Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A4 |
PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos. |
A5 |
INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación. |
A6 |
PROXECTO DE ESTRUTURAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar as solucións estruturais, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A7 |
SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A10 |
REPRESENTACIÓN ESPACIAL: aptitude ou capacidade para aplicar, tanto manual como informaticamente, os sistemas de representación gráfica, dominando os procedementos de proxección e corte, os aspectos cuantitativos e selectivos da escala e a relación entre o plano e a profundidade. |
A12 |
PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A13 |
IDEACIÓN GRÁFICA: aptitude ou capacidade para concibir e representar graficamente a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo, incluídas as informáticas. |
A16 |
PROTECCIÓN DO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar plans de delimitación e conservación destes últimos. |
A19 |
ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental. |
A20 |
PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles. |
A37 |
ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico. |
A40 |
XEOMETRÍA: comprensión ou coñecemento da xeometría métrica e proxectiva como fundamentos do trazado, deseño e composición arquitectónicos da comprensión dos sistemas de representación espacial. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A47 |
ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe. |
A48 |
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
A52 |
MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B14 |
Habilidade gráfica xeral. |
B15 |
Capacidade de organización e planificación. |
B16 |
Motivación pola calidade. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B19 |
Traballo nun equipo de carácter interdisciplinar. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B21 |
Intuición mecánica. |
B22 |
Traballo en colaboración con responsabilidades compartidas. |
B23 |
Capacidade de xestión da información. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desarrollar las capacidades perceptivas para aprehender las relaciones complejas que se dan en un lugar fomentando la observación y la experimentación in situ, tomando como uno de los puntos de partida del desarrollo proyectual la relación con los elementos preexistentes en el ámbito de actuación |
A1 A4 A5 A7 A10 A13 A16 A19 A20 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48 A52
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23
|
|
Capacidad para conceptualizar sistemas organizativos a partir de procesos de búsqueda para desvelar las estructuras de nuestro entorno y facilitar la adaptabilidad del objeto proyectado al medio. |
A1 A4 A5 A7 A9 A10 A12 A13 A16 A37 A38 A40 A42 A45 A47 A48
|
B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
|
Capacidad para acometer pequeños proyectos arquitectónicos
de carácter académico, en los que se ven reflejados, de forma sintética, programas, emplazamientos y contextos de la realidad cotidiana
|
A1 A4 A5 A6 A9 A10 A13 A16 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48
|
B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
|
Capacidad para desarrollar el proyecto en torno a su lógica funcional, programática y espacial. |
A1 A4 A5 A6 A9 A10 A13 A16 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48
|
B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21
|
|
Capacidad para adoptar las primeras decisiones sobre aspectos materiales y constructivos del proyecto |
A1 A4 A5 A6 A7 A9 A13 A16 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A48
|
B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
|
Capacidad para relacionar las medidas antropométricas con las dimensiones del espacio y de los objetos. |
A1 A4 A7 A10 A12 A13 A16 A37 A38 A42 A43 A45 A47 A48
|
B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
|
Desarrollar las capacidades perceptivas para aprehender las relaciones complejas que se dan en un lugar fomentando la observación y la experimentación in situ, tomando como uno de los puntos de partida del desarrollo proyectual la relación con los elementos preexistentes en el ámbito de actuación |
A1 A4 A5 A9 A10 A13 A16 A37 A38 A40 A42 A43 A47 A48
|
B2 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1_COMPRENDER/COÑECER UN LUGAR DE GALICIA
Entende-lo territorio contextualmente como un soporte complexo de realidades construídas.
|
1.1. Coñecemento presencial do lugar designado.
-Identidade do lugar.
1.2. Análise do espazo dende diferentes perspectivas: xeográfica, paisaxística, cultural e histórica.
-Recursos e métodos.
1.3. Síntese persoal do lugar.
|
2_APREHENDER UN LUGAR.
Relacións entre o contexto e a arquitectura.
Relacións do urbano co medio. |
2.1. Valoración das preexistencias.
2.2. A escala como recurso.
-Noción de escala do medio construído.
2.3. Espazo público e espazo privado
-Categorías espaciais.
|
3_ PROXECTAR O LUGAR
A ocupación e vivencia dun espazo urbano público e privado.
|
3.1. Obxectivos
-Desenrolo de elementos propios del ámbito urbano.
-Condicionantes de relación: contexto urbano, estructuras do lugar (topografía, clima, escala, materialidade-tectónica, tipoloxías, viarios, etc.)
3.2. Espazo arquitectónico exterior-interior
-Tramas, patrons, texturas, límites, proporcións, ritmos, formas, escala, percepción háptica, luz.
3.3.Cometidos
-O espazo como medio social
-O espazo como medio funcional
|
4_ PROCESOS
Desenrolo dun sistema de ferramentas para o proxecto arquitectónico.
|
4.1. Elaboración do proxecto a través de bosquexos, esquemas, planos, maquetas.
-Ideación como articulación.
-Formalización como concreción.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A1 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A12 A13 A16 A19 A20 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48 A52 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 |
53 |
79.5 |
132.5 |
Portafolios do alumno |
A1 A9 A10 A13 A37 A38 A42 A43 A45 A48 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B16 B18 |
3 |
4.5 |
7.5 |
Proba obxectiva |
A1 A4 A10 A13 A38 A48 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
O Obradoiro é a modalidade formativa básica da asignatura Proxectos 4. Está orientado á aplicación de aprendizaxes nos que se poden combinar diversas metodoloxías (prácticas individuais e/o en grupo, exposición dos traballos e prácticas realizadas, debates y comentarios, así como docencia individualizada). A través do Obradoiro, o alumno desenrolará os proxectos propostos, co apoio e supervisión do profesorado. O Obradoiro vaise desenvolver en pequenos grupos de alumnos.
