Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A2 |
PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións. |
A4 |
PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A13 |
IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas. |
A34 |
FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos. |
A35 |
SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda. |
A36 |
SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura. |
A37 |
ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico. |
A39 |
RESTITUCIÓN GRÁFICA: comprensión ou coñecemento das técnicas de medición e levantamento gráfico de edificios e de ámbitos urbanos e naturais en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntamentos á restitución científica. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A44 |
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A46 |
BASES DA ARQUITECTURA NON OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas do mundo non occidental, os seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos e as súas semellanzas e diferencias coas propias da cultura occidental. |
A47 |
ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe. |
A48 |
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
B1 |
Learn how to learn |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B15 |
Capacidade de organización e planificación. |
B16 |
Motivación pola calidade. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B19 |
Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar. |
B30 |
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. |
B31 |
Coñecemento doutras culturas e costumes. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Acquire skills for proper architectural anlysis through graphical tools and models. |
A1 A2 A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A44 A45 A46 A47 A48
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B30 B31
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
A. Introduction |
Introduction. Organization, objectives and methodology.
Statement of course work. |
B. Advanced Architectural Drawing |
Drawing in architecture.
Techniques and systems of representation.
Three-dimensional analogical and digital representation. |
1. Secondary languages of architecture |
Secondary languages of architecture
Intentions in representation
3D projections
|
2. Graphic conventions |
Application of multiview orthographic, topographic and conic projections to architectural communication |
4. The three-dimensional models as systems of representation |
Spatial, volumetric, detailed and environmental models...
The work model |
3. The infography |
Drawing and electronic image
The digital models
Animation
Digital presentations of architectural projects
|
5. Graphiation for the analysis of architecture |
Reading an architectural project.
Communicating an architectural project-
Basic concepts for an introduction to analysis.
Drawing to create, analyze, communicate an idea and communicate a project.
Procedures and resources of analytical graphiation. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B1 C7 |
2 |
0 |
2 |
Oral presentation |
B4 |
3 |
0 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 B7 B8 C6 C7 |
15 |
1 |
16 |
Workshop |
A4 A9 A10 A13 A34 A42 A44 A45 A46 A47 C3 |
40 |
48 |
88 |
Events academic / information |
C7 |
6 |
0 |
6 |
Field trip |
A4 |
8 |
8 |
16 |
Directed discussion |
B1 B3 B9 B10 B11 B13 B14 B17 B18 B19 C3 C6 |
6 |
12 |
18 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Prior to starting the process of architectural analysis, the student will be subject to a process of improving drawing and computing, instrumental aspects considered essential. |
Oral presentation |
Students do presentations, with the support of ICT, of the results of their work, interacting with teachers and other students. |
Guest lecture / keynote speech |
Aimed at the conceptual introduction and providing the information necessary for the development of workshop exercises. |
Workshop |
In the workshops all methodologies (presentations, simulations, debates, problem solving, supervised exercises, etc.) are combined simultaneously on practical tasks, with the assistance of the teacher. |
Events academic / information |
To deepen the knowledge of specialized aspects of the subject that can provide new information to the general aspects of the course. |
Field trip |
The field trip helps to know the buildings to be analyzed.
|
Directed discussion |
Debates in which exercises done by students will be presented in order to discuss the results. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Introductory activities |
Oral presentation |
|
Description |
Evaluation is a continuous process, in which the activity in each of the sessions of the course developed by the student is monitored and recorded. Periodically and whenever the student requires, he is informed of the level reached by his exercises in relation to the objectives of the subject. There is a period at the end of the course, free of theoretical sessions and workshops, in which the care is provided exclusively individually, so that each student is oriented in order to achieve the objectives of the subject and even the excellence. At all times of the semester teachers provide students individually with additional support in a suitable schedule. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A4 A9 A10 A13 A34 A35 A36 A38 A42 A44 B7 B8 C6 C7 |
The contents of the theoretical sessions are essential to know the techniques and objectives of analysis which will then be used in the course work. |
30 |
Workshop |
A4 A9 A10 A13 A34 A42 A44 A45 A46 A47 C3 |
The workshop is the area of synthesis of the subject and confluence with Projects, where knowledge and skills acquired are put into practice. The Workshop simultaneously demonstrate the intellectual development of students and the knowledge of the course objectives, the mastery of the subject and the communication resources essential for an architect.
|
65 |
Oral presentation |
B4 |
As AA1 is a very practical subject, oral presentations done by the students are the best way to assess both knowledge and skills that are the objective of the subject. |
5 |
|
Assessment comments |
The student must attend the keynote sessions and present the graphic works, models, etc. put forward in the workshops, with the level of quality required to pass the course. Attendance to the theoretical and practical sessions and workshops is compulsory at least 80%. Without this requirement, the student will not pass the course. In order to pass the subject, the student will have two opportunities: January and July. The first one coincides with the date of submission of the last job, and may enable students to pass the course. Students who do not pass this first opportunity, may take a second one, which will consist of a practical exam in July. The submission of exercises below 80% implies a grade of "Absent" in the two assessment opportunities. Therefore, the student must repeat the course from start to finish. It is essential to deliver the specific practices of the subject, including the 3rd semester workshop with Projects 3 in order to pass each of the subjects that make up the workshop. This will amount to 20% of the final grade. Students who do not submit practices -wholly or partly- required in the workshop will be graded with an "Absent" in all subjects of the workshop. Students who do not pass the subject Projects 3 on the two opportunities, must attend the workshop the following year. In that case, students will do all the course work of the subjects that they did not pass. Students who passed the subject Projects 3 but did not pass any of the other subjects of the workshop, will have to redo their exercises with the corrections suggested by their teachers. Students enrolled after the start of the academic year, must attend the theoretical and practical classes from the date of enrollment, with the possibility of new dates of submission. MOBILITY: Teaching students on mobility programs will be adapted to teaching conditions as well as supervised exercises and tests.
|
Sources of information |
Basic
|
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. GG. Barcelona
Varios Autores (2011-). Cadernos de Fin de Carreira. ETSAC, A Coruña
Norberg-Schulz, Christian (1967). Intenciones en Arquitectura. Nerea
Moore, Allen & Lyndon (1974). La casa: Forma y Diseño. GG. Barcelona
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo. Alianza Editorial
Zevi, Bruno (1948). Saber ver la arquitectura. Apóstrofe. Barcelona
Moo, Zell (2008). The Architectural Drawing Course. Thames & Hudson. Londres |
|
Complementary
|
|
Aparte de estas entradas bibliográficas, cada ano a asiñatura incorpora bibliografías específicas, que serán suxeridas ós estudantes. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Architectural Projects 1/630G01001 | Architectural Drawing/630G01002 | Descriptive Geometry/630G01003 | Analysis on Architectural Form/630G01007 | Proxectos 3/630G01011 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Proxectos 4/630G01016 | Análise Arquitectónico 2/630G01017 | Urbanística 1/630G01018 |
|
Other comments |
The student needs basic knowledge of CAD. Having passed the subjects that take part in the 2nd semester workshop is recommended. This subject should not be taken simultaneously with superior workshops. This subject must be attended in conjunction with Projects 3 of the same semester. Mobile phones, tablets or computers in theoretical classes are not allowed for nona cademic purposes. Violation of this rule may result in the immediate expulsion from the classroom. |
|