Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A2 |
PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións. |
A3 |
DIRECCIÓN DE OBRAS: aptitude ou capacidade para dirixir obras de edificación e urbanización desenvolvendo proxectos, replanteando no terreo, aplicando os procedementos de construción adecuados e coordinando oficios e industrias. |
A4 |
PROGRAMACIÓN FUNCIONAL: aptitude ou capacidade para elaborar programas de edificios, considerando os requisitos de clientes e usuarios, analizando os precedentes e as condicións de localización aplicando estándares e establecendo dimensións e relacións de espazos e equipos. |
A5 |
INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación. |
A7 |
SUPRESIÓN DE BARREIRAS: aptitude ou capacidade para deseñar e executar edificios e espazos urbanos aptos para as persoas con diferentes capacidades físicas ou para adaptar con este fin os xa existentes. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A12 |
PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A19 |
ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental. |
A20 |
PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles. |
A25 |
PROXECTO DE SEGURIDADE EN INMOBLES: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de seguridade, de evacuación de persoas e de protección contra incendios, tanto activas como pasivas, asi como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A29 |
ANÁLISE TÉCNICO DE PROXECTOS: aptitude ou capacidade para elaborar estudos de viabilidade e exercer a supervisión, control e coordinación de proxectos integrados de edificación e de conxuntos e espazos urbanos. |
A30 |
XESTIÓN DE NORMAS URBANÍSTICAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas urbanísticas e xestionar a obtención de licenzas nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos. |
A34 |
FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos. |
A35 |
SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda. |
A37 |
ANÁLISE DE FORMAS: comprensión ou coñecemento das leis da percepción visual e da proporción, as teorías da forma e da imaxe, as teorías estéticas da cor e os procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas arquitectónicas e urbanas. |
A42 |
TEORÍA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento das teorías da arquitectura pasadas e presentes, especialmente as relativas á interdependencia de formas, usos e técnicas, á estrutura formal, ao estudo dos tipos e aos métodos de composición de edificios e espazos abertos. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A47 |
ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe. |
A48 |
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
A49 |
CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos. |
A50 |
MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións. |
A51 |
BASES DE XARDINERÍA: comprensión ou coñecemento das bases de botánica, horticultura, floricultura e silvicultura e as técnicas de hidráulica precisas para realizar estudos e proxectos de xardín, de paisaxe e de urbanización. |
A52 |
MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B27 |
Liderado. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
The student must know what is mapping and how it is made. You should know how to use, recognize their language, the elements that compose it, as well as the methodology used to know and represent the means, both from its physical, human and built component. |
A12 A19 A34 A35 A37 A47 A48 A49 A50
|
B5 B10 B18 B20
|
C6 C7
|
The student must know the regulations applicable to the studio space, recognize the levels of application and know the structure of the urban planning documents. You should know establish limits of soil, recognize qualities and propose its proper use. |
A4 A7 A19 A25 A30 A52
|
B5 B9 B18 B20
|
C6 C7
|
The student must know the meaning of the elements and relationships that define the urban structure, understanding the importance of the management of the building typologies and design of public space. You must know to describe an architectural typology designed by himself and define public space related to mobility and the stay. |
A9 A12 A20 A30 A42 A43 A50 A51
|
B5 B9 B10 B18 B20
|
C6 C7
|
Student must reach the competition to lead and integrate into a multidisciplinary team capable of developing urban information documents related to the planning, at different scales, playing with the urban rules and elements of the urban structure from a propositional standpoint. |
A1 A2 A3 A5 A7 A12 A19 A29 A30
|
B5 B9 B10 B18 B20 B27
|
C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
MODULE I:
PLANNING INFORMATION |
I.I. CONCEPT
I.II. SOURCES
I.III. MAPPING. SIG
I.IV. METHODOLOGY. PHYSICAL
I.V. METHODOLOGY. BUILT ENVIRONMENT AND HUMAN
|
MODULE II:
LEGAL FRAMEWORK |
II.I. LEGISLATION
II.II. SOIL CLASSIFICATION
II.III. TERRITORIAL PLANNING INSTRUMENTS
II.IV. MUNICIPAL PLANNING INSTRUMENTS |
MODULE III:
URBAN STRUCTURE |
III.I. PUBLIC SPACE AND SYSTEMS
III.II. LAND USE AND FRAGMENTATION
III.III. BUILDING TYPES
III.IV. URBAN LANDSCAPE |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A12 A19 A20 A29 A30 A34 A35 A37 A42 A43 A47 A48 A49 A50 A51 A52 B9 B10 B18 C6 |
30 |
15 |
45 |
Workshop |
A2 A3 A5 A7 A9 A12 A19 A20 A25 A29 A30 A34 A35 A37 A49 A50 A51 A52 B5 B9 B10 B18 B20 B27 C7 |
40 |
40 |
80 |
Field trip |
