Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A9 |
E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono |
A10 |
E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono |
A11 |
E11. Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas. |
A12 |
E12. Capacidade para comprender diferentes achegas teóricas e críticas así como a súa aplicación á análise de textos literarios e culturais no ámbito anglófono. |
A13 |
E13. Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono. |
B1 |
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e se enfrontar á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades. |
B6 |
CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo |
B8 |
CX3. Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses. |
B9 |
CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral. |
B10 |
CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses |
B11 |
CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Familiarizarse cos estudos de literatura inglesa e a muller mediante a aplicación de novos enfoques teóricos e críticos nos estudos literarios e culturais, en particular os
estudios de xénero e os feminismos. |
AI9 AI10 AI11 AI12
|
BI1 BI2 BI4 BI6 BI8 BI9
|
|
Integrar coñecementos de diferentes correntes críticas |
AI9 AI10 AI11 AI12 AI13
|
BI1 BI2 BI4 BI8 BI9
|
|
Ser responsables e estar na aula con actitude receptiva e saber argumentar as opinións |
|
BI3 BI10 BI11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O longo século XVIII: Ficción
2. O longo século XVIII: Xornalismo e ensayo
3. A narrativa victoriana |
1.1. Novela versus Romance
1.2. Crónicas de escándalo
1.3. Romans à clef ou novelas en clave
1.4. Bildungsroman
1.5 Delariviere Manley, Eliza Haywood, Sarah Fielding, Frances Sheridan
2.1. Delariviere Manley, Eliza Haywood, Charlotte Lennox
2.2. Mary Astell, Mary Wollstonecraft
3.1. George Eliot |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 A12 A13 B2 B3 B6 B8 |
0 |
24 |
24 |
Discusión dirixida |
A12 B1 B4 B9 B11 |
7 |
5 |
12 |
Presentación oral |
B8 B9 B10 B11 |
2 |
3 |
5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A11 B2 B3 B6 |
2 |
2 |
4 |
Lecturas |
A11 B1 B3 |
0 |
20 |
20 |
Sesión maxistral |
A9 A10 A12 B6 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Traballo escrito sobre textos primarios ou secundarios relacionados co programa (2.000 palabras aproximadamente) |
Discusión dirixida |
Contribución acriva aos debates sobre temas propostos |
Presentación oral |
Presentación oral na clase de análises de textos fixados |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia e informes sobre encontros relacionados co programa |
Lecturas |
Lectura crítica de textos asignados |
Sesión maxistral |
Descricin e análise crítica de textos e periodos estudiados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Lecturas |
|
Descrición |
O estudantado será titorizado para preparar os traballos, presentacións orais, as particicpacións nas discusións e en calquera outro aspecto relacionado coa materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A9 A10 A12 B6 |
Descripción e análises críticas dos textos e periodos estudiados. |
10 |
Discusión dirixida |
A12 B1 B4 B9 B11 |
Contribución activa aos debates sobre temas propostos |
20 |
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 A12 A13 B2 B3 B6 B8 |
Traballo escrito sobre textos primarios ou secundarios relacionados co programa (2.000 palabras aproximadamente) |
20 |
Presentación oral |
B8 B9 B10 B11 |
Presentación oral na clase das análises dos textos propostos |
20 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A11 B2 B3 B6 |
Asistencia e informes sobre os encontros relacionados coa asignatura |
10 |
Lecturas |
A11 B1 B3 |
Lecturas criticas dos textos asignados |
20 |
|
Observacións avaliación |
<p>As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará a alumnado afectado no inicio do curso</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Haywood, Eliza (2000). Fragments of Love in Excess, or The Fatal Enquiry. Hertfordshire, Canada: Broadview
Sheridan, Frances (1995). Fragments of Memoirs of Miss Sidney Bidulph. Oxford: OUP
Haywood, Eliza (1997). Fragments of Miss Betsy Thoughtless. Oxford: OUP; Hertfordshire, Canada: Broadview
Lennox, Charlotte (1989). Fragments of The Female Quixote. Oxford: OUP
Fielding, Sarah (2005). Fragments of The Governess. Hertfordshire, Canada: Broadview
Manley, Delariviere (1992). Fragments of The New Atalantis. Harmondsworth, Middlesex: Penguin
Wollstonecraft, Mary (1988). Sections of A Vindication of the Rights of Woman. New York: Norton;Oxford: OUP
Haywood, Eliza (1999). Selections from The Female Spectator. Oxford: OUP |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
Showalter, Elaine (1984). A Literature of their Own. London: Virago
Beetham, Margaret (1996). A Magazine of her Own?. London: Routledge
Lorenzo Modia, María Jesús (1998). Literatura femenina inglesa del siglo XVIII. A Coruña: UDC
Ballaster, Ros (1992). Seductive Forms. Women's Amatory Fiction from 1684 to 1740. Oxford: Clarendon
MacCarthy, B. G. (1994). The Female Pen. Cork: Cork UP
Italia, Iona (2005). The Rise of Literary Journalism in the Eighteenth Century. London: Routledge
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist. Oxford: Blackwell
Todd, Janet (1989). The Sign of Angellica. London: Virago
McDowell, Paula (1998). The Women of Grub Street.. Oxford: Clarendon
Shevelow, Kathryn (1989). Women and Print Culture. London: Routledge |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Novos enfoques nos estudos literarios e culturais/613484002 | Literatura. cultura e xénero /613484019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|