Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber entender os cambios literarios e culturais; saber aplicar unha idea o enfoque persoal á elaboración dun traballo; saber analizar textos literarios de distintas tradicións; saber manexar bases de datos e bases bibliográficas. |
AM2 AM3 AM4 AM5 AM8 AM9
|
BM1 BM3 BM5 BM7 BM8
|
CM3 CM4 CM6 CM8
|
|
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Burla e sátira nos xéneros da literatura medieval. |
1.1. A tradición clásica.
1.2. Procedimentos retóricos.
1.3. A teoría dos xéneros.
|
2. As cancions épicas: constantes e ideoloxía.
|
2.1. A singularidade do "Pèlerinage de Charlemagne": a inversión do tópico.
|
3. A lírica e as súas vertientes paródicas. |
3.1. O sirventés provenzal.
3.2. A cantiga de escarnho. |
4. A narrativa cortés e os seus valores cabalerescos. |
4.1. Os "fabliaux" e a sátira cortés.
4.2. O "castigo a celosos" da narrativa occitana. |
5. A representación moderna do discurso da sátira nos textos poéticos medievais. |
5.1. A tecnoloxía dos dibuxos animados e a posta en escena animada das cantigas galego-portuguesas de escarnho e mal dicer (s. XIII). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
|
0 |
14 |
14 |
Resumo |
|
0 |
3 |
3 |
Obradoiro |
|
5 |
5 |
10 |
Sesión maxistral |
|
14 |
0 |
14 |
Traballos tutelados |
|
0 |
30 |
30 |
Actividades iniciais |
|
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lecturas individuais sobre estudos e textos literarios que se verán no curso. |
Resumo |
Cada alumno fará un resumo do corpus o dos textos sobre os que teñe que facer o seu traballo final. |
Obradoiro |
Se pondrán en común e se analizarán os problemas que teñan os textos que serán obxeto de estudo. |
Sesión maxistral |
As aulas serán teóricas e prácticas a un tempo, con o análisi e a lectura de textos. |
Traballos tutelados |
E importante que o alumno faga comentarios e lecturas dos textos con o apoio do profesor. |
Actividades iniciais |
Toma de contacto cos alumnos para coñecer os seús intereses.
Búsquedas bibliográficas e prácticas para o manexo das ferramentas para acceder mellor aos textos e a os corpus poéticos sobre os que se vai traballar no curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Resumo |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nos tres casos e necesario o apoyo continuado e personalizado do alumno por parte do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Resumo |
|
O alumno ten que facer un resumo sobre un dos contidos do temario. |
20 |
Traballos tutelados |
|
Cada alumno ten que facer un traballo final, cuxo tema se lle dará ao comezo do curso, e tamén as pautas para a súa elaboración e a bibliografía. |
80 |
|
Observacións avaliación |
As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se estabelecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará ao alumnado afectado no inicio do curso. Os alumnos que non superen a asignatura na primeira convocatoria terán unha segunda oportunidade na que serán avaliados cos mesmos instrumentos que na primeira.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ratner, P. (2010). 3-D Human Modeling and Animation. 2nd. Edition (John Wiley & Sons, Inc.. London
Dutton, B. y González Cuenca, J. (1993). Cancionero de Juan Alfonso de Baena. Edición y estudio.. Madrid, Visor Libros
Glebas, F. (2001). Directing the Story. Proffesional Story boarding Tecniques for the Lire Action and Animation. London
Bec, Pierre (1992). Ecrits sur les troubadours et la lyrique médiévale. Caen, Paradigme
Casas, F. de (1994). Fabliaux. Cuentos franceses medievales. Madrid
Riquer, M. de, Valverde, J. M. (2007). Historia de la literatura universal. " vols.. Madrid: Gredos
Dronke, Peter (1995). La lírica en la Edad Media. Barcelona, Ariel
Alvar, C., Gómez Moreno, A. (1987). La poesía lírica medieval. Madrid, Taurus
Jeanroy, A. (1934). La poésie lyrique des troubadours. Privat-Didier, Toulouse-Paris
Le Gentil, P. (1949-1953). La poésie lyrique espagnole et portugaise à la fin du Moyen Âge. Rennes (reimpr. Slatkine, 1981)
Nodar Manso, Francisco (en prensa). La teoría de la partitura de las Cantigas de Santa María (Alfonso X).
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona, Planeta
Huchet, Jean-Charles (1992). Nouvelles Occitanes du Moyen Âge. Paris
Contini, Gianfranco (1960). Poeti del Duecento. Nápoles, Ricciardi |
|
Bibliografía complementaria
|
Zumthor, Paul (1972). Essai de poétique médiévale. París, Éditions du Seuil
Pasero, Nicolò (1973). Guglielmo IX, poesie. Módena, Mucchi
Roubaud, J. (1986). La fleur inverse. Essai sur l´art formel des troubadours. París, Ramsay
Vallín, Gema (1996). Las cantigas de Pay Soarez de Taveirós. Alcalá de Henares, Universidad de Alcalá de Henares
Wallensköld, A. (1925). Les chansons de Thibaut de Champagne, roi de Navarre. Paris, Champion |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estudios comparatistas e tradicións literarias/613484004 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|