Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecementos técnicos para a análise da arquitectura por medio de ferramentas gráficas e maquetas. |
A1 A2 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A44 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B30 B31
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A. Introducción |
Introducción. Organización, obxetivos e metodoloxía.
Presentación do tema do curso. |
B. Ampliación de Debuxo Arquitectónico |
O debuxo de arquitectura.
Técnicas e sistemas de representación no plano.
Representación tridimensional analóxica e dixital. |
1. Linguaxes secundarias da arquitectura |
Linguaxes secundarias da arquitectura
Intencións na representación
Proxeccións en 3d |
2. Convencións gráficas |
Aplicación dos sistemas diedrico, acotado e cónico á comunciación arquitectonica |
3. Os modelos tridimensionais como sistema de representación |
Maquetas espaciais, volumétricas, de relación coa contorna e de detalle
A maqueta de traballo |
4. A infografía
|
Debuxo e imaxe electrónica
Os modelos dixitais
A animación
As presentacións dixitais dos proxectos de arquitectura |
5. Grafiación para a análise da arquitectura |
Ler un proxecto arquitectónico.
Comunicar un proxecto arquitectónico
Conceptos básicos para unha introdución á análise.
Debuxar para idear, analizar, comunicar a idea e comunicar o proxecto.
Procedementos e recursos de grafiación analítica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B1 C7 |
2 |
0 |
2 |
Presentación oral |
B4 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 B7 B8 C6 C7 |
15 |
1 |
16 |
Obradoiro |
A4 A9 A10 A13 A34 A42 A44 A45 A46 A47 C3 |
40 |
48 |
88 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
C7 |
6 |
0 |
6 |
Saídas de campo |
A4 |
8 |
8 |
16 |
Discusión dirixida |
B1 B3 B9 B10 B11 B13 B14 B17 B18 B19 C3 C6 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Previamente ao inicio do proceso de análise arquitectónica o estudiante será sometido a un proceso de perfeccionamento do debuxo e da informática, considerados aspectos instrumentais imprescindibles. |
Presentación oral |
Os estudiantes expoñen verbalmente, co paoio de TIC, os resultados dos seus traballos, interactuando co profesorado e con outros estudiantes. |
Sesión maxistral |
Destinada á introducción conceptual e a ofrecer a información necesaria para o desenvolvemento dos traballos de taller. |
Obradoiro |
Nos obradoiros combínanse tódalas metodoloxías (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) simultaneamente, sobre tarefas prácticas, coa asistencia do profesor. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Para profundar no coñecemento de aspectos especializados relacionados coa materia que podan aportar novos datos sobre os aspectos xerais do curso. |
Saídas de campo |
A viaxe de estudios axuda ao coñecemento de obras obxeto de análise ou relacionadas. |
Discusión dirixida |
Debates nos que se expoñerán traballos realizados polos alumnos de cara a comentar os resultados obtidos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Actividades iniciais |
Presentación oral |
|
Descrición |
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada. Periodicamente e -en todo caso, sempre que o estudante asi o require- infórmaselle da adecuación do nivel acadado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
Establécese un perído ao remate do curso, libre de sesións teóricas e de obradoiros, nos que a atención se desenvolve exclusivamente de xeito individual de forma que cada estudante é orientado cara á consecúción dos obxectivos finais da materia ou, no seu caso, á excelencia.
En todo momento do curso os profesores brindan aos estudantes apoio complementario ao docente de xeito individual, en horario coñecido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 B7 B8 C6 C7 |
Os contidos das sesións teóricas son fundamentais para coñecer as técncias e obxectivos de análise que logo serán empregados no desenvolvemento do traballo. |
30 |
Obradoiro |
A4 A9 A10 A13 A34 A42 A44 A45 A46 A47 C3 |
O obradoiro é o ámbito de síntese da materia e de confluencia con Proxectos, onde se poñen en práctica directa os coñecementos e destrezas adquiridas.