A2 A5 A7 A12 A19 A20 A29 A30 A34 A35 A37 A47 A50 A51 A52 B5 B9 B10 B20 B27 C7 |
2 |
0 |
2 |
Directed discussion |
A1 A2 A4 A5 A7 A9 A12 A19 A20 A30 A34 A37 A47 A49 A50 A51 A52 B5 B9 B10 B18 B20 B27 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A4 A9 A12 A19 A20 A30 A34 A35 A37 A42 A43 A47 A48 A49 A50 A51 A52 B10 B18 B20 C6 |
1 |
1 |
2 |
Oral presentation |
A1 A2 A4 A9 A12 A19 A20 A30 A34 A35 A37 A47 A49 A52 B5 B9 B10 B18 B20 B27 C6 C7 |
10 |
0 |
10 |
Workbook |
A1 A2 A4 A5 A7 A9 A12 A19 A20 A30 A34 A35 A37 A42 A43 A47 A48 A49 A50 A51 A52 B9 B10 B18 B20 C6 |
1 |
7 |
8 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
The various issues relevant to the workshop sessions will be subject to master. |
Workshop |
Work of analysis, spatial planning and urban design. It develops linked to Workshop 5, which defines the contents of the practice, objectives, documentation and delivery. |
Field trip |
It is considered essential knowledge about the area being analyzed, so the visit to the site chosen for the job is essential too. |
Directed discussion |
The results of the workshop will be the subject of discussions directed along the course. |
Mixed objective/subjective test |
At the end of the course students will test mixed (so indiviual) in which a check of the knowledge acquired during the academic year. |
Oral presentation |
The work produced in the workshop will be presented publicly. |
Workbook |
Throughout the course are given a series of readings of support that are helpful to facilitate understanding and assimilation of knowledge and to establish guidelines and open up possibilities to guide the work in the workshop. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Workshop |
Directed discussion |
Field trip |
Workbook |
|
Description |
It will focus on monitoring the work done by students, which are intended to be applied knowledge in the theory explained. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A2 A3 A5 A7 A9 A12 A19 A20 A25 A29 A30 A34 A35 A37 A49 A50 A51 A52 B5 B9 B10 B18 B20 B27 C7 |
The final work will be assessed in its analytical aspects, planning and design. The practical work will be related to the practice of Workshop 5, so that both the text and the deliveries will be part of the contents thereof. Deliveries will be unique and student assessment will be essential to have participated and delivered completely the work of the workshop. |
50 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A4 A9 A12 A19 A20 A30 A34 A35 A37 A42 A43 A47 A48 A49 A50 A51 A52 B10 B18 B20 C6 |
Consist of a written test which can consist of multiple choice questions or short answers, which value the knowledge that the student is on the fundamental issues of theory. |
50 |
|
Assessment comments |
It's a Continuous Assessment, controlled through class attendance completed with the completion of theoretical and practical tests that allow to check the student absorbed the conceptual content and procedure of the subject. Evaluation of students will depend, in addition to its participation in the specific field, in which it is estimated a compulsory minimum attendance of 80%, participation and supplies made in e set of Workshop 6, where it binds the main practical part of the course. Both the non-realization of the proposed tests and breach of assistance delivery will result in a failed as a qualification of the call. In any case, the final grade of the course will be valued with the average resulting from both written tests grades exams as practice theoretical proofs. The knowledge of the student must be always in any of them above 50%.Evaluation of the student in extraordinary calls will take place by means of a single examination, while those students that do not exceed the part corresponding to the theoretical and practical tests, must also prove the correction and completion of the same. Evaluation of student in successive registrations held by the same procedure described above.
Teaching mobility programmes students will adapt to teaching and special protected works, as well as testing and evaluation tests.
|
Sources of information |
Basic
|
José Fariña Tojo (). Clima, Territorio y Urbanismo.
Juli Eesteban i Noguera (). Elementos de Ordenación Urbana.
Kevin Lynch (). La Imagen de la Ciudad.
Manuel Solá Morales (). Las Formas de Crecimiento Urbana.
Xunta de Galicia (). Legislación del Suelo y Directrices de Ordenación.
AAVV (). Lei de Ordenación Urbanística e Protección do Medio Rural de Galicia.
AAVV (). Publicaciones del Laboratorio de Urbanismo.
Rafael Moneo y AAVV (). Sobre el Concepto de Tipo en Arquitectura.
Laboratotio de Urbanismo (). Teoría de la proyectación arquitectónica.
AAVV (). UR. |
|
Complementary
|
C. Martínez Caro y J.L. de las Rivas (). Arquitectura urbana.
Gordon Cullen (). El Paisaje Urbano.
Carlos Martí Arís (). Formas de la Residencia en la Ciudad Moderna.
Manuel Castells (). La Cuestión Urbana.
Jan Gehl (). La Humanización del espacio urbano.
AAVV (). Quaderns.
Augusto Pérez Alberti (). Xeografía de Galicia. O medio.
Xosé M. Souto (). Xeografía Humana. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Architectural Projects 1/630G01001 | Architectural Projects 2/630G01006 | Proxectos 3/630G01011 | Proxectos 4/630G01016 | Urbanística 1/630G01018 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Proxectos 6/630G01026 | Urbanística 3/630G01029 | Urbanística 4/630G01032 |
|
|