Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1 - METODOLOXÍA DO PROXECTO II |
- Linguaxe Arquitectónica I: Estructura e Forma.
- Linguaxe Arquitectónica II: Composición e Material.
- Ferramentas organizativas. Programa, uso e función.
- Ferramentas culturais. Tradición, historia e cultura do lugar.
- O uso colectivo. Espazos comúns, de relación e de reunión.
- Tratamento de espazos interiores. Material, cor, iluminación.
- Tratamento de espazos exteriores. Pavimentos, axardinamento, patios. |
TEMA II - ARQUITECTURA E CIDADE |
- Arquitectura pública e institucional.
- Arquitectura e patrimonio. A cidade histórica. A cidade herdada
|
TEMA III - INTRODUCCIÓN Á NORMATIVA DE PROXECTO II |
- Acondicionamento dos espazos. Iluminación, ventilación, sistemas.
- Instalacións dos edificios.
- Condicións de seguridade contra incendios e evacuación.
- Patrimonio, restauración e intervención arquitectónica. |
EJERCICIO 1 - O PROXECTO BÁSICO |
- Análise urbana.
- Proxecto de edificio público ou institucional nun ámbito non consolidado |
EJERCICIO 2 - PROXECTO DE EXECUCIÓN |
- Proxecto de intervención sobre o patrimonio construído.
- Desenvolvemento construtivo.
- Desenvolvemento estrutural. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
|
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
|
0 |
12 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
|
4 |
10 |
14 |
Discusión dirixida |
|
5 |
0 |
5 |
Esquemas |
|
0 |
8 |
8 |
Obradoiro |
|
15 |
20 |
35 |
Sesión maxistral |
|
15 |
0 |
15 |
Traballos tutelados |
|
14 |
20 |
34 |
Proba obxectiva |
|
1 |
0 |
1 |
Portafolios do alumno |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Nas primeiras clases do curso formúlase ao alumno unha proba gráfica que permita coñecer o nivel previo co que parte o alumno. A devandita proba realízase na aula. |
Análise de fontes documentais |
Antes de iniciar o desenvolvemento material dos traballos no TALLER, procederase á análise das fontes documentais relacionadas co tema proposto mediante a utilización de documentos audiovisuais, bibliográficos, reportaxes documentais, paneis gráficos, fotografías, maquetas, artigos, textos informativos, normativa de aplicación, etc. Os grupos (profesor - alumnos) analizan a documentación dispoñible e amplíana, elaborando unha síntese das distintas fontes documentais. Compleméntase esta análise con intervencións de profesionais da arquitectura e doutros campos, que serán invitados a efectuar charlas e coloquios con desenvolvemento de temas concretos e experiencias persoais. |
Aprendizaxe colaborativa |
A clase organízase en pequenos grupos de traballo, onde os alumnos traballan conxuntamente para resolver as tarefas asignadas polo profesor. Organízase ao grupo para obter a máxima información posible e compartila (análise da parcela, busca de exemplos, de normativas, construción da maqueta xeral do emprazamento, toma de datos ou medicións in situ, tratamento infográfico da documentación obtida, etc.). Este traballo está guiado de forma presencial polo profesor asignado. Trátase de optimizar a aprendizaxe individual e o do grupo. |
Discusión dirixida |
Tanto o traballo de grupo coma o individual expóñense de xeito público para incitar os membros do grupo a intervir no proceso creativo propio e alleo, de forma libre, informal e espontánea. |
Esquemas |
Os datos obtidos nas análises, así como as intencións do proxecto, exprésanse de forma gráfica simplificada nas primeiras fases de cada traballo. Son as fases de información previa e anteproxecto. |
Obradoiro |
Os proxectos desenvólvense mediante a combinación de diversas metodoloxías e probas: asistencia a exposicións, conferencias, análise de problemas concretos do programa. O alumno realiza tarefas eminentemente prácticas en cada un dos exercicios do curso, sempre baixo o apoio e supervisión do profesorado. |
Sesión maxistral |
Periodicamente realízanse conferencias ou exposicións, relacionadas co tema a tratar en cada exercicio. Onde o relator expón de forma oral e/ou gráfica a información aos alumnos. |
Traballos tutelados |
Preténdese promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Refírese á aprendizaxe de "como facer as cousas", é o estudante o que asume a responsabilidade da súa formación. Un claro exemplo do traballo tutelado é o que se desenvolve ao abeiro do PROGRAMA INTERNACIONAL: IACOBUS |
Proba obxectiva |
|
Portafolios do alumno |
Como resultado do seu traballo ao final do cuadrimestre, o alumno terá elaborado o seu portafolios da materia, accesible a través da plataforma docente Moodle. Este obxecto final, desenvolvido a través das sesións en grupos e no taller, servirá de base á cualificación e curriculuim persoal do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está a desenvolver na materia e no Taller, a través do profesor do grupo ao que fose asignado. No Taller, ademais, terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos profesores dos demais grupos e materias, para poder contrastar opinións e criterios e confrontalos cos propios.
