Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a determinación histórica e cultural na produción literaria galega do século XIX.
|
AM1 AM2 AM4 AM10
|
BM2 BM5
|
CM1 CM6 CM8
|
Saber utilizar modelos teóricos e hermenéuticos aptos para a análise desta materia. |
AM2 AM5 AM9 AM12
|
BM1 BM6 BM9
|
CM1 CM6 CM8
|
Saber aplicar métodos e achegas dos estudos literarios e culturais. |
AM4 AM6 AM8 AM9 AM10
|
BM5 BM9
|
CM1 CM3 CM4 CM8
|
Dar conta da interrelación literatura-situación e contexto social no período e autores/as estudados/as. |
AM2 AM4 AM5 AM7
|
BM1 BM3 BM5
|
CM3 CM5 CM7
|
Ser quen de realizar achegas creativas e orixinais no estudo da produción literaria galega do século XIX, como modo de se introducir nas tarefas de investigación.
|
AM9 AM11 AM13
|
BM4 BM5 BM7 BM8 BM9
|
CM3 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A construción histórica da meta-Rosalía
|
.1. A consideración crítica de Rosalía de Castro en vida e post-mortem |
2. Confluencias e diverxencias dos clásicos.
|
Rosalía de Castro
Eduardo Pondal
Curros Enríquez
Relacións entre contemporáneos |
A utilización do verso como formato plurixenérico: textos significativos |
O afán socializador de Lamas Carvajal |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
|
2 |
12 |
14 |
Lecturas |
|
6 |
18 |
24 |
Sesión maxistral |
|
6 |
12 |
18 |
Análise de fontes documentais |
|
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Presentación oral individual por parte de cada alumno e de cada alumna dun asunto relacionado cos contidos da materia e decidido entre a profesora e o/a estudante. |
Lecturas |
Lectura obrigada dos textos literarios e dos textos críticos que a profesora indique na aula. |
Sesión maxistral |
Nestas sesións a profesora explicará os eixos fundamentais de tipo estético, literario e histórico das liñas de investigación propostas. |
Análise de fontes documentais |
Lectura e comentario de textos críticos, historiográficos, xornalísticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Presentación oral |
|
Descrición |
A profesora orientará aos e ás estudantes na preparación das presentacións orais e na metodoloxía de análise das fontes de información.
A orientación farase de forma individualizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
|
A profesora porá a disposición do alumnado os materiais obxecto de análise. O alumnado deberá ler e analizar estes materiais e participar na exposición das súas conclusións na aula. |
30 |
Presentación oral |
|
O/a estudante exporá na aula, durante un mínimo de 20 minutos e un máximo de 1 hora, as súas conclusións sobre un asunto que escollerá de entre os tratados na materia. A exposición será necesariamente oral, aínda que poderá ser completada coa utilización de material audiovisual de apoio. |
30 |
Lecturas |
|
As lecturas obrigatorias deben realizarse para poder participar de forma efectiva no seminario e levar a cabo a presentación oral. A porcentaxe de avaliación de cada unha destas metodoloxías inclúe a correspondente á realización das lecturas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Terá a cualificación de "non presentado" quen non realice a presentación oral ou quen non asista e participe cando menos no 50% das sesións presenciais.
O/a estudante que solicite e obteña dispensa académica terá condicións especiais de avaliación, entre elas a substitución da avaliación da actividade realizada na aula pola entrega da actividade por escrito ou pola realización dunha proba oral, nunha data que se establecerá tendo en conta a disponibilidade do/a estudante.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hermida, Carme (1992). A reivindicación da lingua galega no rexurdimento (1840-1891). Consello da Cultura Galega, Santiago de Compostela
VV. AA. ( 1996 ). Historia da Literatura Galega . Vigo, AS-PG/A Nosa Terra
Carballo Calero, Ricardo (1981). Historia da literatura galega contemporánea. Galaxia, Vigo
Murguía, Manuel M. (1975 [1886]). Los Precursores. La Voz de Galicia
García Negro, María Pilar (2010). O clamor da rebeldía. Rosalía de Castro: ensaio e feminismo. Santiago de Compostela, Sotelo Blanco
Rodríguez, Francisco (2011). Rosalía de Castro, estranxeira na súa patria. A Coruña, AS-PG |
OBRAS DE LECTURA OBRIGADA:
Castro, Rosalía de: Cantares gallegos, en Poesías. Ediciós do Patronato, 1992. [GP/324]
Castro, Rosalía de: Follas Novas, en Poesías. Ediciós do Patronato, 1992. [GP/324]
Curros Enríquez, Manuel: Aires da miña terra, en López Varela, L. (ed.): A poesía galega completa de Manuel Curros Enríquez. A Coruña: Deputación da Coruña, 1997. [L7A-540 (I) 1]
Curros Enríquez, Manuel: O Divino Sainete, en López Varela, L. (ed.): A poesía galega completa de Manuel Curros Enríquez. A Coruña: Deputación da Coruña, 1997.
[L7A-540 (I) 1]
Lamas Carvajal, Valentín: Saudades Gallegas, en García Negro, Mª P. (ed.): Poesía galega completa. Sada: Ediciós do Castro, 1998. [ L7At-LAMAS-poes ]
Pondal, Eduardo: Poesía galega completa [ed. de M. Ferreiro], Santiago de Compostela:Sotelo Blanco, 2002. [L7At-PONDAL-poe 1 (I), (II), (III)]
|
Bibliografía complementaria
|
Rodríguez, Francisco (1996 [1973]). A evolución ideolóxica de Curros Enríquez. Vigo, A Nosa Terra
Rodríguez, Francisco (1988). Análise sociolóxica da obra de Rosalía de Castro. Vigo: AS-PG
García Negro, María Pilar ( 2013 ). Cantares gallegos, hoxe. Para unha lectura actualizada de Rosalía de Castro . Santiago de Compostela, Alvarellos
Pardo Bazán, Emilia (1984 [1888]). De mi tierra. Xerais, Vigo
Rodríguez, Francisco (1990). Literatura galega contemporánea. Problemas de método e interpretación. Edicións do Cumio,Vilaboa-Pontevedra
Hermida, Carme (1992). Os precursores da normalización. Xerais, Vigo |
A profesora fornecerá material complementar e información sobre outros recursos relativos a esta materia ao longo das sesión do Mestrado. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para calquera dúbida, poden pórse en contacto coa profesora, persoalmente en horario de atención ao alumnado, ou concertando cita previa no enderezo electrónico: gnegro@udc.es.
. |
|