Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística |
A1 A9 A25 A27
|
B7
|
C6
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A11 A14
|
B1 B6 B9
|
C7
|
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A14
|
B7
|
C8
|
Coñecer a historia e a cultura das comunidades galegofalantes. |
A15 A19 A23 A27
|
B8
|
C4
|
Coñecer a situación sociolingüística da lingua galega. |
A2 A23
|
B3
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución á sociolingüística |
1.1. Lingua e sociedade
1.2. A sociolingüística e a socioloxía da lingua
1.3. A sociolingüística sobre o galego |
2. Sistema e código |
2.1. A introdución do castelán na Galiza
2.2. A xénese do conflito lingüístico e a súa evolución histórica
2.3. O proceso de erosión interna da lingua galega |
3. As categorías sociolingüísticas básicas e a súa aplicación ao galego |
3.1. Monolingüismo e plurilingüismo
3.2. Bilingüismo e diglosia
3.3. A asimilación lingüística |
4. A situación actual da lingua galega |
4.1. O galego, lingua ameazada
4.2. Distribución sociodemográfica e sectorial da lingua galega
4.3. Principais mudanzas e tendencias |
5. Os discursos sobre a lingua na Galiza |
5.1. Actitudes e ideoloxías lingüísticas presentes na sociedade galega
5.2. Os preconceptos lingüísticos no mundo
5.3. Os preconceptos a respecto do galego |
6. Perspectivas de futuro para a lingua galega |
6.1. Lingua nacional /vs/ globalización.
6.2. Normalización /vs/ subtitución.
7.3. A posición do galego no seu sistema lingüístico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 B1 B3 B6 B7 B9 C4 C6 |
16 |
32 |
48 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 A19 A23 A25 A27 B1 B3 B6 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 |
1 |
10 |
11 |
Presentación oral |
A1 A9 A11 A14 A15 A25 B1 B3 B6 B7 B8 |
1 |
5 |
6 |
Lecturas |
A2 A11 A14 A15 A19 A23 A25 A27 B1 B3 B6 B7 B8 B9 C4 C6 C8 |
1.5 |
22.5 |
24 |
Proba mixta |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 A19 A23 A25 A27 B1 B3 B6 B7 |
2 |
8 |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A11 A14 A15 A19 A23 A25 B1 B6 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 |
20 |
30 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Nestas sesións, o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos presentados nas sesións maxistrais, ben como das destrezas e das estratexias relacionadas cos obxectivos e contidos da materia. Entre estas actividades contémplanse, alén doutras, a análise de fontes documentais, comentarios de textos, a resolución de problemas, as prácticas a través de TIC, probas de varia tipoloxía e estudos de casos. |
Traballos tutelados |
Cada estudante deberá elaborar un traballo dirixido polo profesor e elixido entre un abano temático presentado no inicio do curso. Con este traballo, de que derivará unha presentación oral, preténdese fomentar a aprendizaxe autónoma e o manexo de fontes documentais de diverso tipo. |
Presentación oral |
Exposición oral, na aula, en que cada estudante explicará a metodoloxía, desenvolvemento e resultados da pesquisa realizada no "Traballo Tutelado". |
Lecturas |
Cada estudante deberá facer ao longo do curso unha serie de lecturas obrigatorias que serán seleccionadas e, eventualmente, fornecidas polo profesor. |
Proba mixta |
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes etc. |
Sesión maxistral |
Presentación, desenvolvemento e análise de contidos teóricos e procedementais fundamentais para o alumnado atinxir as competencias e destrezas previstas na materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Lecturas |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
Traballos tutelados |
Proba mixta |
|
Descrición |
Alén do labor de titorización realizado no horario de atendemento marcado polo profesorado responsábel da materia, a atención personalizada estará dirixida especialmente para o apoio á realización do "Traballo Tutelado". De maneira xeral, cada estudante asistirá polo menos a unha sesión de atendemento previa á exposición do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A1 A9 A11 A14 A15 A25 B1 B3 B6 B7 B8 |