Realizaranse exposicións orais complementarias para introducir os temas teóricos correspondentes a cada fase do exercicio en curso, que permitirán ao alumno enfrontarse coa materia y desenrolar os traballos e prácticas do Obradoiro.
|
Portafolios do alumno |
Constitúe a recopilación de datos que o alumno vai elaborando a partir das sesións teóricas e as reflexións persoais relativas ao proxecto arquitectónico: datos gráficos, imaxes, debuxos, referencias bibliográficas e apuntes vinculados aos lugares de traballo e ao desenrolo de a cada un dos exercicios propostos. |
Proba obxectiva |
Desenrolo, en segunda oportunidade, na aula, dunha práctica que demostre de forma sintética as habilidades e competencias adquiridas polo alumno arredor dos temas e lugares tratados no desenrolo dos exercicios do curso.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
O profesor responsable do Obradoiro simultaneará o seguimento colectivo do grupo co de cada alumno, garantizando a evolución do proceso proxectual individual.
Esta atención personalizada estenderase á docencia parcialmente compartida que en Proxectos 4 se levará a cabo cos profesores de Análise Arquitectónico 2 e Urbanística 1, que se sumarán á tutela do grupo tanto de forma colectiva como individual.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A12 A13 A16 A19 A20 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48 A52 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 |
Proxectos 4 impartiráse no Obradoiro ao longo de aproximadamente 30 encontros, dos cales 15 son de docencia compartida. Calificaráse a través dunha avaliación continua onde o alumno desenrolará un traballo constante, con resultados parciais que mostren unha progresión ascendente. É requisito imprescindible, ademais da calidade e a progresión ascendente do traballo de curso, teren entregados todo los exercicios nos prazos e forma indicados na materia e acreditar unha asistencia mínima, tanto ao obradoiro coma á docencia compartida, do 80% en cada unha delas.
O traballo persoal do alumno calificaráse a través de dous exercicios desenrolados durante o cadrimestre, realizados no Obradoiro.
Terá a condición de non presentado o alumno que se atope nalgunha das seguintes circunstancias:
-non cumprir a asistencia esixida
-entregar traballos carentes de contido propositivo e incompletos.
Non se permitirá completar ou modificar os traballos da materia carentes del desenvolvemento suficiente fora da data de entrega.
|
90 |
Proba obxectiva |
A1 A4 A10 A13 A38 A48 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 |
A proba obxetiva de primeira oportunidade será obligatoria para todo alumno.
Esta consistirá no desenrolo na aula, dunha práctica que amose de xeito sintético as habilidades e competencias adquiridas polo alumno en torno a os temas tratados ao longo dos exercicios de curso.
Non se admitirán ampliacións do traballo entre a primeira e a segunda oportunidade.
A calificación destas probas, tendo en conta que so se producirá no caso de teren presentado todos os traballos de curso na sua data e tendo completada a asistencia obligatoria debe acadar un minimo de catro. En caso contrario no se superará a asignatura.
A valoración final do curso se realizará de acordó aos seguintes porcentaxes:
80% correspondente ao Obradoiro (obradoiro +portafolio )
20% correspondente á proba obxetiva.
|
0 |
Portafolios do alumno |
A1 A9 A10 A13 A37 A38 A42 A43 A45 A48 B8 B9 B11 B12 B13 B14 B16 B18 |
Constitúe a recopilación de datos que o alumno ten elaborado a partires das sesións teóricas e as reflexións persoais relativas ao proxecto arquitectónico: datos gráficos, imaxes, debuxos, referencias bibliográficas e apuntamentos vencellados a os lugares de traballo e ao desenrolo de cada un dos exercicios propostos.
Esta metodoloxía será de obrigado cumprimento para a valoración do Obradoiro de Proxectos.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ROWE, C., (). Ciudad collage. Barcelona, Gustavo Gili
NORBERG-SCHULZ, Ch (). Genious Locci. Gustavo Gili
MONEO, R., (). Inquietud teórica y estrategia proyectual. Barcelona, Gustavo Gili
LYNCH, K., (). La imagen de la ciudad. Barcelona, Gustavo Gili
SOLÁ-MORALES, M., (). Las formas de crecimiento urbano. Barcelona, UPC
MARTÍ ARÍS, C., (). Las variaciones sobre la identidad. Barcelona, Ed. El Serbal
ABALOS, I. (). Naturaleza y artificio.
MARTÍ ARÍS, C., (). Santiago de Compostela: la ciudad histórica como presente. Barcelona, Ed. El Serbal
MONTANER, J. M., (). Sistemas arquitectónicos contemporáneos. Barcelona, Gustavo Gili
RISSELADA, M., (). Team X. Rotterdam, NAI Publishers |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos 3/630G01011 | Análise Arquitectónico 1/630G01012 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 | Historia da Arte/630G01015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise Arquitectónico 2/630G01017 | Urbanística 1/630G01018 | Estruturas 1/630G01019 | Construción 2/630G01020 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Condicións
específicas relativas á mobilidade para alumnos saíntes e entrantes.
Dado que o curso de Proxectos 4 persigue unha evaluación continua para todos os
alumnos inclusive aqueles que se atopen en mobilidade, saínte ou entrante,
rexerán as mesmas condicións de evaluación para todo alumnado sen perxuicio de
que se preste atención específica ao alumnado entrante por causa lingüística ou
diferenzas manifestas entre a escola de orixe e destino. |
|