Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidad y habilidad para elaborar e interpretar indicadores sociales |
A12 A32
|
B24 B25
|
|
Diseñar políticas públicas en materia de ordenación territorial y urbanismo |
A12 A18 A32
|
B14
|
|
Capacitar para analizar la relación entre población, recursos y medio ambiente |
A4
|
B20 B24
|
|
Análizar el impacto ambiental de infraestructuras, sistemas generales y urbanismo |
A4 A18
|
B16
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Historia da pobación e dos asentamentos |
Evolución histórica |
Relación dos seres humáns coa súa contorna |
O territorio coma construto social.
As ciencias do territorio.
As categorías do territorio. |
Estrutura territorial |
O estudo da estrutura territorial
As divisións político administrativas
A estrutura territorial de natureza socioeconómica
As entidades territoriais de natureza urbanística
|
Os tecidos urbanos |
Evolución dos tecidos
Descomposcións analísticas da cidade
Valor e función do solo
Elementos simbólicos |
Situación do rural |
Perspectiva ecolóxica`
Perspectiva social
Perspectiva cultural |
Figuras de planeamento territorial |
Historia do urbanismo
Lexislación urbanística e territorial
Figuras de planeamento de Coordinación
Figuras de planeamento Xeral
Figuras de planeamento de Desenvolvemento |
Infraestruturas e equipamentos |
Concepto e tipoloxías
Avaliación de demandas e necesidades
Avaliación de impacto e satisfacción |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
A4 A12 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 |
5 |
40 |
45 |
Sesión maxistral |
A4 A12 A18 A23 A32 B14 B16 B20 |
20 |
20 |
40 |
Lecturas |
A4 A12 A18 A23 A32 B14 B16 B20 |
4 |
16 |
20 |
Discusión dirixida |
A23 A32 B16 B20 B24 B25 |
9 |
9 |
18 |
Traballos tutelados |
A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 |
1 |
3 |
4 |
Simulación |
A32 B14 B25 |
2 |
2 |
4 |
Estudo de casos |
A4 A12 A23 A32 B16 B25 |
1 |
0 |
1 |
Proba obxectiva |
A4 A12 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 |
2 |
14 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
En cada tema realizase un breve control que permite medir o nivel de capacitación do alumnado |
Sesión maxistral |
Cada un dos temas será exposto inicialmente en clase polo profesor. O alumnado contará previamente con material escrito pra acudir a sesión maxistral co tema lido. Ademais da exposición xeral do tema, na sesión insístese nos conceptos que, da avalición das probas de resposta breve, tirase a conclusión de que é precisa unha especial atención por parte do alumnado. |
Lecturas |
A principio de curso e referido a cada tema, facilitaranse lecturas e documentos que constituirán o material de traballo da materia |
Discusión dirixida |
Todos os temas requiren dunha análise crítico por parte dos/as alumnos/as. Estas realizaranse na aula, en clase, e sobre parámetros previamente marcados como orientativos |
Traballos tutelados |
É imprescindible (obrigatorio) a realización dun trataballo temático (tema a elixir polo alumnado a partir dunhas propostas elaborados polo profesor). Dito traballo ten unha extensión máxima de 15 páxinas e un formato preestablecido e explicado en clase (estrutura habitual de paxinación, indice, introducción, .. conclusións, bibliografía) |
Simulación |
Trátase de emular como interaccionan os distintos axentes intervintes na reproducción do mercado do solo (promotores, constructores, técnicos, administraciones, bancos, aforradores, compradores, ...). O xogo de rol está xa deseñado polo profesor e cada alumna/o deberá desempeñar un papel e facer o exercicio que se dicta para cada actor |
Estudo de casos |
Trátase dunha saída ou dun caso traísdo a aula ou laboratorio, que será analizado en profundidade, coa axuda das ferramentas pertinentes de cada caso ou, mesmo, de profesioais que expliquen as intervencións |
Proba obxectiva |
O elemento fundamental de avaliación virá definido por unha proba obxectiva, a modo de exame final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
