Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
A9 A36 A41 A42 A43 A44 A45
|
B1 B3 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B18
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
ARQUITECTURA: PENSAMENTO, PROXECTO E OBRA |
1 A teoría da arquitectura fronte á súa dobre natureza, artística e técnica. As implicacións sociais da arquitectura: pensamento arquitectónico e política.
Da teoría á práctica: O Pabellón Alemán de Mies van der Rohe e a Casa en Canoas de Oscar Niemayer.
|
A TRADICIÓN CLÁSICA |
2 O legado clásico. Fundamentos e formulacións: A herencia inagotable. A arquitectura codificada: Vitruvio. A continua reinterpretación do legado clásico. Tradición clásica e teoría medieval. Proxectar e construir: Brunelleschi e Alberti. Transgresións formais e lóxica construtiva: Bernini e Borromini. Teoría escrita, teoría debuxada e teoría construida.
Da teoría á práctica: A Casa do Fascio en Como de Terragni: proporcións, orde e composición.
3 Ilustración e Revolución. Os presupostos intelectuais da Ilustración. Arquitectura para unha nova sociedade: Boullée, Ledoux, Lequeu. Arquitectura e método compositivo.
Da teoría á práctica: A casa da Música de Porto como “arquitectura parlante”/ O Museo de arte contemporánea en Kanazawa de SAANA e o concepto de “proporción” de Boullée.
|
AS RAICES DECIMINÓNICAS DA MODERNIDADE |
4 As raíces modernas no século XIX.
K. F. Schinkel: charnela entre dous mundos.
As aportacións alemanas: Semper e Bötticher.
As aportacións francesas: Labrouste, Viollet-le-Duc, Gaudet e Choisy.
Da teoría á práctica: Edificio Ricola en Laufen de Herzog& de Meuron baixo a mirada de Semper.
5 A arte no mundo industrial.
A máquina e o problema da forma.
Ch. Baudelaire: o poeta lúcido.
A búsqueda da expresión do propio tempo. Ruskin e o pensamento conservador. Arts&Crafts.
J. Hoffmann Vs A. Loos.
Material e construcción: Gaudí
Da teoría á práctica: Castevecchio en Verona de Carlo Scarpa, transgresión e artesanía.
|
NOVOS MATERIAIS E TÉCNICAS DE CONSTRUCCIÓN |
6 As Exposicións Universais: Crystal Palace e Tour Eiffel.
A invención da arquitectura americana: a Escola de Chicago.
7 Perret e Garnier
Da teoría á práctica: Torre Beekman en Nueva York de Ghery, as novas posibilidades técnicas e as súas consecuencias formais.
|
CREACIÓN E VANGARDA |
8 DeutscherWerkbund. Bauhaus. Behrens
9 A arte no mundo industrial: o constructivismo soviético
10 Negación e exaltación da forma: Meyer e ABC; Mendelsohn.
Da teoría á práctica: MAXXI en Roma de Zaha Hadid e ol concepto de extrañamento semántico.
|
OS MAESTROS DA MODERNIDADE |
11 Wright: da Pradeira a Broadacrecity
12 Le Corbusier: racionalidade e forma
13 Mies van der Rohe: o paradigma moderno
14 Aalto: a resposta nórdica
Da teoría á práctica: A herencia dos maestros: do MASP de Bo Bardi á Casa Floriac de Rem Koolhaas.
|
MODERNIDADE, ENERXÍA E SOSTENIBILIDADE |
15 Modernidade e responsabilidade medioambiental: O legado de Fuller
Da teoría á práctica: Alison e Peter Smithson, the Solar Pavillion.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B1 B3 B5 B6 B9 B10 B11 |
15 |
45 |
60 |
Proba mixta |
A36 A41 B8 B18 C1 C4 C8 |
3 |
42 |
45 |
Sesión maxistral |
A9 A42 A43 A44 A45 C6 C7 |
42 |
0 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos consistirán en análises prácticos nos que se vinculen textos e ideas, incluidos no temario, con obras arquitectónicas concretas. Os grupos de traballo serán de tres alumnos, asignados polo profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B3 B5 B6 B9 B10 B11 |
Os traballos, realizados en grupo, terán unha cualificación máxima de 2 puntos. Será preciso ter entregado os traballos para superar a asignatura. |
20 |
Proba mixta |
A36 A41 B8 B18 C1 C4 C8 |
Un exame ao final do cuatrimestre, referido á totalidade de todos os contidos do curso. A este exame corresponderá un 80% da cualificación final. No mesmo, é preciso acadar unha cualificación de 4 (sobre un máximo de 10) para poder superar a asignatura e poder facer media cos traballos. |
80 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia regular a clase será necesaria para realizar a proba mixta e o traballo tutelado
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
KRUFT, Hanno-Walter (1990). Historia de la teoría de la arquitectura, 2 vol.. Madrid: Alianza Forma
AGRASAR, Fernando (2008). Introducción al conocimiento de la arquitectura . A Coruña: COAG
CURTIS, William (2006). La arquitectura moderna desde 1900, 3ª edición. Londres, Nueva York: PHAIDON
HEREU, MONTANER, OLIVERAS (1994). Textos de arquitectura de la modernidad. Madrid: Nerea |
A bibliografía xeral é
corta e substancial, a través da cal o alumno completará o estudo dos temas
expostos na clase.
|
Bibliografía complementaria
|
|
A bibliografía específica
está disponible en Moodle e organizada por temas. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución á Arquitectura/630G01005 | Historia da Arte/630G01015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría da Composición e Patrimonio/630G01055 |
|
|