Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar criticamente todas as circunstancias e feitos que rodean á educación |
A7 A8
|
B3 B4 B7 B11 B15 B18
|
C1 C3 C4 C7
|
Abordar reflexivamente as reformas educativas e as súas implicacións no ámbito das actividades físico-deportivas. |
A6 A8 A10
|
B14
|
C1 C3 C4 C7
|
Desenvolver actitudes favorables cara á colaboración interdisciplinar e o traballo en equipo. |
A4
|
B3 B4 B18
|
C1 C3 C4 C7
|
Coñecer e comprender as bases da educación e os principios da educación física e o deporte para a formación integral das persoas |
A4 A6
|
B15 B18
|
C1 C3 C4 C7
|
Coñecer e comprender os fundamentos curriculares da educación física formal |
A6 A8 A9 A10 A11
|
B3 B14 B15 B17
|
C1 C3 C4 C7
|
Comprender e aplicar os principios conductuales no contexto educativo, recreativo, da actividade física e a saúde e do adestramento deportivo |
A7 A8 A13
|
B3 B11 B15
|
C1 C3 C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Conceptos básicos e principios de intervención pedagóxica |
-A educación
-A Pedagoxía e as Ciencias da Educación
-A Pedagoxía da actividade física e do deporte
-Principios de intervención
-Valores, actitudes e normas
- A escola como eixo do fomento de estilos de vida activos
|
Tema 2. Teorías críticas da educación e a súa incidencia na escola actual.
|
-A teoría da reproducción
- As teorías da producción |
Tema 3.- Condicionantes do proceso de ensino-aprendizaxe
|
- O proceso de comunicación, os estilos de comunicación e estilos de ensino
- Paradigma dos procesos mediadores e a eficacia no proceso de ensino-aprendizaxe no ámbito da educación formal e non formal
- Características dun bo profesor de Educación Física: o profesor expertise
- O pensamento do profesor: Coñecemento profesional e preocupacións docentes
ou O comportamento do profesor: Destrezas docentes
- O alumno ben educado fisicamente
- O pensamento do alumno: Autoconcepto, percepcións, motivación, atención e atribución causal
- O comportamento do alumno: Aspectos cuantitativos (variables de contexto, programa e diferenzas individuais) e cualitativos (estilos de participación)
|
Tema 4. A Educación física na escola na lexislación actual.
|
-Introdución aos elementos didácticos
-Lexislación educativa
-Proceso de concreción curricular: desde a lei á aula
|
Tema 5. Atención á diversidade e educación en valores na Educación Física e no deporte en idade escolar
|
-Atención á diversidade individual e social na Educación Física
- Aprendizaxe cooperativo
-Valores abordables desde a EF e o deporte en idade escolar
-Experiencias de educación en valores
- Experiencias de educación física como servicio
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A4 A9 A10 A13 B7 C1 C3 |
0 |
8 |
8 |
Foro virtual |
A13 A4 B15 B17 C1 C4 C7 |
0 |
8 |
8 |
Portafolios do alumno |
A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 B3 B4 B7 B11 B14 B15 B18 C1 C3 C4 |
15 |
52 |
67 |
Glosario |
A10 B4 B7 C1 C3 |
4 |
8 |
12 |
Sesión maxistral |
A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B4 B7 B11 B14 B15 B17 B18 C4 |
20 |
20 |
40 |
Proba de ensaio |
A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B7 B14 B15 B17 C1 C3 |
2 |
0 |
2 |
Aprendizaxe colaborativa |
A7 A8 A9 B4 B7 C1 C3 |
4 |
6 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como sínteses de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Foro virtual |
Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se desenvolve a través dunha contorna virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona (foro). |
Portafolios do alumno |
É un cartafol ou archivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que permite visualizar o progreso do alumno. O portafolio ou cartafol inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntamentos ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumos, probas escritas, autoevaluaciones, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Glosario |
Un glosario é un recurso que consiste na explicación e contextualización dun conxunto de termos ou conceptos propios dun material especializado para facilitar a súa comprensión. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como Cconferencia o método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Proba de ensaio |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Glosario |
Proba de ensaio |
|
Descrición |
As actividades reflexadas son aquelas que demandan a asistencia do alumno as titorías. Nesta materia contemplanse 3 tipos diferentes de titorías:
- En pequeno grupo: son aquelas previstas no horario da materia que poderán utilizarse a indicación do profesorado para revisar actividades que teñana que ver co contido da materia
- Tutorías individualizadas utilizando a plataforma moodle.
- Tutorías personales/grupales no despacho do profesorado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Foro virtual |
A13 A4 B15 B17 C1 C4 C7 |
Cualificación do Foro (1 puntos): 0,2 por cada intervención |
10 |
Portafolios do alumno |
A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 B3 B4 B7 B11 B14 B15 B18 C1 C3 C4 |
Cualificación do portafolio (2,5 puntos):
Os 2,5 puntos do portafolio repartiranse da seguinte maneira:
- 1º terá 0,4
- 2º, 3º e 4º terá 0,5
- O produto final do portafolio coas melloras realizadas poderá sumar ata 0,6 máis na avaliación final do portafolio. Esta fase realizarase na oportunidade de xuño e de xullo.
(A nota final do portafolio manterase para futuras convocatorias aínda que sexa en diferentes cursos académicos)
O punto restante corresponde a elaboración do proxecto
|
35 |
Glosario |
A10 B4 B7 C1 C3 |
Cualificación do Glosario (1 punto): 0,25 por cada entrega
|
10 |
Proba de ensaio |
A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B7 B14 B15 B17 C1 C3 |
Cualificación da proba de ensaio:
- Ten un valor final de 5 puntos.
- Constará de 2 partes, debendo superar ambas as para considerala definitivamente superada.
- En caso de aprobar manterase a cualificación ata a oportunidade de xullo de cada curso académico.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
CUALIFICACIÓN FINAL DA MATERIA Para aprobar a materia será necesario ter un sumatorio entre a puntuación do portafolio e da proba de ensaio, polo menos, de 5 puntos (e superar a metade da puntuación de cada instrumento de avaliación) Deberase ter en conta as consideracións realizadas para o portafolio e a proba de ensaio. Os alumnos que cursaron a materia en cursos académicos anteriores e teñen superado o portafolios, só deberán presentarse á proba de ensaio. Os do curso 11-12 e anteriores, deberán presentar ao profesorado ao principio de cada cuatrimestre o portafolio superado Si o alumno non completa o proceso de avaliación continua calificarase como NP.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MINISTERIO DE EDUCACION ((2006)). (BOE n. 106 DE 4/5/2006)Ley Orgánica de Educación .
VAZQUEZ GOMEZ, B. Y OTROS ((2001)). Bases educativas de la actividad física y el deporte. Madrid. Síntesis
UREÑA, F. (Coordinador) (2010). La educación física en secundaria basada en competencias.Proyecto curricular y programación.. Barcelona. Inde
MINISTERIO DE EDUCACIÓN (2013). Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa. BOE nº 295, de 10 de diciembre de 2013.
LLEIXA, T.y OTROS ((2002)). Multiculturalismo y Educación Física. Barcelona. Paidotribo.
XUNTA DE GALlCIA ((2007)). Novos Currículos de Educación Secundaria Obligatoria en la Comunidad Autonoma de Galicia. Santiago: Xunta de Galicia
AYUSTE, A., FLECHA, R., y OTROS ( (1994) ). Planteamientos de la pedagogía crítica. Comunicar y transformar. Barcelona. Graó. |
Esta bibliografía básica puede verse modificada a principio de curso por la aparición de nuevas fuentes de documentación que se consideren interesantes para la materia |
Bibliografía complementaria
|
PRAT, M. y SOLER, S. ( (2003) ). Actitudes, valores y normas en la educación física y el deporte. Barcelona.Inde.
LLEIXA, T. y SOLER,S. ( (2004)). Actividad física y deporte en las sociedades multiculturales. Barcelona. Horsori.
SIEDENTOP, D. ((1998)). Aprender a enseñar. Barcelona. INDE
PUJOLAS, P. ((2001)). Atención a la diversidad y aprendizaje cooperativo en educación obligatoria. Málaga. Aljibe
LOPEZ PASTOR, V., MONJAS,R. Y PEREZ,D. ((2003)). Buscando alternativas a la forma de entender y prácticar la educación física.. Barcelona. Inde.
CARRANZA, M. y MORA, J.M. ((2003)). Educación Física y valores: educando en un mundo complejo.. Barcelona. Graó.
TINNING, R. ( (1990)). Ideology and physical education. Geelong. Deakin University.
SICILIA, A. y FERNÁNDEZ-BALBOA (Coordinadores) ((2005)). La otra cara de la enseñanza. La educación Física desde una perspectiva crítica.. Barcelona. INDE
SANTOS GUERRA, M.A. ((2008)). La pedagogía contra Frankenstein. Y otros textos sobre el desaliento educativo. Barcelona. Graó
CONTRERAS, O. y CUEVAS, R. (coords.) (2011). Las competencias básicas en la educación física.. Barcelona. Inde
PIÉRON, M. ((1999) ). Para una enseñanza eficaz de las actividades físico-deportivas. Barcelona. Inde.
ESCARTÍ, A. (coord.) ((2005)). Responsabilidad personal y social a través de la educación física y el deporte. Barcelona. Graó
IMBERNÓN, F.(coord) ((2005)). Vivencias de maestros y maestras. Compartir desde la práctica educativa. Barcelona. Graó |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Psicoloxía da actividade física e do deporte/620G01011 | Socioloxía da actividade física e do deporte/620G01015 | Proceso de ensino/aprendizaxe da actividade física e do deporte/620G01022 | Planificación do proceso de ensino/aprendizaxe da actividade física e do deporte/620G01035 | Teoría e práctica do adestramento deportivo/620G01037 | Prácticum/620G01040 |
|
|