Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecerá unha ampla variedade de fontes estatísticas e de bases de datos nacionais e internacionais. |
A7 A17
|
B5 B7
|
C1 C3
|
Saberá valorar a relevancia, fiabilidade, utilidade e aplicabilidade da información e das bases de datos secundarios |
A7 A14 A16 A17 A34
|
B2 B5 B13 B17
|
C1 C3 C6
|
Saberá como acceder e traballar coas principais bases de datos secundarios para a análise sociolóxica. |
A14 A17
|
B5 B7 B17
|
C3
|
Coñecerá as dimensións e os problemas básicos a ter en conta á hora de deseñar unha base de datos |
A14 A16 A34
|
B2 B5 B13 B17
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I: FONTES SECUNDARIAS: USOS E CONCEPTOS |
1. Relevancia e aplicabilidad dos datos secundarios na investigación social.
2. Ideoloxía e estatística.
3. Características das fontes estatísticas: cobertura, fiabilidade, coherencia, correspondencia, etc.
|
TEMA II: PRINCIPAIS FONTES DE DATOS SECUNDARIOS PARA A ANÁLISE SOCIOLÓXICA |
4. Bases de datos dos institutos de estatística en España e do Centro de Investigacións Sociolóxicas.
5. Principais organismos e fontes internacionais. |
TEMA III: APLICACIONS PRÁCTICAS: TRABALLANDO CON FONTES DE DATOS SECUNDARIOS |
6. A interpretación da información estatística: a importancia da metainformación.
7. O manexo informático dos datos.
8. Referenciar os datos estatísticos e presentación de resultados.
9. Integrar datos secundarios e primarios na investigación social.
10. Custos e beneficios na producción e mantenimiento de datos estatísticos: erros e procesos de corrección, difusión da información, etc.
11. Fontes secundarias de datos cualitativos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A7 A14 A16 A17 A34 B2 B5 B7 B13 B17 C1 C3 C6 |
15 |
45 |
60 |
Sesión maxistral |
A7 A14 A16 A17 A34 |
16 |
32 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O alumno será valorado a través de dous traballos tutelados que irá elaborando durante o curso, a través das horas presenciais dedicadas ás clases prácticas, e a través das horas non presenciais que dedique á materia. |
Sesión maxistral |
Docencia presencial de desenvolvemento e debate do programa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolveráse de xeito individual para a resolución de dúbidas e problemas. Asemade, para o desenvolvemento dos traballos tutelados e a súa presentación oral, prevese atención en grupos. O desenvolvemento da atención persoalizada será a través do horario de titorías establecido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A7 A14 A16 A17 A34 B2 B5 B7 B13 B17 C1 C3 C6 |
Nos traballos tutelados valorarase a capacidade de xestión, procura e síntese da información, así como a capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
De Miguel, Amando. 2009. "Historia personal de una desventura: los 'foessas'", Política y Sociedad 46(3): 91-102.
Fernández Esquinas, Manuel. 2003. "Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales", Empiria 6: 47-77.
García Ferrando, M., Ibáñez, J. y F. Alvira (Comp), 2000. El análisis de la realidad social. Madrid, Alianza (tercera edición revisada).
Osborne, Raquel. 2008. "De la 'violencia' (de género) a las 'cifras de la violencia': una cuestión política", Empiria 15: 99-124.
Porter Theodore M. 2009. "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuatificado", Empiria 18: 19-35.
Reher, D-S e Valero Lobo, Á. (1995). Fuentes de información demográfica en España. Madrid: CIS.
A principios de curso entregarase unha bibliografía máis extensa e detallada para cada parte da materia, así como referencias a webs vinculadas a unha ampla variedade de bases de datos.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|