Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B2 |
Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A asignatura propón unha revisión do pensamiento cultural no século XX, partindo do seu fundamento filosófico. Ensinaráse a valorar o pensamiento e o exercicio vanguardista en conxunto, así como a interdisciplinaridade as suas posibilidades como ferramenta dune coñecemento global do fenómeno vangardista. Ensinaráse a valorar a universalidade da arte e do pensamento. |
AM2 AM3 AM4 AM5 AM6 AM7 AM8
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM8
|
O alumno debe saber interpretar modelos culturais e saber as razóns polas que se desenvolven ou fracasan. |
AM1
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. As vangardas históricas. Introducción.
2. Os manifestos artísticos
3. A vangarda hispanoamericana. Crítica e documentos.
4. A literatura de vangarda en Hispanoamérica. Exemplos prácticos. |
Principios teóricos e filosóficos.
Interdisciplinaridade e internacionalidade.
Poética dos manifestos
A recepción do futurismo en América
O estridentismo mexicano
O ultraísmo arxentino
O creacionismo chileno
O surrealismo en Hispanoamérica
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A3 A4 A5 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C8 |
9 |
20 |
29 |
Traballos tutelados |
A1 A6 A8 B1 B2 B3 |
2 |
20 |
22 |
Proba mixta |
A1 A2 |
2 |
0 |
2 |
Actividades iniciais |
A7 B4 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A3 A5 A6 |
6 |
14 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
o obradorio proporciona un acercamento práctico a disciplina,o que implica valorar textos e contextos, e alenta a discusión, análise e recreación de modelos teóricos. Realizaranse comentarios, exercicios de autoformación, reconstrucción de modelos teóricos e contextuales, discusión sobre exemplos propostos. |
Traballos tutelados |
Evaluaranse os traballos propostos os alumnos para realizar de maneira individual e/ ou en grupo, neles revisaranse para a sua perfecta comprensión os contidos do programa ensaiados nos obradoiros. A superación dos traballos e imprescindible para a superación da materia. |
Proba mixta |
Proba de evaluación na que que se exixirá demostrar un coñecemento teórico e
práctico dos contidos do programa. |
Actividades iniciais |
As actividades iniciais permiten entender a motivación e a cohesión do grupo e posibilitan adecuar as metodoloxías as características específicas do grupo de alumnos. |
Sesión maxistral |
A sesión maxistral proporciona unha explicación dos contenidos do programa que máis tarde se desenrrolarán de modo práctico nos obradoiros e nos traballos tutelados.
A sesión maxistral inclúe o análísis do contexto histórico e teórico de cada un dos temas nos que se divide o programa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A explicación metodolóxica e teórica dos traballos tutelados implica unha atención personalizada dedicada o tipo de traballo que debe realizar o alumno e para acordar o modo de aproximación a investigación proposta, para comprobar as hipótesis presentadas e a sua viabilidade e para explicar as diferentes posibilidades de asedio a análise elexida. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A6 A8 B1 B2 B3 |
Exixirase o alumno que escriba un ensaio orixinal sobre un asunto relacionado ca vangarda, podendo tratarse de unha ou varias obras literarias ou plásticas ou de uno ou varios fragmentos de exposición teórica no mesmo ámbito histórico e críitico. A puntuación será do 60 por cento do total. |
60 |
Proba mixta |
A1 A2 |
Exixirase o alumno que conteste adecuadamente o comentario razoado que se lle propoña e, se fora o caso, a un tema de desenrrolo teórico.
La puntuación será un 40 por cento do total. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Non se poderá aspirar a ser calificado con éxito se non se asiste regularmente as clases e non se participa activamente nas actividades do obradoiro propostas na aula.Para superar a disciplina será necesario obter unha nota mínima de 5 no traballo tutelado e na proba mixta. Terase en conta a situación especial dos alumnos con dispensa académica ou con adicación parcial, poderáse articular un sistema de evaluación específico. Os alumnos que non superen a asignatura na primeria oportunidade poderán facelo na segunda, na data que determinará a Facultade, e serán evaluados cos mesmos instrumentos que na primeria oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BENJAMIN,W. (1986). Obras Completas I. Madrid, Abada
VIDELA DE RIVERO, G., (1990). Direcciones del vanguardismo hispanoamericano. Mendoza, UN Cuyo
BRIHUEGA et al. ( 1996). Historia de las ideas estéticas contemporáneas. Madrid, Visor
YURKIEVICH, Saúl (1996). La movediza modernidad. Madrid, Taurus
MONDRIAN, P. (1983.). La nueva imagen de la pintura. Murcia, COA
SWARTZ,J. (1991). Las vanguardias hispanoamericanas. Madrid, Cátedra
PAZ, O. (1974). Los hijos del limo. Barcelona, Seix Barral
GLEIZES, A.,METZINGER,J. (1986). Sobre el cubismo. Murcia, COA
BURGER,P. ( 1978). Teoría de la vanguardia. Barcelona, Península |
Aportaráse a documentación precisa para a materia ó inicio do curso e por parte da profesora, dado que estaremos a traballar con textos descatalogados ou inaccesibles. Tamén se proporcionarán os fragmentos que se utilizarán dos textos críticos que a continuación se relacionan. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|