Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Planificación lingüística Código 613836063
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinación
Garcia Negro, Maria Pilar
Correo electrónico
maria.pilar.garcia.negro@udc.es
Profesorado
Garcia Negro, Maria Pilar
Correo electrónico
maria.pilar.garcia.negro@udc.es
Web
Descrición xeral Estado do status e do corpus da lingua galega.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Describir e analizar a relación entre lingua e sociedade e tamén interpretar a complexidade dos fenómenos sociolingüísticos. AI1
AI7
AI8
AI9
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI8
BI9
BI10
CM1
CM2
CM4
CM6
CM8
Coñecer, analizar e interpretar diversos procesos de normalización e de planificación lingüística. AI1
AI7
AI8
AI9
AI10
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI8
BI9
BI10
CM1
CM2
CM6
CM7
Coñecer e programar obxectivos e medidas de planificación lingüística AI7
AI9
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI8
BI9
BI10
CM1
CM2
CM4
CM5
CM7

Contidos
Temas Subtemas
O concepto de planificación lingüística

1.1. A planificación lingüística como proceso.
1.2. Derivada e axente, asemade, da normalización da lingua

Antecedentes da planificación lingüística para o galego
2.1. As Consideraciones sobre la decadencia y la rehabilitación de la lengua gallega de Manuel García Blanco
2.2. A política da lingua da Xeración do 16 (Ramón Vilar Ponte)


A etapa contemporánea. A política lingüística realizada dentro e fóra das institucións
3.1. Características xerais da política lingüística oficial sobre o galego
3.2. Textos legais e paralegais vixentes
3.3. A actuación das organizacións non gobernamentais
3.4. O Plano Xeral de Normalización Lingüística (2004)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A1 A7 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C7 15 13 28
Lecturas A1 A8 A9 A10 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C6 0 15 15
Presentación oral A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B8 C1 C2 1 10 11
Sesión maxistral A1 A7 A8 A9 A10 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C5 C8 10 10 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Lectura de textos clásicos relevantes na sociolingüística galega
Lecturas Análise e comentario de textos da sociolingüística galega contemporánea
Presentación oral A alumna-o realizará unha exposición oral, no fin do mestrado, relativa a un dos pontos do temario.
Sesión maxistral A profesora impartirá os coñecementos diacrón¡cos e sincrónicos precisos para comprender os procesos de normalización da lingua galega e a análise da planificación lingüística.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Sesión maxistral
Análise de fontes documentais
Lecturas
Descrición
A profesora encargarase de recibir e asesorar as/os alumnas/os en todas e cada das cuestións que lles formular, ao tempo tratará en todo momento lles facer as observacións, indicacións puntuais bibliográficas, etc que puideren ser do seu interese.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Presentación oral A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B8 C1 C2 Cada alumna-o realizará, no fin do mestrado, unha exposición oral relativa a un dos pontos do temario. 40
Análise de fontes documentais A1 A7 A9 A10 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C7 Lectura de textos clásicos relativos á lingua galega 30
Lecturas A1 A8 A9 A10 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C6 Análise e comentario da produción sociolingüística galega contemporánea 30
 
Observacións avaliación
Segunda oportunidade (xullo)

As persoas que non superaren a materia após asistiren regularmente ás aulas e realizaren un 60% das actividades propostas, deberán repetir unicamente aquelas actividades non superadas. Nos casos restantes, serán avaliadas pola realización dunha presentación oral de carácter similar á definida para o resto do alumnado e para a que se fixará día e hora no mes de xullo. Aquelas persoas que dispuxeren de dispensa académica poranse de acordo coa profesora para a realización das probas correspondentes. As que non concorreren na primeira oportunidade, serán avaliadas como Non Presentadas e, na segunda oportunidade (mes de Xullo), realizarán a(s) mesma(s) probas prevista(s) para a primeira oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica Rodríguez, Francisco (1998). Conflito lingüístico e ideoloxía na Galiza. Santiago de Compostela, Laiovento
García Negro, María Pilar (2009). De fala a lingua: un proceso inacabado. Brión, Laiovento
García Negro, María Pilar (2000). Direitos lingüísticos e control político. Santiago de Compostela, Laiovento
Sanmartín Rei, Goretti (2010: ). Lingua e futuro. Brión, Laiovento
Freixeiro Mato, Xosé Ramón (2002). Lingua galega: normalidade e conflito. Santiago de Compostela, Laiovento
Carvalho Calero, Ricardo (1992). Umha voz na Galiza. Santiago de Compsotela, Sotelo Blanco

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías