Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocimiento y valoración crítica de los autores/obras/períodos/movimientos literarios más significativos/representativos de la literatura española de los siglos XX y XXI, atendiendo a las siguientes competencias de la titulación: A1, A2, A10, A15, A16, B1, B3, B7, y C4. |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A14 A15 A16 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Literatura española (siglo XX) hasta 1939.
2. Literatura española (siglo XX) hasta 1975.
3. Literatura española (siglos XX-XXI) 1975- actualidade.
|
1.1. prosa: textos econtextos.
1.2. poesía: textos econtextos.
1.3. teatro: textos y contextos.
2.1. prosa: textos e contextos.
2.2. poesía: textos y contextos.
2.3. teatro: textos e contextos.
3.1. prosa: textos e contextos.
3.2. poesí: textos e contextos.
3.3. teatro: textos e contextos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A10 A14 A15 A16 A17 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 |
0 |
28 |
28 |
Lecturas |
A18 A17 A16 A15 A14 A11 A10 A5 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C6 C7 C8 |
0 |
36 |
36 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A10 A14 A15 A16 A17 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 |
18 |
19 |
37 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A10 A14 A15 A16 A17 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 |
21 |
25 |
46 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Haberá unha proba mixta (ou exame final) sobre diversos aspectos (autores, obras, movimentos, etc) da materia obxecto de estudo |
Lecturas |
Oalumno leerá e reflexionará sobre as lecturas que o profesor lle asigne. |
Obradoiro |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobre diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor |
Sesión maxistral |
O profesor explicará os fundamentos teórico-prácticos obxecto de estudo da asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dubidas sobre os temas suscitados na presentación do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A10 A14 A15 A16 A17 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 |
Se valorará a capacidade crítica do alumno mediante diversos exercicios prácticos: exposicións, debates, solución de problemas, análise de textos, etc.). |
30 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A10 A14 A15 A16 A17 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 |
Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castelá. |
30 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A10 A14 A15 A16 A17 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 |
Se valorará a participación activa do alumno, na que se reflectará a súa preparación (lectura e reflexión) das lecturas pertinentes. |
10 |
Lecturas |
A18 A17 A16 A15 A14 A11 A10 A5 A3 A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 C6 C7 C8 |
Mediante diversos controles de lectura, se valorará a capacidade de comprensión e expresión (en castelán) do alumno. |
30 |
|
Observacións avaliación |
- Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.
- Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta.
- Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas
- Para os estudantes con
dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e
apoio
a diversidade, o profesor responsable poderá adoptar as medidas que estime oportunas para non perxudicar ao alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Son de lectura obligatoria: 1. Dicenta, Joaquín. Juan José. Madrid: Marenostrum, 2005.
2. Linares Rivas, M. Aire de fuera. La Coruña: Diputación, 1999 (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología). 2. Antología del grupo poético del 27 (selección). Madrid, Cátedra, 2010. 3. Fernández Flórez, W. Cuentística (selección), La Coruña: Diputación 2001 (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología). 4. Cercas, Javier. Soldados de Salamina. Madrid, Cátedra, 2010. 5. Sánchez, Clara. Lo que esconde tu nombre. Madrid, Destino, 2010. 6. Lecturas bibliográficas deHCLE: volúmenes 6, 6/1, 7,
7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas
con los movimientos, autores y obras abarcados en la asignatura. (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología) |
Bibliografía complementaria
|
|
Como lecturas de ampliación bibliográfica (según necesidad del
alumnos), se recomiendan: - Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.
- Paniagua,Javier.
Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
- Castelló,J.E. Espana: Siglo XX
(1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
- La
novela en el siglo XX (Desde 1939)
- Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988
- Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985.
- Huerta Calvo, Joaquín. Historia
del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos, 1988.
- Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.
- Díez Huélamo, Begoña. Obras
clave de la lírica española en lengua castellana. Barcelona: Ciclo, 1990.
- Ferreres, Rafael. Los límites del
modernismo y el 98.Madrid: Taurus, 1981.
- Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea,
1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
- Mainer, José
Carlos.Modernismo y 98, VI. Historia
y crítica de la literatura española.Barcelona: Crítica, 1980.
- Orozco, Emilio. Modernismo y barroco. Madrid: Cátedra, 1990.
- Shaw, Donald. La generación del 98 .Madrid: Cátedra, 1977.
- Zavala, Iris M. Fin de siglo: modernismo, 98 y bohemia .Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974.
- Fernández Santander,
Carlos.Bibliografía de la novela
(1936-1986). La Coruña:
Librería Arenas, 1986.
- Garrido Gallardo, Miguel Angel."La teoría de la literatura española en
el último lustro: Ensayo bibliográfico", en Varia Bibliográfica:
- Homenaje
a José Simón Díaz .Kassel:
Reichenberger, 1988.
- González de Mendoza, Pilar. Catálogo bibliográfico de la novela
española, 1960-1980;3 vols. Madrid: Universidad
Complutense de Madrid, 1988.
- Martínez Cachero, J. M."Bibliografía crítica sobre la novela
española entre 1936 y 1980". La novela
española entre 1936 y 1980 .Madrid: Castalia, 1985; 481-589.
- Bousoño, Carlos. Poesía poscontemporánea (Cuatro Estudios y
una introducción).Madrid: Júcar, 1985. Paulino Ayuso, José.
- Garcia Lorenzo,
Luciano, y María Francisca Vilches de Frutos."El teatro español del siglo XX: Estado de lainvestigación y últimas
tendencias". Siglo, 2 (1984-85), 1-14.
- García
Posada, Miguel.La nueva poesía:
1975-1992. Barcelona: Crítica, 2009.
- Podol, Peter, et al. "El drama
español del siglo XX: Estado de la cuestión bibliográfica".Estreno:
13 (1987), 32-36; 14 (1988), 59-63;15
(1989), 29-39.
- Romera Castillo, José."Bibliografía", en "Texto y representación desde la
perspectiva semiótica: un estado de la cuestión", en Simposio "O Teatro e o seu Ensino".Coruña: Universidade da Coruña, 1993.
- García
de la Concha, Victor. La poesía
española de 1935 a 1975.Madrid: Cátedra, 1987.
- Lechner, J. El compromiso en la poesía española del
siglo XX (II: 1939-1974) .Leiden: Universitaire Press, 1975.
- Paulino
Ayuso, José. La poesía en el siglo
XX; desde 1939. Madrid: Playor, 1983.
- Prat, Ignacio. Estudios sobre poesía contemporánea .Madrid: Taurus, 1983.
- Provencio, Pedro. Poéticas españolas contemporáneas: La generación del 70. Madrid: Hiperión, 1988.
- Sanz
Villanueva, Santos. Literatura
actual. Historia
de la literatura española. Siglo
XX, Tomo 6/2.Barcelona: Ariel,
1984.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|