Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Ser capaz de realizar modelado conceptual (obxectos, campos e redes), modelado lóxico (vectores, ráster e grafos), arquitecturas SIX, indexación espacial e modelado da información espazo temporal. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación e desenvolvemento. |
B2 |
Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Saber comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B8 |
Adquirir a capacidade para analizar as necesidades dunha empresa no ámbito xeoespacial e determinar a mellor solución tecnolóxica ás mesmas. |
B9 |
Adquirir o coñecemento para desenvolver bases de datos xeoespaciales, aplicar e desenvolver xeoprocesos dependendo das necesidades existentes e aplicar as ferramentas tecnolóxicas de xeovisualización de datos. |
C2 |
Ser capaz de predicir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade. |
C4 |
Adquirir a capacidade de xestionar, manipular e consultar grandes cantidades de datos de forma que se posibilite a extracción de información útil en multitude de sectores. |
C5 |
Desenvolver capacidade de traballo en equipo e compromiso ético coa sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber deseñar bases de datos para representar información espacial |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP8 BP9
|
CP2 CP4 CP5
|
Coñecer as alternativas para representar información espacial en computadores, tanto a nivel lóxico como a nivel físico |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP8 BP9
|
CP2 CP4 CP5
|
Coñecer as distintas formas na que se xestiona a información espacial na arquitectura dos sistemas de información |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP8 BP9
|
CP2 CP4 CP5
|
Coñecer as técnicas para utilizar de forma eficiente información espacial |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP8 BP9
|
CP2 CP4 CP5
|
Saber como se modela información espacial que evoluciona no tempo |
AP1
|
BP1 BP2 BP4 BP8 BP9
|
CP2 CP4 CP5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Modelado conceptual |
Obxectos xeográficos
Campos xeográficos
Redes espaciais |
Modelado lóxico |
Modelo vectorial
Modelo ráster
Grafos |
Modelado físico |
Modelo espagueti
Modelo topolóxico
Formatos de imaxe para ráster
Redes de triángulos irregulares
|
Indexación espacial |
Quad-trees
R-Trees |
Información espacio-temporal |
Modelado de información espacio-temporal |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B1 B2 B8 B9 C2 C4 |
20 |
0 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
20 |
0 |
20 |
Estudo de casos |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
20 |
0 |
20 |
Traballos tutelados |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
0 |
60 |
60 |
Proba mixta |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 |
0 |
30 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. O TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Proba mixta |
Realización dunha proba escrita individual onde haberá preguntas abertas de desenvolvemento e preguntas de resposta breve. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que se desenvolverán de forma individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 |
Avalizarase a correción das respostas do/a alumno/a. |
40 |
Estudo de casos |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
Avaliarase a solución aplicada polos/as alumnos/as ao problema plantexado así como a interacción entre os membros do grupo. |
10 |
Traballos tutelados |
A1 B1 B2 B4 B8 B9 C2 C4 C5 |
Avaliarase a calidade dos traballo realizados.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE Para aprobar a asignatura é obligatorio: - Unha NOTA MÍNIMA de 2,5 (sobre 5) nos traballos tutelados.
- Unha NOTA MÍNIMA de 2 (sobre 4) na proba mixta.
De non obter a nota mínima nos traballos tutelados ou na proba mixta, a nota máxima global da materia non será superior a un 4,9. Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba mixta. SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada unha das partes farase da seguinte forma: - Traballos tutelados (50% da nota final): realización e presentación nas mesmas condicións que na primeira oportunidade.
- Proba escrita teórica e práctica (50% da nota final): permite recuperar a nota dos estudos de casos.
- Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
- Para aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 2,5 sobre 5 no traballo tutelado, e de 2,5 sobre 5 na proba mixta.
- Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.
DISPENSA ACADÉMICA Aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases poderán, en primeira oportunidade, demostrar o seu coñecemento da materia mediante un exame teórico e práctico que valerá o 50% da nota e entregar os traballos tutelados. Para a segunda oportunidade, as condicións son as mesmas que as do resto do alumnado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Michael F. Worboys, Matt Duckham (2004). GIS: A Computing Perspective. CRC Press
Philippe Rigaux, Michel Scholl and Agnès Voisard (2002). Spatial Databases With Application to GIS . Morgan Kaufmann |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Sistemas de Información/614520002 | Fundamentos de Enxeñaría Cartográfica/614520001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|