Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Reflexionar sobre a noción de xénero eos seus problemas |
AM1 AM2 AM4 AM7
|
BM4 BM5 BM6
|
CM1
|
Coñecer o entorno e percibir as distintas tradicións literarias relacionadas co teatro na Idade Media
|
AM2 AM4 AM5 AM7 AM10 AM11
|
BM1 BM3 BM5 BM6 BM8 BM9
|
CM1
|
Traballar individualmente e en equipo analizando algún aspecto dos textos seleccionados |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AM7 AM10 AM11 AM13
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9
|
CM1 CM3 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O conceto de xénero literario |
Problemática ao respecto
A Idade Media e os xéneros literarios |
2. O problema da adscrición xenérica de "La Celestina"
|
A obra no seu contexto. Fontes e influencias.
O título, os preliminares e posliminares
A discusión sobre o xénero
O xénero celestinesco
|
3. Os problemas textuais |
O manuscrito e as edicións
Comedia e Traxicomedia |
4. Problemas de autoría |
O prólogo e outros elementos preliminares e postliminares.
O primeiro autor.
Fernando de Rojas. Documentación biográfica.
O entorno histórico-cultural.
Outras consideracións. |
5. Estudo da obra |
A temática (a sociedade, o amor, a morte, a maxia, outros);
a estrutura (diferencias entre a Comedia e a Traxicomedia; as técnicas dramáticas; o espacio; a construción dos personaxes);
o estilo (lingua; retórica; humor e ironía); interpretación da obra (o seu sentido e o propósito do autor)
|
9. Recepción da obra |
Repercusión literaria de "La Celestina" |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
|
0 |
24 |
24 |
Lecturas |
|
0 |
13 |
13 |
Obradoiro |
|
8 |
6 |
14 |
Proba mixta |
|
1.5 |
4 |
5.5 |
Actividades iniciais |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sesión maxistral |
|
10 |
5 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Traballo tutelado pola profesora para promover a aprendizaxe autónoma. Desenvolverase de acordo coas pautas establecidas e axustarase as características formais marcadas.
|
Lecturas |
Ademáis dos textos de lectura obrigatoria (a Comedia e a Traxicomedia), a profesora indicará outras lecturas, obrigatorias ou recomendadas, para a asimilación correcta dos contenidos da materia. O alumno ha realizar con aproveitamento as lecturas e demostralo nas actividades que se leven a cabo nos obradoiros e no traballo tutelado.
|
Obradoiro |
Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solucións de problemas, discusión dirixida, prácticas guiadas, etc.) a través das cales o alumnado desenvolve tarefas co apoio e supervisión do profesorado. |
Proba mixta |
A través de preguntas de distinto tipo e de exercicios varios (esta vez sen axuda de materiais nin do profesor), o alumno demostrará que acadou os coñecementos e competencias previstas. |
Actividades iniciais |
Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obter información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Sesión maxistral |
Nas sesións expositivas o ritmo da clase recaerá fundamentalmente no profesor, que tratará de introducir de maneira sintética as cuestións que o estudante debe ter en conta na práctica e unha aproximación teórica aos temas principais, con indicacións de recursos para adquirir os contidos e poder realizar os exercicios e as actividades. Procurarase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Lecturas |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
Previsiblemente entre o alumnado haberá diferencias notables en canto a súa formación de inicio ou a familiaridade con conceptos culturais e habilidades. Por esta razón planifícase desenvolver unha atención personalizada (especialmente para o traballo fóra da aula).
O traballo tutelado requerirá, polo menos, de dous titorías co profesor antes da súa entrega. O alumno poderá sempre que sea preciso requerir atención tanto nas sesiones presenciais como nas horas de titoría do docente.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
|
Avaliarase a orixinalidade, correcta estructuración de contidos, correción expositiva, así como a calidade, profundidade e rigor da investigación; tamén se tomará en conta a presentación e o logro dos obxectivos propostos, sin esquecer a capacidade de relación do aportado co visto nas aulas.
|
50 |
Obradoiro |
|
Avaliarase o progreso, a participación e a actitude de cada alumno na aula. Realizaranse distintos exercicios e actividades, que serán recollidos polo profesor
|
30 |
Proba mixta |
|
En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase nas datas oficiais unha proba mixta para avaliar a adquisición das competencias.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Só se aceptarán traballos e actividades que se entreguen nas datas
establecidas, en soporte de papel, e seguindo as pautas e as normas
para a entrega de
traballos escritos que se precisen en cada caso. Non se poderá aprobar a materia sen cubrir todos os ámbitos da avaliación. Na segunda
oportunidade (xullo), a data de entrega dos diferentes
traballos do alumno que se someterán a avaliación será o mesmo día
que a
fixada oficialmente para o exame; ademáis, será necesario obter, como
mínimo, o 50% da calificación máxima no
traballo tutelado. O alumno con dispensa de asitencia a
clase recoñecida poderá ter asistencia personalizada para a realización das diversas actividades durante o curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
LOBERA, Francisco y otros (eds.) (2011). La Celestina. Madrid: RAE
CANET VALLÉS, José Luis (ed.) (2011). Comedia de Caslisto y Melibea. Valencia: Universidad de Valencia
BOTTA, Patrizia (ed.) (). La Celestina. http://rmcisadu.let.uniroma1.it/celestina/celest.htm
RUSSELL, Peter E. (ed.) (1991). La Celestina. Madrid: Castalia
SEVERIN, Dorothy S. (ed.) (1987). La Celestina. Madrid: Cátedra |
Ofrécense só algunhas das principais edicións. |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía exhaustiva preparada por Robert R. Lauer y otros: http://faculty-staff.ou.edu/L/A-Robert.R.Lauer-1/BibCelestina.html Bibliografía seleccionada preparada por Lillian von der Walde Moheno: http://www.waldemoheno.net/Medioevo/Cel.html |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Resulta imprescindible a asistencia regular e a participación activa nas
sesións presenciais. É importante que o estudiante realice as lecturas e
tarefas encomendadas nos prazos establecidos para que aproveite mellor
as sesións presenciais. A adicación, o compromiso coa aprendizaxe e a
calidade expositiva deben axeitarse aos dun futuro investigador. |
|