Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Traballo Fin de Grao Código 613G02041
Titulación
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Portugués
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Freixeiro Mato, Xose Ramon
Martinez Pereiro, Carlos Paulo
Correo electrónico
ramon.freixeiro@udc.es
carlos.pereiro@udc.es
Web http:// http://http://www.udc.es/filo/estudantes/normativa_academica/regulamento_traballo_fin_gr
Descrición xeral O traballo de fin de grao supón a realización, por parte de cada estudante e de forma individual, dun proxecto, unha memoria ou un estudo concreto baixo a supervisión dun ou máis directores. Neste trabajo deben integrarse e desenvolverse os contidos formativos recibidos, así como as capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o período de docencia do grao. Máis información: http://www.udc.es/filo/estudantes/normativa_academica/regulamento_traballo_fin_grao_17_05_2012.html

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A18 Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Ser capaz de buscar, xestionar, organizar e interpretar datos nos estudos lingüísticos e / ou literarios co obxecto de emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes deste ámbito de estudos, demostrando ademais un pensamento e xuízo crítico, lóxico e creativo. A1
A2
A3
A6
A9
A10
A14
A15
A18
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B9
B10
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
O contido específico do traballo acordarase co/a titor/a dentro do marco da liña do TFG asignada. Os que xurdiren durante o desenvolvemento do traballo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A9 B4 B6 C1 1 9 10
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 A10 A14 A15 A18 B1 B2 B3 B7 B9 B10 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 120 130
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral O día senalado no calendario académico do centro, o/a alumno/a presentará e defenderá o seu traballo perante unha comisión avaliadora nomeada pola Xunta de Facultade, nun tempo máximo de 20 minutos ou o que indique o tribunal.
Traballos tutelados O alumno realizará o traballo baixo a dirección dun profesor/a, que orientará, realizará un seguimento do proceso de elaboración e autorizará a presentación e defensa do mesmo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A TFG elaborarase baixo a coidadosa supervisión do profesorado asignado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 A10 A14 A15 A18 B1 B2 B3 B7 B9 B10 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 - Aspectos formais (claridade e expresión escrita, organización da información, referencias bibliográficas, formato adecuado ás recomendacións da normativa do TFG): 20 pt.
- Estructura ((organización das diversas seccións do traballo): 25 pt.
- Contidos (Resumo ou "abstract"), teoría e crítica, articulación e análise): 35 pt.


80
Presentación oral A9 B4 B6 C1 Valorarase o uso axeitado de medios e materiais de apoio, a claridadena exposición, a competencia lingüística, a capacidade de convicción, e as respostasna defensa. 20
 
Observacións avaliación

Calquera falta de honradez
académica (plaxio ou outras formas) penalizarase co suspenso automático do TFG.


Fontes de información
Bibliografía básica Day, Robert (). Como escreber e publicar trabalhos científicos. tp://es.scribd.com/doc/24732033/Como-Escrever-e-Publicar-Um-Artigo-Robert-a-Day
Mutt, Mari (2001). Manual de redacción científica. http://www.diunl.nygman.com/manual.pdf
Mari Mutt (2001) Manual de redacción científica. Pódese acceder ao pdf: http://www.diunl.nygman.com/manual.pdf
Robert Day, Como escrever e publicar trabalhos científicos. Pódese acceder ao pdf http://es.scribd.com/doc/24732033/Como-Escrever-e-Publicar-Um-Artigo-Robert-a-Day

Murray, Rowena. (2006). The handbook of academic writing: a fresh approach.. Maidenhead, England; New York: McGraw-Hill: Open University Press.


Bibliografía complementaria

A que recomendar o profesorado que supervise o traballo.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías