Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para a intervención no Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado, en edificios con valor histórico, coordinar estudos históricos sobre eles, elaborar os seus planes directores de conservación e redactar e executar proxectos de restauración e rehabilitación. |
A2 |
Protección do Patrimonio edificado: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar planes de delimitación e conservación deles. |
A3 |
Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir condicións de mantemento e reparar as estruturas de edificación, e as cimentacións. |
A4 |
Aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade, definir as condicións de mantemento das instalacións da edificación. |
A5 |
Conservación de obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para analizar, controlar a calidade e definir as condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc. |
A6 |
Crítica arquitectónica: aptitude ou capacidade para analizar o patrimonio edificado e para explicar os precedentes formais. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de seren orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B6 |
Capacidade de organización e planificación |
B8 |
Capacidade de xestión de información |
C2 |
Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas |
C3 |
Habilidade gráfica xeral |
C4 |
Imaxinación e creatividade |
C5 |
Visión espacial |
C6 |
Comprensión numérica |
C7 |
Intuición mecánica |
C8 |
Sensibilidade estética |
C9 |
Habilidade manual |
C10 |
Cultura histórica |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Primera |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP8
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A rehabilitación, o espazo e o sagrado |
-- |
2. Conceptos básicos en arquitectura relixiosa |
-- |
3. A arquitectura relixiosa: os tipos |
-- |
4. A arquitectura relixiosa do seculo XX en España |
-- |
5. Variables ambientáis na rehabilitación do espazo sagrado |
-- |
6. Intervencións contemporáneas en espazos de culto |
-- |
7. Caso de estudo 1. AIgrexa parroquial da Santa Cruz, Santa Cruz de Oleiros (A Coruña). Miguel Fisac, 1967/69 |
-- |
8. Caso de estudio 2. Variable segundo os anos |
-- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 A4 B1 C2 C10 |
0 |
15 |
15 |
Traballos tutelados |
A3 A6 B2 B6 B8 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
0 |
28 |
28 |
Presentación oral |
B3 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A2 A5 |
27 |
0 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura crítica dun libro ou conxunto de artigos relativos ós contidos da materia. Debate posterior co profesor. |
Traballos tutelados |
Elaboración dun informe relativo á adaptación dunha igrexa ás directrices litúrxicas posteriores ó Concilio Vaticano II.
Documentaranse planimétrica e fotograficamente a situación anterior, as obras realizadas, os criterios conceptuais, arquitectónicos e litúrxicos utilizados, e a situación actual.
Incluirase, así mesmo, a transcrición dunha conversación sobre o tema co sacerdote ou co arquitecto responsable das obras.
O traballo presentarase en formato pdf. Ademais, achegarase todo o material utilizado en soporte dixital (rtf, jpg, pdf, etc.).
Antes de entregalo traballo compre corrixilo o menos unha vez. |
Presentación oral |
Exposición pública do Traballo tutelado. |
Sesión maxistral |
Exposición de temas relativos á rehabilitación do espazo sagrado no marco da arquitectura contemporánea. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Lecturas |
|
Descrición |
Asesoramento persoal do alumno, de modo presencial ou a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A6 B2 B6 B8 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
Valorarase a capacidade investigadora do alumno, así como a súa exposición pública dos resultados da súa investigación. |
75 |
Sesión maxistral |
A2 A5 |
Para superar a materia será necesario asistir, polo menos, ao 80% das Sesións maxistrais. |
5 |
Lecturas |
A1 A4 B1 C2 C10 |
Valorarase a comprensión do texto lido, así como a súa correcta exposición. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A docencia e a avaliación desta asignatura adaptarase ás especiáis condicións pedagóxicas dos alumnos incluidos en programas de mobilidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Esteban Fernández-Cobián (coord.) (2009). Arquitecturas de lo sagrado. Memoria y proyecto. A Coruña: Netbiblo
José Manuel de Aguilar (1967). Casa de oración. Madrid: Movimiento Arte Sacro
Pedro Farnés Scherer (1989). Construir y adaptar las iglesias. Orientaciones doctrinales y sugerencias prácticas sobre el espacio celebrativo, según el espíritu del Concilio Vaticano II. Barcelona: Regina
Esteban Fernández-Cobián (2005). El espacio sagrado en la arquitectura española contemporánea. Santiago de Compostela: Colegio Oficial de Arquitectos de Galicia
Jean Hani (2008). El simbolismo del templo cristiano. Palma de Mallorca: Olañeta |
Para superar o apartado Lecturas, o alumno poderá ler calquera dos libros indicados nesta lista, ou ben o seguinte Dossier Bibliográfico completo, que se entregará na aula o primeiro dia do curso: - Esteban Fernández-Cobián, «Redescubriendo el templo», Arquitectos, 163 (2002): 46-55 (resumen de El espacio sagrado en la arquitectura española contemporánea). - José Luis Fernández del Amo Moreno, «Arquitectura de la liturgia», Alférez, 16 (1948): 4-5. - Juan Miguel Otxotorena Elicegui, «Hormigones y candelabros. Sobre la respuesta de la arquitectura moderna al tema del espacio sacro», en: IDEM (dir.), Capilla Universitaria: concurso de ideas (Pamplona: Universidad de Navarra, 1995): 3-4. - Secretariado Nacional de Liturgia, Directorio litúrgico-pastoral sobre ambientación y arte en el lugar de la celebración. Madrid: PPC, 1987. |
Bibliografía complementaria
|
Ernst Neufert (2007). Arte de proyectar en arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili (p. 521-527)
(1954). Datos esenciales para el proyecto de iglesias. Revista Nacional de Arquitectura, 151/152 (p. 73-82) |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia do Patrimonio Rehabilitado /630467102 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise e Teoría da Intervención no Patrimonio/630426101 | Accións e Estratexias sobre a Arquitectura Moderna/630426103 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|