Cada estudante deberá facer unha presentación oral do traballo tutelado. Serán valorados os resultados da pesquisa, o rigor expositivo, a calidade da lingua utilizada e os recursos e estratexias expositivas empregadas. |
10 |
Lecturas |
A2 A11 A14 A15 A19 A23 A25 A27 B1 B3 B6 B7 B8 B9 C4 C6 C8 |
Lectura reflexiva dos materiais bibliográficos indicados polo profesor. |
15 |
Obradoiro |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 B1 B3 B6 B7 B9 C4 C6 |
Realización de actividades prácticas derivadas das sesións maxistrais (análise de textos, estudo de fontes documentais etc.). |
15 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 A19 A23 A25 A27 B1 B3 B6 B7 B8 B9 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase fundamentalmente a profundidade e o rigor da pesquisa, a clareza expositiva e a calidade expresiva. |
10 |
Proba mixta |
A1 A2 A9 A11 A14 A15 A19 A23 A25 A27 B1 B3 B6 B7 |
Constitúe unha proba con elementos diversos, onde serán valoradas cuestións tales como os contidos, a clareza e rigor expostivo e a calidade lingüística das respostas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para
superar a materia,
o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou superior a 5 puntos
sobre 10. Igualmente, na proba mixta deberá obter como mínimo 4 puntos sobre 10,
para poder sumar os restantes elementos avaliábeis/instrumentos de avaliación. O
alumnado terá de entregar os traballos e actividades no prazo fixado. Ao mesmo tempo,
todas as actividades ou probas deberán cumprir unhas exixencias mínimas de
corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia sintáctica,
ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal…); no caso de
deficiencias lingüístico-expresivas, estas poderán ser penalizadas na
cualificación. O alumnado con matrícula parcial e/ou dispensa académica deberá
realizar e entregar as mesmas probas e exercicios que o restante; se non
puider asistir ás titorías, deberá pórse en contacto coa profesora a
través do correo electrónico. Na
segunda oportunidade, en xullo, o alumnado será avaliado cos mesmos criterios e
coas mesmas porcentaxes que na oportunidade anterior. Terán tamén que realizar unha presentación oral de carácter similar á definida para o resto do alumnado e para a que se fixará día e hora no mes de xullo.
A cualificación de Non Presentado/a existirá cando a alumna ou o alumno non asistir, ao menos, ao 50% das sesións presenciais e non realizar, ao menos, o 50% das probas-actividades previstas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rei-Doval, G. (2007). A lingua galega na cidade no século XX. Unha aproximación sociolingüística. Vigo. Xerais
Freitas Juvino, M. P. (2008). A represión lingüística en Galiza no século XX. Aproximación cualitativa á situación sociolingüística de Galiza. Vigo. Xerais
García Negro, María Pilar (2009). De fala a lingua: un proceso inacabado. Santiago de Compostela, Laiovento
Núñez Singala, M. (2009). En galego, por que non? Contra os prexuízos e as simplificacións sobre a lingua galega. Vigo. Galaxia
Ninyoles, R. L. (2005). Idioma e poder social. Santiago de Compostela. Laiovento
Sanmartín Rei, G. (coord.) (2010). Linga e futuro. Santiago de Compostela. Laiovento
Freixeiro Mato, X. R. (2002). Lingua galega: normalidade e conflito. Santiago de Compostela, Laiovento
Phillipson, R, (1992). Linguistic Imperialism. Oxford. Oxford University Press
González González, M. (dir.) (2007). Mapa sociolingüístico de Galicia 2004. Vol. 1: Lingua inicial e competencia lingüística en Galicia. A Coruña. Real Academia Galega
González González, M. (dir.) (2008). Mapa sociolingüístico de Galicia 2004. Vol. 2: Usos lingüísticos en Galicia. A Coruña. Real Academia Galega
Rodríguez Fagim, V. (2001). O galego (im)possível. Radiografia de umha regeneraçom inconclusa. Santiago de Compostela. Laiovento
Garcia Negro, M. P. (2000). O galego e as leis. Aproximación sociolingüística. Pontevedra. Edicións do Cumio
González González, M. (dir.) (2003). O galego segundo a mocidade. Unha achega ás actitudes e discursos sociais baseada en técnicas experimentais e cualitativas. A Coruña. Real Academia Galega
Garcia Negro, M. P. (ed.) (2009). Sobre o racismo lingüístico. Santiago de Compostela. Laiovento |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|