Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar as técnicas de composición de diferentes tipos de textos. |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A14 A15
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8
|
C1 C3
|
Producir textos orais e escritos dotados de cohesión e coherencia, e adecuados á situación comunicativa. |
A5 A9 A10 A15
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B10
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Coñecer e aplicar os principais mecanismos de descrición e análise dos compoñentes gramaticais e léxico-semánticos do español. |
A1 A3 A11 A14
|
B1 B3 B5 B6 B7 B9 B10
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. ESTUDO DESCRITIVO DA LINGUA |
1. O COMPOÑENTE MORFOLÓXICO
2. O LÉXICO DO ESPAÑOL
3. O COMPOÑENTE SINTÁCTICO (I). As clases de palabras e os grupos sintácticos
4. O COMPOÑENTE SINTÁCTICO (II). A oración simple
5. O COMPOÑENTE SINTÁCTICO (III). A oración composta
6. O TEXTO
|
II. ESTUDO INSTRUMENTAL. ELABORACIÓN DE TEXTOS |
1. O PROCESO DE COMPOSICIÓN DE TEXTOS
2. ELABORACIÓN DE TEXTOS |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 C4 C6 C7 |
18 |
28 |
46 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A10 A11 A14 B1 B3 B5 B6 B7 C6 C8 |
3 |
18 |
21 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A14 A15 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 |
16 |
30 |
46 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 C7 |
7 |
14 |
21 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A3 A9 A11 A14 B1 B3 B5 B7 B9 C6 C8 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A15 B4 B5 B6 B7 B10 C1 C8 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Impartiranse nas sesións comúns de carácter expositivo (grupo grande). O profesor presentará os temas e desenvolverá os apartados que se consideren de especial dificultade. |
Lecturas |
O alumno preparará, fóra de clase, lecturas que os profesores indiquen. |
Solución de problemas |
Exercicios prácticos, como pequenas probas, por exemplo, nos que se aplicarán os contidos do temario.
Proponse unha metodoloxía activa, o que supón que o estudante implíquese na aprendizaxe e traballe con asiduidade. |
Obradoiro |
Desenvolverase un taller de composición de textos.
O taller sustentarase basicamente no traballo persoal de cada alumno e no traballo grupal; sexa nun caso ou sexa no outro, a profesora tutelará constantemente a aprendizaxe do estudante. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposiciones, etc.) que permiten profundizar no coñecemento de temas de estudio relacionados coa materia. |
Proba mixta |
Realizarase unha proba mixta en xaneiro e outra en xullo os días sinalados oficialmente pola facultade.
Nesta proba avaliarase a consecución das competencias adquiridas: o coñecemento dos mecanismos básicos de descrición do español, a asimilación das lecturas realizadas e a aplicación destes coñecementos á práctica (as actividades do exame serán semellantes ás realizadas en clase). Así mesmo, valorarase notablemente o rigor e a corrección no uso da lingua.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Lecturas |
Solución de problemas |
Proba mixta |
|
Descrición |
Fomentaranse as titorías para todas as metodoloxías que o requiran, como as actividades que precisen dunha fase de preparación e seguimiento. Así mesmo, atenderase aos alumnos ao longo de todo o curso para resolver dúbidas da materia, tanto para a primeira edición de actas como para a segunda. Finalmente, analizaranse tamén individualizadamente os resultados das actividades, probas...
As titorías poderanse levar a cabo persoalmente ou mediante correo electrónico. No primeiro caso, os alumnos acudirán ao despacho dos profesores no horario establecido que se fará público a principio de curso.
A atención personalizada aos alumnos levarase a cabo tamén nas sesións de grupo reducido, nas que o profesorado poderá supervisar individualmente o desenvolvemento das actividades por parte dos estudantes.
A posible atención a alumnos con necesidades especiais abordarase desde esta perspectiva de atención individual, ben en titorías, ben en clase. Si é preciso deseñaranse actividades especiais.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 C7 |
Valorarase a produción de textos dotados de coherencia e cohesión, adecuados á situación comunicativa e correctos.
|
10 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A14 A15 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 |
Avaliación das actividades e pequenas probas que se susciten ao longo do curso. Avisarase con antelación cando se realizarán as pequenas probas. |
40 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A9 A10 A11 A15 B4 B5 B6 B7 B10 C1 C8 |
Realizarase unha proba mixta en xaneiro e outra en xullo os días sinalados oficialmente pola facultade.
Neste exame evaluaranse todos os temas incluídos no estudo descriptivo da lingua (primeiro bloque do temario). Valorarase a consecución das competencias adquiridas: o coñecemento dos mecanismos básicos de descrición do español, a asimilación das lecturas realizadas e a aplicación destes coñecementos á práctica. As actividades do exame serán semellantes ás suscitadas en clase.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
<p align="justify">Para superar a asignatura, a cualificación mínima da proba mixta deberá ser de 4 puntos sobre 10.</p><p align="justify"> Cualificarase como non presentado quen non se presente ao exame final oficial, independientemente do número de actividades entregadas.</p><p align="justify"> Na segunda edición de actas (mes de xullo) poderanse recuperar todos os instrumentos de avaliación arriba descritos coas mesmas porcentaxes que na primeira edición, salvo que na segunda oportunidade, en casos concretos, se favoreza ao alumno reducindo o número de actividades para entregar. Só se cualificará como non presentado quen xa tivese esta cualificación na edición de actas de xaneiro e, ademais, non se presente ao exame oficial de xullo.</p><p align="justify"> Os traballos ou actividades entregaranse como se indíque en cada caso, ben por correo electrónico desde a dirección que a UDC proporciona a cada estudante, ben en clase, en man. O estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción. Deben entregarse no prazo fixado.</p><p align="justify"> Para aprobar a asignatura, as actividades, os textos e os exames deben cumprir unhas esixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia sintáctica, ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal, etc.). Faltas de ortografía como uso incorrecto de acentos, puntuación, etc., descontarán 0,2 puntos; no caso das faltas graves, descontaranse 0,5 puntos.</p><p align="justify"> O plaxio (é dicir, a utilización de textos ou ideas doutros autores sen indicar a fonte de procedencia), mesmo parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, dará lugar á descalificación automática da actividade.</p><p align="justify"> En relación cos estudantes a tempo parcial con dispensa académica recoñecida, trataranse co profesorado en cada caso as actividades ou probas compensatorias que haberán de realizar.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
|