Proba de resposta breve |
Lecturas |
Discusión dirixida |
Proba obxectiva |
Traballos tutelados |
Simulación |
|
Descrición |
A atención personalizada ten dúas compoñentes complementarias. Dunha banda, a atención personalizada individual, que se realizará en horario de titoria, de forma presencial, ou ben, polo procedemento das titorias virtuais. Doutra banda, outra línea de atención é de carácter grupal, na que cada alumno expón, en grupo e en clase, os atarncos e eibas pra adquirir as habilidades e competencias previstas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A4 A12 A23 A32 B16 B25 |
Asistir e participar no estudo de caso. |
1 |
Proba de resposta breve |
A4 A12 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 |
Trátase de realizar un exercicio breve referido a cada un dos temas ou, eventualmente, subtemas. Estas probas, en ocasións, consitirán na cumplimentación dun exercicio tipo test. Noutros casos, consistirá na resolcuión doutro tipo de exercicios ou supotos prácticos. |
25 |
Lecturas |
A4 A12 A18 A23 A32 B14 B16 B20 |
A realización das leituras avaliase directa e indirectamente. A fundamental é esta última, a través das pruebas de resposta brevee a proba obxectiva. Directamente só computa nunha mínima parte |
1 |
Discusión dirixida |
A23 A32 B16 B20 B24 B25 |
A participiación nas actividades de discusión crítica computa ata nun 2% |
2 |
Proba obxectiva |
A4 A12 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 |
Prueba de carácter global, consistente nun exercicio escrito sobre unha serie de cuestións do temario. |
50 |
Traballos tutelados |
A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 |
Computa un 20 % da nota |
20 |
Simulación |
A32 B14 B25 |
Práctica de rol que implica que o alumnado faga a práctica, desnvolva o roal encomendade e faga unha descrición valorativa do mesmo |
1 |
|
Observacións avaliación |
La existencia eventual de visitas, prácticas y trabajos de otro tipo, podrán ser computados favorablemente en la calificación final del alumnado A cualificación final é resultado da media poderada da avaliación de cada un destes apartados. Non é impresicible telos superados todos, nin sequera a proba obxectiva, se a calificación resultante fose de 5 ou superior. O alumando que non teña superada a materia polo sistema de probas, traballos, discusións, realizadas ao longo do curso. poderá presentarse tanto na convocatoria ordinaria de xuño como na de xullo, a unha proba obxectiva, do conxunto do temario, na que se inclúen cuestións de todas as metodoloxías refiridas. Se tieves superado algunhas das probas parciais nese mesmo curso académico, quedará eximido das mesmas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Camarero, L. 1993. Del éxodo rural al éxodo urbano. Ocaso y renacimiento de los asentamientos rurales en España. Madrid: Ministerio de Agricultura, Pesca Y Alimentación.
García Docampo, M. 2003. A construcción social do territorio galego. Santiago de Compostela: TresCtres
Godall, B. 1977. La economía de las zonas urbanas. Madrid: IEAL
Gómez Benito, C. 1995. Políticos, burócratas y expertos. Un estudio de la política agraria y la sociología rural en España (1936-1959). Madrid: Siglo XXI.
Miralbés Bedeira, R. 1984. Galicia en su realidad geográfica. A Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza.
Montero Vallejo, M. 1996. Historia del Urbanismo en España. Madrid: Cátedra
Precedo Ledo, A. 1994. Desenvolvemento territorial e planificación comarcal. Xunta de Galicia: Santiago de Compostela.
Racionero, L. 1978. Sistemas de Ciudades y Ordenación del Territorio. Madrid: Alianza Editorial
Rodríguez Gonzáez, R. 1997. La urbanización del espacio rural en Galicia. madrid: Oikus-Tau
Sánchez Goyanes, E. (Comp.). 1993. Sistema urbanístico español. Madrid: Paraninfo.
Souto González, R. 1988. Xeografía Humana. Vigo: Galaxia.
Villares, R. 1997. Historia de Galicia. Madrid: Alianza Editorial
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|