Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Introducir al alumno en la arquitectura despertando o acrecentando su interés por ella y por su razón de ser. |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B22 B23 B31
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Aproximarse a la arquitectura desde la teoría, el pensamiento y el magisterio. |
A1 A9 A34 A35 A36 A41 A42 A44 A45
|
B1 B3 B4 B6 B9 B10 B11 B17 B18 B23 B30 B31
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Introducción a la historia de la arquitectura y al proceso proyectivo de sus edificios emblemáticos |
A1 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B3 B4 B6 B8 B10 B11 B14 B17 B18 B23 B30 B31
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Conocer e introducirse en el territorio de la arquitectura como un amplio campo que va de la ciudad al diseño elemental. |
A1 A4 A9 A10 A34 A35 A36 A41 A42 A43 A44 A45 A48
|
B1 B3 B6 B10 B11 B17 B18 B23 B30 B31
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Fomentar la capacidad analítica, el sentido crítico y el desarrollo lógico del alumno en el campo de la arquitectura. Saber ver la arquitectura. Saber pensar la arquitectura. |
A1 A9 A34 A35 A36 A41 A42 A43 A44 A45
|
B1 B3 B4 B5 B6 B11 B18 B22 B23 B24 B30 B31
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. A IDEA DE ARQUITECTURA |
01. PRESENTACION. APROXIMACION Á IDEA DE ARQUITECTURA (I)
02. DEFINICIÓNS DE ARQUITECTURA
03. O COÑECEMENTO DA ARQUITECTURA
04. TERRITORIO E ESCALAS DA ARQUITECTURA |
II. A ARQUITECTURA NA HISTORIA |
05. ORIXES E LIMITES DA ARQUITECTURA
06. A ARQUITECTURA NO MUNDO CLASICO
07. A ARQUITECTURA DA IDADE MEDIA
08. A ARQUITECTURA DO HUMANISMO
09. A ARQUITECTURA DA REVOLUCION INDUSTRIAL
10. A ARQUITECTURA DO MOVEMENTO MODERNO (I)
11. A ARQUITECTURA DO MOVEMENTO MODERNO (II) |
III. A PROXECTACION ARQUITECTONICA |
12. ARQUITECTURA E PROXECTO
13. ARQUITECTURA E SIGNIFICADO
14. ARQUITECTURA E FORMA
15. ARQUITECTURA E CONSTRUCCION |
IV. MAXISTERIO E ARQUITECTURA |
16. OS MESTRES DA ARQUITECTURA |
V. A ANALISE ARQUITECTONICA |
17. A LEITURA DA OBRA DE ARQUITECTURA (I)
18. A LEITURA DA OBRA DE ARQUITECTURA (II)
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A48 B1 B3 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 |
30 |
18 |
48 |
Discusión dirixida |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A48 B1 B3 B6 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 |
16 |
0 |
16 |
Saídas de campo |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B6 B8 B9 B11 B14 B17 B18 |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B22 B23 B24 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
6 |
60 |
66 |
Proba obxectiva |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B23 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións maxistrais. Clases teóricas e exposicións orais complementadas có uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó estudante as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe. |
Discusión dirixida |
Discusións dirixidas. Exposicións orais, con uso de medios audiovisuais, complementadas por debates activos con participación dos estudantes, para potenciar a transmisión dos coñecementos expostos polos profesores nas sesións maxistrais e facilitar a aprendizaxe dos alumnos. Nelas os estudantes deberán interactuar có profesorado, non só plantexando dúbidas ou cuestións senón debatindo activamente. Fomentarase a adquisición de coñecementeo de modod autónomo a través da utilización de novas tecnoloxías para a realización de buscas dirixidas. |
Saídas de campo |
Saídas de campo mas que se realizarán visitas guiadas polos profesores a obras de arquitectura e a cidades de Galicia vincularas ó temario. |
Traballos tutelados |
Como complemento das discusións dirixidas e có obxectivo de promover a aprendizaxe autónoma e grupal dos estudantes, desenvolveranse continuadamente traballos prácticos de tipo analítico e/ou gráfico en diversos formatos baixo a tutela dos profesores, tanto en grupos reducidos como en titorías individualizadas que atendan ás consultas puntuais de forma personal. Todo baixo o soporte dun Entorno Virtual Docente [ENVIDO] que facilitará o contacto e o seguemetno do estudante. |
Proba obxectiva |
Cunha duración máxima de dúas horas, proporánse cuestións sobre o temario para ser respostadas en papel tanto de forma escrita como gráfica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Como complemento das discusións dirixidas e có obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal dos
estudantes, desenvolveranse continudadmente traballos prácticos de tipo análitico e/ou gráfico en diversos formatos baixo a tutela dos profesores, tanto en grupos reducidos como en titorías individualizadas que atendan as consultas puntuais de forma persoal. Todo baixo o soporte dun Entorno Virtual Docente [ENVIDO] que facilitará o contacto e seguemiento do estudante |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B22 B23 B24 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Realización satisfactoria correspondendo a unHa axeitada progresión ó longo do curso tanto dos traballos individuais coma dos grupais.