O portafolios do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
|
Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva do curso serán avaliados mediante unha proba oxectiva. |
20 |
Portafolios do alumno |
|
O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno, dispoñible e accesible a través da plataforma docente Moodle.
Avalíanse os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final. |
80 |
|
Observacións avaliación |
<p><font size="2">Para poder superar a materia será necesario cumprir os seguintes requisitos:</font></p>
<p><font size="2">
<p>1º Entregar todos os traballos propostos nos prazos e formas indicados na materia.<br />2º Asistir regularmente a clases e ao Taller. Esixirase unha asistencia mínima do 80%</p>
<p>Terá a condición de NON PRESENTADO o/a alumno/a que se atope nalgunha das seguintes circunstancias:</p>
<p>1º Non cumpla a asistencia esixida ás clases e ao Taller.</p>
<p>2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, ou os entregue incompletos. Consideraranse incompletos aqueles traballos que non conteñan a documentación requerida en tódalas asignaturas que compoñen o Taller.</p>
<p>3º Non asista á proba obxectiva.</font></p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GALLEGO DOMÍNGUEZ, Olga (2001). A cidade de Ourense, unha visión a través dos séculos. Ourense: Grupo Marcelo Macías
NEUFERT, Ernst (2007). Arte de Proyectar en Arquitectura. Barcelona, G.G.
VVAA (2010). Código Técnico de la Edificación. http://www.codigotecnico.org/web/recursos/documentos/
Robert Venturi (1966). Complejidad y contradicción en la Arquitectura. Barcelona, GG
TANIZAKI, Junichiro (1933). El elogio de la sombra. Siruela
VVAA (2009). Escuela de música y albergue en St. Klara, Regensburg. A Coruña, UDC
PROYECTOS III (Plan Antiguo) (). IACOBUS: Rehabilitación del Patrimonio Europeo. http://blogiacobus.wordpress.com/
VVAA (2007). La plaza de Pontevedra y el frente marítimo del Orzán. A Coruña, UDC
AUGÉ, Marc (). Los no lugares. Gedisa
VVAA (2007). Normas do hábitat galego. http://igvs.xunta.es/ipecos-opencms-portlet/export/sites/default/PortalVivenda/Biblioteca/normashabi
TORROJA MIRET, Razón y ser de los tipos estructurales (2007). Razón y ser de los tipos estructurales. Madrid: Colegio de Ingenieros de Caminos
ZUMTHOR, Peter (). Thinking architecture. Birkhäuser
VVAA (2008). Un complejo hotelero en Randan. A Coruña, UDC
ASCHNER ROSELLI, Juan Pablo (2009). ¿Cómo concebir un proyecto arquitectónico?. deArq (Revista digital) num. 05 |
|
Bibliografía complementaria
|
DAZA, Ricardo (2000). Buscando a Mies. Barcelona, Actar Publishers
MONTEYS, X., FUERTES, P. (2001). Casa Collage. Barcelona, G.G.
KOOLHAAS, Rem (2007). Conversaciones con estudiantes. Barcelona, G.G.
SLOTERDIJK, Peter (1998-2004). Esferas . Siruela
TORRES TUR, Elías (2005). Luz cenital. Barcelona, Collegi d´Arquitectes de Catalunya
DELEUZE, Gille, GUATTARI, Félix (1994). Mil Mesetas. Capitalismo y esquizofrenia. Pre-textos |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos 5/630G01021 | Construción 3/630G01022 | Urbanística 2/630G01024 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Construción 4/630G01027 | Urbanística 3/630G01029 | Estruturas 4/630G01034 |
|
Materias que continúan o temario |
Proxectos 7/630G01031 | Proxectos 8/630G01036 |
|
|