary democracies: The ideological construction of an Ecuadorian women’s group based on “solidarity economy and finance”.. Text and Talk. Ed. Elsevier
Montolío, Estrella (2006). Estrategias argumentativas en las corporaciones. El caso de la Oficina del Defensor del Cliente. Barcelona
Morales López, E. (2011). Hacia dónde va el Análisis del Discurso.. Universidad de Murcia, Tonos Digital
Van Dijk, T. (2003). Ideología y discurso. Barcelona
Morales López, E., Prego Vázquez, G. y Domínguez Seco (2005). Interviews between employees and customers during the process of restructuring a company. Discourse and Society. Ed. Sage
Morin, Edgar (1990). Introducción al pensamiento complejo. Madrid
Morales López, E. (2004). Las aproximaciones americanas al análisis del discurso oral: perspectivas de futuro. Valladolid
Calsamiglia, H. y Tusón Valls (1999). Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Barcelona
Pujante, David (2010). Lo alemán como garantía de calidad para el mercado automovilístico español: el lanzamiento del Citroën. Murcia
Pujante, David (2003). Manual de Retórica. Madrid
Lakoff, G. (1998). Puntos de reflexión. Manual del progresista. Madrid
Raiter, A. y Zullo, J. (2004). Sujetos de la lengua. Introducción a la Lingüística del uso. Barcelona |
|
Bibliografía complementaria
|
Wodak, R. y Chilton, P. (2005). A new agenda in (Critical)Discourse Analysis. Amsterdam
Van Eemeren, Frans H. and Rob Grootendorst (2004). A systematic theory of argumentation. The pragma-dialectical approach. Cambridge
Castells, Manuel (2009). Comunicación y poder. Madrid
Blommaert, D. (2005). Discourse. Cambridge
Van Dijk, T. A. (2008). Discurso y poder. Barcelona
Goffman, E. (1974). Frame Analysis. Nueva York
Bourdieu, P. (1997). Razones Prácticas. Sobre la Teoría de la Acción. . Barcelona
Bargiela-Chiappini, Francesca (2009). The handbook of business discourse. Edimburgo |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Requisitos imprescindibles: - Haber cursado un curso básico de Pragmática. - Poder leer inglés a nivel científico. |
|