Valoración parte individual: 20% (mínimo 10%)
Valoración parte grupo: 20% (mínimo 10%) |
40 |
Proba obxectiva |
A1 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A41 A42 A43 A44 A45 A48 B1 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B14 B17 B18 B23 B30 B31 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Constará de varias cuestións teóricas e prácticas relativas ós contidos da materia. Serán obligatorias e plantexadas de modo progresivo buscando unha axeitada personalización da calificación final.
Terá que ser alcanzado un mínimo do 20% |
60 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da asignatura configúrase como unha suma ponderada dos traballos tutelados e das probas obxectivas. Cada unha das tres partes que conformarn a calificación (traballo individual, traballo en grupo e proba obxectiva) son valorados de 0 a 10 puntos, sendo preciso acadar unha calificación mínima de 3 punto en cada unha delas para poder superar a asignatura. A asistencia e participación nas clases presenciais é precisa para ser avaliado. O traballo non presencial é valorado a través dos traballos tutelados segundo as porcentaxes máximas e mínimas descritas anteriormente. A proba obxectiva consiste en preguntas concretas e en análises concretas de textos, obras ou fragmentos arquitectónicos que permitan valorar a comprensión dos aspectos particulares do temario e posibiliten verificar a asimilación dos contidos da asignatura e a axeitada personalización da cualificación. Os trabllos tutelados on uns exercicios prácticos de elaboración personal e/ou grupal que desenvolven aspectos particulares e fundamentais do temario; na súa cualificación valorarase especialemtne a ideación gráfica e a capacidade analítica do alumno Para poder ser avaliado na primeira oportunidade (xaneiro) o alumno deberá cumplir a totalidade dos seguintes requisitos: 1. Asistir como mínimo ó 80% das clases presenciais. 2. Entregar como mínimo o 80% dos trabajos individuais nas datas indicadas. 3. Entregar o trabajo de grupo na data sinalada. 4. Realizar a prueba obxectiva sin deixar de contestar ningunha das preguntas plantexadas. No caso de non cumplir algún dos tres primeros puntos o alumno obterá “Non
presentado” na convocatoria (oportunidades de xaneiro e xullo). Se o alumno non se presentara á proba obxectiva, tendo cumprido o resto dos requisitos, obterá “Non
presentado” na oportunidade de Xaneiro Na segunda oportunidade (xullo), repetirase únicamente a proba obxectiva, coas mesmas condicións que na primeira oportunidade, á que só se poderán presentar aqueles estudantes que:
1. Ou ben teñan cumprido os catro requisitos anteriores e non teñan acadado a puntuación suficiente para aprobar
2. Ou ben teñan cumprido os tres primeiros pero non se teñan presentado á proba obxectiva na primeira oportunidade.
Aqueles estudantes que se matriculen tarde e non se incorporen ó curso dendo o incio deste: 1. Terán que asistir a un mínimo dun 90% das clases presenciais restantes dende a súa incorporación 2. Terán que entregar en tempo as prácticas que se realicen a partires da súa incorporación 3. As prácticas con data previoa á súa incorporación terán que ser entregadas no momento que lles indique o seu profesor . O resto de normas que non entren en contradición coas anteriores seranlles de aplicación igual que ó resto de estudantes.
