Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Explicar as principais teorías e conceptos para a análise da desviación social |
A21 A35
|
B3 B13
|
C6
|
Recoñecer a dimensión social da definición e do control da delincuencia e da desviación |
A19 A21 A35
|
B3 B9 B13
|
C4 C6
|
Aplicar as distintas perspectivas teóricas sociolóxicas ás distintas manifestacións da desviación |
A19 A21 A32 A35
|
B3 B9 B13
|
C6
|
Describir os feitos básicos das principais manifestacións de desviación no seu contexto social. |
A19 A21
|
B3 B9 B13
|
C4 C6
|
Identificar os procesos de estigmatización social, así como deducir os intereses, normas e valores sociais que están en xogo. |
A19 A21 A35
|
B3 B9 B13
|
C4 C6
|
Evaluar críticamente as principais fontes de información e datos para o estudo da desviación social. |
A19 A21 A35
|
B3 B13
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á socioloxía da desviación e do control social |
- Presentación do programa
- Definiendo a desviación social: desde o esencialismo ao construtivismo
- Bibliografía e fontes de información sobre a desviación social
|
As principais perspectivas científicas sobre a desviación social |
- A criminoloxía clásica
- O positivismo
|
As principais perspectivas sociolóxicas sobre desviación e control social: o positivismo sociolóxico |
- Teorías estruturais-funcionalistas: evolución do concepto de anomia
- A Escola de Chicago e os enfoques subculturais
|
As principais perspectivas sociolóxicas sobre desviación e control social: teorías construtivistas |
- Teorías da reacción social
- Perspectiva marxista
- Perspectiva de xénero
|
Novas teorías e debates na socioloxía da desviación |
|
A xestión institucional do control do delito e da desviación |
- Evolución da xustiza penal moderna e do Estado penal-welfare
- A nova cultura do control del delito
|
Temas monográficos sobre desviación social: sexualidade, violencia, enfermidade mental, delincuencia, etc. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A19 A21 A32 A35 B3 B9 B13 C6 |
22 |
44 |
66 |
Proba mixta |
A19 A21 A32 A35 B3 B9 B13 C6 |
3 |
3 |
6 |
Seminario |
A35 B3 B13 C4 C6 |
22 |
55 |
77 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Durante as clases maxistrais expoñeranse os principais contidos ou temas do curso. En xeral, dedicaráselles unha clase por semana. |
Proba mixta |
Un exame final cunha parte de preguntas test sobre lecturas e outra parte de preguntas de desenvolvemento e aplicadas ás teorías e conceptos crave vistos en clase. |
Seminario |
Lectura e debate sobre obra recente en socioloxía da desviación que culminará cunha recensión. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Poden ser de gran axuda as sesións de seguimento do traballo realizado durante o curso, individualizadas ou en pequenos grupos. Ademais, admítese e promove a atención de dúbidas e o intercambio de materiais vía correo electrónico. A atención personalizada organizarase, preferiblemente, mediante cita previa, e no despacho do profesor, sempre que sexa posible. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A35 B3 B13 C4 C6 |
Lectura e debate sobre obra recente en socioloxía da desviación que culminará cunha recensión. |
20 |
Proba mixta |
A19 A21 A32 A35 B3 B9 B13 C6 |
Un exame final cunha parte de preguntas test sobre lecturas e outra parte de preguntas de desenvolvemento e aplicadas ás teorías e conceptos crave vistos en clase. |
80 |
|
Observacións avaliación |
A materia apróbase, cun máximo de 8 puntos sobre 10, realizando unha proba mixta consistente nunha parte de preguntas test (máximo 4 puntos) e outra parte de preguntas breves de desenvolvemento (máximo 4 puntos). Para poder realizar a proba, é requisito previo ter aprobados unha serie de tests realizados telemáticamente dentro dunha data establecida. Si apróbase a proba mixta (cun mínimo de 5), pódese optar a subir nota (máximo 2 puntos) a través da participación no seminario e pola avaliación da recensión que resulte de devandita participación. Para a convocatoria de segunda oportunidade só existe a posibilidade da proba mixta, sobre unha bibliografía máis ampla.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Goffman, Erving (2008). Estigma. Buenos Aires, Amorrortu
Garland, D. (2005). La cultura del control. Barcelona, Gedisa
Larrauri, E. (2000). La herencia de la criminología crítica. Madrid, Siglo XXI
Taylor, I., P. Walton y J. Young (1977). La nueva criminología: Contribuciones a una teoría social de la conducta desviada. Buenos Aires, Amorrortu
Sutherland, Edwin (1988). Ladrones profesionales. Madrid, La Piqueta
Milgram, Stanley (1980). Obediencia a la autoridad. Bilbao, Desclée de Brouwer
Becker, Howard (2009). Outsiders. Buenos Aires, Siglo XXI |
Separadamente da bibliografía básica, traballarase sobre unha serie de artigos, dispoñibles na plataforma moodle, sobre a que se realizarán a maior parte das probas tipo test. |
Bibliografía complementaria
|
Baratta, A. (1993). Criminología crítica y crítica del derecho penal. Madrid, Siglo XXI
Bergalli, Roberto (Coord) (2006). Flujos migratorios y su (des)control. Barcelona, Anthropos
Wacquant, L. (2001). Las cárceles de la miseria. Madrid, Alianza |
Ao longo do curso presentarase e discutirá abundante bibliografía complementaria e outras fontes de información dispoñibles para profundar sobre o temario do programa. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|