Identifying Data 2015/16
Subject (*) Ciencia Cognitiva Code 614111609
Study programme
Enxeñeiro en Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
All Optativa 4
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://http://www.dc.fi.udc.es/~barreiro/cogdocen/cog.htm
General description Nesta materia abórdase a visión da mente na Ciencia Cognitiva que é unha visión computacional ou de un sistema de procesamento de información. Primeiramente introdúcense aspectos xerais das distintas visións da mente ó longo da historia (conductismo e cognitivismo básicamente) e a conciliación do cognitivismo ca evolución. A parte central do curso trata con modelos cognitivos de distintas tareas (memoria, resolución de problemas, creatividad, razoamento) é apórtanse evidencias de varios tipos sobre estos modelos. A asignatura compleméntase con algunha práctica de laboratorio que permite experimentar con estos modelos.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Aprender de maneira autónoma novos coñecementos e técnicas avanzadas axeitadas para a investigación, o deseño e o desenvolvemento de sistemas e servizos informáticos.
A2 Concibir e desenvolver novas arquitecturas de computación, en especial para sistemas multiprocesadores, analizando e adaptando diversas alternativas tecnolóxicas a cada problema concreto.
A3 Concibir e planificar o desenvolvemento de aplicacións informáticas complexas ou con requisitos especiais.
A4 Coñecer e aplicar diferentes protocolos de comunicación e sistemas de xestión de rede.
A9 Dirixir equipos de traballo ligados ao deseño de produtos, procesos, servizos informáticos e outras actividades profesionais.
A10 Saber especificar, deseñar e implementar unha política de seguridade no sistema.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprendizaxe autónoma.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Traballar en equipos de carácter interdisciplinar.
B9 Capacidade para tomar decisións.
B11 Razoamento crítico.
B12 Capacidade para a análise e a síntese.
B14 Coñecemento de idiomas.
B15 Motivación pola calidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer a visión computacional da mente en oposición as outras visións conductista ou puramente evolutiva así como coñecer as metodoloxías propias da ciencia cognitiva: estudio de evidencias psicolóxicas e físicas, modelado e simulación informática de modelos cognitivos. A1
A3
B3
B4
B11
B12
B14
C3
C6
C8
Coñecer os modelos cognitivos das distintas tareas cognitivas e as simulación informáticas de estos modelos. A1
A3
B3
B4
B11
B12
B14
C3
C6
C8
Simular modelos cognitivos A2
A3
A10
B1
B2
B3
B4
B15
C3
C6
C8
Plantexar novas apliicación dos modelos cognitivos: novos interfaces, novos modelos de usabilidade, etc. A1
A2
A4
A9
A10
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B11
B12
B15
C3
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
A visión computacional da mente Do conductismo ó cognitivismo. Cognitivismo e evolución. Intelixencia Artificial, Sistemas de símbolos físicos e o problema de grounding.
A metodoloxía da ciencia cognitiva Evidencias psicolóxicas e físicas. Experimentación controlada en laboratorio. Modelado e simulación de modelos cognitivos.
Modelos cognitivos de memoria Modelos duales de memoria e analoxía ca xerarquía de memoria. Teoría do nivel de procesamento. Evidencias psicolóxicas e físicas.
Modelos cognitivos de resolución e problemas. Búsqueda en espacio de estados e planificación. Heurísiticas. Resolución de problemas en principiantes e expertos. Creatividade. Evidencias psicolóxicas e físicas.
Modelos cognitivos de razoamiento deductivo e inductivo. Concepto de información semántica. Razoamento formal deductivo. Modelos pragmágticos de razoamento. Modelos mentais de razoamiento. Aprendizaxe inductivo. Algoritmos de inducción.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test 3 0 3
Guest lecture / keynote speech 25 40 65
Laboratory practice 22 10 32
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Proba mixta para availiación dos coñecementos adquiridos
Guest lecture / keynote speech O profesor impartirá sesions maxistrais dedicadas ós coñecementos básicos que debe adquirir o estudiante.
Laboratory practice O estudiante experimentará con modelos cogntivos de memoria e razoamento susceptibles de implementación informática.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Mixed objective/subjective test
Guest lecture / keynote speech
Description
Atenderánse de forma individualizada as prácticas de laboratorio. Na proba mixta o profesor atenderá individualmente as dúbidas que poden surxir.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Laboratory practice Se presentarán e e defenderán individualmente as prácticas de laboratorio ante o profesor, que deberán cumplir co solicitado no enunciado de prácticas. 0
Mixed objective/subjective test Na proba mixta o estudiante deberá demostrar os coñecemos básicos que o profesor indicará nas sesións maxistrais. 100
Guest lecture / keynote speech A participación será avaliada con 10% e o contido das sesións maxistrais será obxeto do 70% avaliado na proba mixta 0
 
Assessment comments

Esta materia no se impartirá
presencialmente en el curso 2012/2013 y en este momento al profesor
de asignatura sólo se le ha asignado un horario de exámenes y no
otros recursos docente razón por la que sólo puede comprometerse a
realizar la prueba objetiva.


Sources of information
Basic PN Johnson-Laird. (1998). El Ordenador y la Mente: Introducción a la Ciencia Cognitiva. Ediciones Paidós

Complementary E. Bruce Goldstein (2005). Cognitive Psichology. Thomson Wadsworth
NA Stillings, SE Weisler, CH Chase, MH Feinstein, JL Garfield y EL Rissland. (1995). Cognitive Science: an introduction (second edition),. A Bradford Book, The MIT Press, Cambridge, Mass.
DW Green & others. (1996). Cognitive Science: An Introduction,. Blackwell Publishers, Oxford,
S. Pinker. (2000). Como funciona la mente. Destino SA


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.