Aqueles estudantes que participen programas de mobilidade saínte ou entrante adaptaranse ás mesmas normas que o resto do estudantado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
7. ZEVI, BRUNO (1969). ARCHITECTTURA IN NUCE. MADRID, AGUILAR
3. BENEVOLO, LEONARDO (1982). DISEÑO DE LA CIUDAD (5 vol). BARCELONA, GILI
2. AGRASAR QUIROGA, FERNANDO (2008). EL CONOCIMIENTO DE LA ARQUITECTURA. A CORUÑA, COAG
6. WRIGHT, FRANK LLOYD (1978). EL FUTURO DE LA ARQUITECTURA. EL IDIOMA DE UNA ARQUITECTURA ORGANICA. BARCELONA, POSEIDON
5. LE CORBUSIER (1978). HACIA UNA ARQUITECTURA. BARCELONA, POSEIDON
1. ALONSO PEREIRA, JOSE RAMON (2012). INTRODUCCION A LA HISTORIA DE LA ARQUITECTURA. BARCELONA, REVERTE
4. QUARONI, LUDOVICO (1980). PROYECTAR UN EDIFICIO. OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA. MADRID. XARAIT |
|
Bibliografía complementaria
|
15UNWIN, SIMON (2003). ANALISIS DE LA ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI
08. BAKER, GEOFFREY (1998). ANALISIS DE LA FORMA. URBANISMO Y ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI
05. IALA (2009). ANALISIS GRAFICO Y DOCENCIA NO PRESENCIAL. VIGO, UDC/UDV/USC
09. CHING, FRANCIS D.K. (1998). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN. BARCELONA, GILI
12. CLARK, ROGER Y PAUSE, M. (1997). ARQUITECTURA: TEMAS DE COMPOSICION. BARCELONA, GILI
10. CHING, FRANCIS D.K. (1997). DICCIONARIO VISUAL DE ARQUITECTUAR. BARCELONA, GILI
02. IALA (2010). DOCENCIA 2.0. EXPERIENCIAS DE INTRODUCCION A LA ARQUITECTURA. MADRID, UPM
03. IALA (2009). GENERADOR DE AFICION 2.0. GIRONA, UDG
06. IALA (2009). HERRAMIENTAS WEB EN LA FORMACION INCIAL DEL ARQUITECTO. VIGO, UDC/UDV/USC
01. IALA (2010). HERRAMIENTAS WEB Y DISEÑO DE APRENDIZAJE INTERACTIVO EN LA ENSEÑANZA TECNICA SUPERIOR. MADRID, UPM
14. RISEBERO, BILL (1982). HISTORIA DIBUJADA DE LA ARQUITECTURA OCCIDENTAL. MADRID, BLUME
04. IALA (2009). INTRODUCCION A LA ARQUITECTURA 2.0. VIGO, UDC/UDV/USC
07. IALA (2008). LA WEB 2.0 EN LA ENSEÑANZA DE INTRODUCCION A LA ARQUITECTURA. GIRONA, UDG
11. CHING, FRANCIS D.K. (1999). MANUAL DE DIBUJO ARQUITECTONICO. BARCELONA, GILI
13. LEUPEN, BERNARD (1999). PROYECTO Y ANALISIS. EVOLUCION DE LOS PRINCIPIOS EN ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI |
http://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/2003/1/216.pdf http://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/906/1/215.pdf http://www.ialaudc.es/docs/Analisis_de_arquitectura_y_docencia_no_presencial.pdf http://www.ialaudc.es/docs/Herramientas_Web_20_en_la_formacion_academica_inicial_del_arquitecto.pdf http://www.ialaudc.es/docs/La_Web_20_en_la_ense%C3%B1anza_de_Introduccion_a_la_Arquitectura.pdf http://www.ialaudc.es/docs/Introduccion_a_la_arquitectura_20.pdf http://www.ialaudc.es/docs/Herramientas_web_y_dise%C3%B1o_de_aprendizaje_interactivo.pdf http://iala0910.blogspot.com/ http://iala0910p.blogspot.com/ http://iala0910gdc.blogspot.com/ http://iala0809.blogspot.com/ http://iala0809p.blogspot.com/ http://introduccionalaarquitectura.blogspot.com/
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|