Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A4 |
Investigar e analizala comunicación audiovisual. |
A6 |
Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias. |
A8 |
Coñecela tecnoloxía audiovisual. |
A11 |
Coñecelas metodoloxías de investigación e análise. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo) |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe precisas para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecelas metodoloxías de investigación e análise. |
A1 A4 A6 A8 A11
|
B5
|
|
Aplicar as técnicas de análisis cuantitativas e cualitativas no estudio da audiencia |
|
B3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I. CONCEPTUALIZACIÓN DA AUDIENCIA
TEMA 1. Definición de audiencia
|
Estudios de recepción e análisis de audiencias
Definición de públicos
Definición de universo
Definición de mostra |
TEMA 2. Formas, estratexias e tendencias de consumo de medios
|
Modelos e tipoloxías de consumidores
Comportamento e actitudes dos consumidores |
PARTE II. TIPOLOXÍAS DE INVESTIGACIÓN DE AUDIENCIAS: CUESTIÓNS METODOLÓXICAS
TEMA 3. Métodos e técnicas na investigación e medición de audiencias
|
Principios básicos na investigación
Técnicas de investigación cuantitativas: cuestionario
Técnicas de investigación cualitativas: focus group |
PARTE III. OS MEDIOS E A SÚA MEDICIÓN
TEMA 4. Medición de audiencia en televisión
|
Principais indicadores
Análise de datos
A televisión social |
TEMA 5. Medición de audiencia en radio, prensa, internet e outras canles
|
Principais indicadores
Análise de datos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A1 A4 B3 B5 |
16 |
54 |
70 |
Sesión maxistral |
A6 A8 A11 |
24 |
48 |
72 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Atención personalizada |
|
Descrición |
Nos obradorios os alumnos/as recibirán atención personalizada para levar a cabo os traballos requeridos en cada un deles. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A4 B3 B5 |
A avaliación dos obradoiros realizarase a través da entrega de traballos prácticos suporá o 50% da nota final. |
50 |
Sesión maxistral |
A6 A8 A11 |
A avaliación da sesión maxistral realizarase a través dun exame escrito suporá ó 50% da nota final. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación dos obradoiros realizarase a través da entrega de traballos prácticos suporá o 50% da nota final. A avaliación da sesión maxistral realizarase a través dun exame escrito suporá ó 50% da nota final. Será necesario alcanzar o valor medio de cada una das partes para aprobar a asignatura. Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exámenes e traballos suporán a non valoración destes.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Geoffrey Patriarche, H., Bilandzic, J. & Jurisic, J. (2014). Audience Research Methodologies: Between Innovation and Consolidation. New York: Routledge
Carpentier, N., Schrøder, K.C. & Hallett, L. (2014). Audience transformations : shifting audience positions in late modernity . New York: Routledge
Solomon, Michael R. (2008). Comportamiento del consumidor. México: Pearson Educación
Solomon, Michael R. (1997). Comportamiento del consumidor : comprar, tener y ser. México:Prencite Hall Hispanoamericana
Vaca Berdayes, Ricardo (2010). El perfil de la audiencia : Cuatro y la Sexta, 2005-2008. Exlibris
Vaca Berdayes, Ricardo (2009). El puzle de la audiencia televisiva. Madrid: Exlibris
Callejo Gallego, Javier (1995). La Audiencia activa el consumo televisivo, discursos y estrategias. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas
Huertas Bailén, Amparo (2002). La audiencia investigada. Barcelona: Gedisa
Francés i Domènec, Miquel, Llorca Abad, G., y Peris Blanes, A. (coord.) (2015). La televisión conectada en el entorno transmedia. Navarra: Eunsa
Álvarez Monzoncillo, J.M. (2011). La televisión etiquetada [Recurso electrónico] : nuevas audiencias, nuevos negocios . Barcelona: Fundación Telefónica
Gorton, Kristyn (2009). Media audiences : television, meaning and emotion. Edinburgh: Edinburgh University Press,
Frauke Z., Ponte, C. & O'Neill, B. (2015). Revitalising Audience Research : Innovations in European Audience Research . New York : Routledge
Bourdon, J. & Méadel, C. (2014). Television Audiences across the world: deconstructing the ratings machine. asingstoke : Palgrave Macmillan
Morley, David (1996). Televisión, audiencias y estudios culturales. Buenos Aires |
- Dossier de lecturas complementarias obligatorias confeccionado polos profesores para cada uns dos temas. - Material complementario publicado no Campus virtual. - Os alumnos deberán consultar semanalmente o Campus Virtual
(moodle) para seguir o desenvolvemento da asignatura. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Comunicación e industrias culturais/616G01009 | Empresa/616G01010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sector audiovisual/616G01007 |
|
Materias que continúan o temario |
Sector audiovisual/616G01007 | Comunicación e industrias culturais/616G01009 |
|
|