No Obradoiro evidencianse simultaneamente o desenvolvemento intelectual do estudiante, o coñecemento dos obxectivos do curso, o dominio da materia tratada e o dos recursos comunicativos propios do arquitecto. |
65 |
Presentación oral |
B4 |
Sendo unha materia eminentemente práctica, as presentacións orais que os estudiantes realizan constitúen o mellor xeito de valorar o dominio dos coñecementos e técnicas que son o obxectivo da materia. |
5 |
|
Observacións avaliación |
<p>O alumno debe <strong>asistir as sesións maxistrais e presentar os traballos gráficos, maquetas etc. propostos nos obradoiros co nivel exisido de calidade para superar a asignatura.</p><p>
A asistencia e obrigatoria alo menos nun 80% das clases teóricas e prácticas, así como a os Obradoiros compartidos. Sin ese requisito o alumno non poderá aprobar por curso a asignatura.
Para aprobar, o alumno dispoñerá de duas oportunidades: xaneiro e xullo. A primeira coincide coa data de entrega do último traballo, e capacitará ao alumno para aprobar por curso. O alumno que non supere esta primeira oportunidade poderá presentarse a unha segunda, que consistirá nunha proba práctica no mes de xullo.</p><p>
<strong>A entrega menor do 80%</strong> das prácticas supoñerá que non se seguiu o curso, e <strong>implica unha calificación de "Non Presentado" nas dúas oportunidades de avaliación,</strong> por tanto o alumno terá que repetir a asignatura por completo.</p><p>
<p>E imprescindible entregar as prácticas específicas da materia, incluídas as coordinadas no Obradoiro do terceiro cuadrimestre con Proxectos, para superar cada unha das materias que compoñen o Obradoiro conxunto. Éste terá un peso do 20% da cualificación final do alumno.</p>
<p>Os alumnos que non presenten -total ou parcialmente-, as prácticas exisidas no Obradoiro compartido serán calificados con un Non Presentado en todas as materias que componen ese Obradoiro.</p>
<p>Os alumnos que non superen a materia de Proxectos nas dúas oportunidades, deberán asistir a o Obradoiro compartido o ano seguinte. Nese caso, realizarán os traballos das materias que non superaran no Obradoiro do ano anterior.</p>
<p>Os alumnos que tendo superada a materia de Proxectos, non superasen alguna das outras materias integradas no Obradoiro, Terán que presentar en consecutivas convocatorias, novamente, e cas correccions oportunas, os traballos propostos no Obradoiro no que participaron.</p>
<p>Os alumnos matriculados con posterioridade a o inicio do curso académico deberán asistir as clases teóricas e prácticas dende a data da sua matrícula, coa posibilidade de recuperación das prácticas realizadas hasta esa data.</p>
<p>MOVILIDADE: A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptarase a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de avaliación.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. GG. Barcelona
Varios Autores (2011-). Cadernos de Fin de Carreira. ETSAC, A Coruña
Norberg-Schulz, Christian (1967). Intenciones en Arquitectura. Nerea
Moore, Allen & Lyndon (1974). La casa: Forma y Diseño. GG. Barcelona
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo. Alianza Editorial
Zevi, Bruno (1948). Saber ver la arquitectura. Apóstrofe. Barcelona
Moo, Zell (2008). The Architectural Drawing Course. Thames & Hudson. Londres |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Aparte de estas entradas bibliográficas, cada ano a asiñatura incorpora bibliografías específicas, que serán suxeridas ós estudantes. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos 1/630G01001 | Debuxo de Arquitectura/630G01002 | Xeometría Descritiva/630G01003 | Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007 | Proxectos 3/630G01011 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Proxectos 4/630G01016 | Análise Arquitectónico 2/630G01017 | Urbanística 1/630G01018 |
|
Observacións |
<p>O ESTUDANTE PRECISA COÑECEMENTOS BÁSICOS DE INFORMÁTICA GRÁFICA. </p>
<p>RECOMÉNDASE TER APROBADAS AS MATERIAS QUE CONFORMAN O OBRDOIRO DO 2º CADRIMESTRE.</p>
<p>ESTA MATERIA NON DEBE CURSARSE SIMULTANEAMENTE CON TALLERES SUPERIORES.</p>
<p>ESTA MATERIA DEBE CURSARSE CONXUNTAMENTE CON PROXECTOS 3 DO MESMO CADRIMESTRE.</p>
<p>NON SE PERMITE O USO DE TELÉFONOS MÓBILES, TABLETAS OU ORDENADORES NAS AULAS TEÓRICAS. O INCUMPLIMENTO DESTA NORMA PODERÁ SUPOÑER A EXPULSIÓN INMEDIATA DA AULA.</p>
|
|