Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Comunicación gráfica en Arquitectura Código 630G01053
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Quinto Optativa 4.5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Representación e Teoría Arquitectónica
Coordinación
Pernas Alonso, Maria Ines
Correo electrónico
ines.alonso@udc.es
Profesorado
Fernandez-Gago Longueira, Paula
Fraga Lopez, Francisco Javier
Mantiñan Campos, Carlos
Pernas Alonso, Maria Ines
Correo electrónico
paula.fernandez-gago@udc.es
javier.fraga@udc.es
carlos.mantinan@udc.es
ines.alonso@udc.es
Web
Descrición xeral Poñer en coñecemento do alumnado os contidos teóricos sobre os procesos de comunicación gráfica, representación, ideación, deseño, fotografía, medios audiovisualis, señalética e infografía necesarios para o desenvolvemento práctico do programa docente plantexado.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecemento e aplicación dos procedementos de deseño para a resolución de proxectos gráficos e aplicacións arquitectónicas. Coñecemento da organización estética e expresiva das artes visuais como punto de partida para a percepción estética do entorno. A avaliación de estas competencias faranse en conxunto a traves do seguimento do traballo tutelado, traballos individuais e en grupo e da proba obxectiva. A13
A37
A41
Manexar os elementos do vocabulario visual para a súa formalización gráfica no soporte adecuado. Manexar técnicas fotográficas como ferramenta visual na exposición de proxectos gráficos e arquitectónicos. A avaliación de estas competencias faranse en conxunto a traves do seguimento do traballo tutelado, traballos individuais e en grupo e da proba obxectiva. A10
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
Manexar técnicas fotográficas como ferramenta visual na exposición de proxectos gráficos e arquitectónicos. Saber aplicar as ferramentas informáticas adecuadas a cada proxecto gráfico. Iniciación ao deseño de páxinas web como recurso persoal do deseñador na sua proxección social. A avaliación de estas competencias faranse en conxunto a traves do seguimento do traballo tutelado, traballos individuais e en grupo e da proba obxectiva. B1
B2
B3
B7
B17
B20
B22
B24

Contidos
Temas Subtemas
1: COMUNICACION VISUAL Tema 1: Comunicacion visual na actualidade.
Tema 2: As artes visuais. Concepto. O vocabulario visual.
Tema 3: Técnicas de presentación na actualidade: Fotografía, infografías, vídeos, fotomontaxes.
2: IMAXE CORPORATIVA. DESEÑO DE PROGRAMAS. Tema 4: Imaxe corporativa. Deseño de programas.
Tema 5: Imaxe corporativa na Arquitectura.
Tema 6: Grafismo ambiental.
3: TEORIA E PRACTICA DA SEÑALETICA. Tema 7: Teoría e práctica da señalética.
Tema 8: Linguaxe señalético.
Tema 9: A cor señalético.
4: INFORMATICA APLICADA AO DESEÑO GRAFICO. Tema 10: Creación e deseño de páxinas web.
Tema 11: Imaxes, formatos e tamaños.
Tema 12: Servidores e dominios. Mantemento e actualizacións da páxina web.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A37 A41 B24 12 0 12
Seminario B7 B9 B12 26 0 26
Traballos tutelados B2 B3 B5 B11 B22 0 64.5 64.5
Proba obxectiva B14 2 0 2
Eventos científicos e/ou divulgativos B1 B20 2 0 2
Presentación oral B10 2 3 5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clase teórica dunha hora de duración, impartida con soporte informático, onde se desenvolven os contidos do programa da materia, para a súa utilización nas prácticas propostas.
Seminario Seminario por bloque de traballo: Clase expositiva por parte dos grupos de traballo, onde se mostrará a solución adoptada ao apartado correspondente do traballo tutorado. Exponse unha quenda de comentarios, onde participa o resto de grupos, sobre os aspectos do traballo que previamente se definiron.
Traballos tutelados Practica semestral que se expón a principio do semestre e desagrégase en varios apartados, cada un dos cales constitúe un bloque de aplicación dos contidos impartidos nas sesións maxistrais. Esta práctica realízase en grupo, polo que supón un traballo colaborativo e de toma de decisións compartidas.
Dentro de cada un dos apartados constituíntes da práctica tutorada, o alumno realiza de forma individual un traballo de investigacion relativo ao tema tratado no devandito bloque.
Contémplase o seguimento en forma de tutoria individualizada do traballo do alumno dentro do traballo tutorado, tanto no seu desenvolvemento presencial como non presencial.
Proba obxectiva Proba teórico/práctica utilizada para a avaliación da aprendizaxe, co trazo distintivo da posibilidade de determinar se o alumno alcanzou o nivel esperado de aprendizaxe. Constituirá un instrumento de medida, articulado rigorosamente, que permita avaliar capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes e actitudes.
Eventos científicos e/ou divulgativos Outras actividades complementarias na formación do alumno constituídas por asistencia a conferencias, charlas, exposicións, etc.
Presentación oral Ao final do semestre, cada grupo debe facer unha exposición oral da práctica xeral realizada, presentando cada un dos apartados e participando todos os integrantes, durante un tempo fixado previamente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atencion concíbese como momentos presenciais de traballo do alumno co profesor en forma de tutorías en grupos moi reducidos e en tutorias individualizadas que se realizarán nas horas establecidas para ese efecto no calendario de tutorías xerais do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva B14 É unha proba teórico/práctica que se utiliza para a evaluacion da aprendizaxe individual do alumno. 15
Traballos tutelados B2 B3 B5 B11 B22 Realízase durante todo o semestre nos horarios facilitados ao alumno e cunha periodicidade tal que permita o seguimento e correción da práctica exposta. 75
Presentación oral B10 É unha presentación por parte dos alumnos do traballo realizado durante o semestre. 10
 
Observacións avaliación

En relación ao artigo 7 das Normas de Avaliación, Revisión e Reclamación das cualificacións dos Estudos de Grao e Mestrado Universitario para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou con modalidades específicas de aprendizax,e e en apoio á mobilidade, adaptaránse a docencia e os traballos tutelados así como as probas e exames de avaliación.

Primeira oportunidade: A cualificación final responderá aos criterios porcentuais establecidos segundo as metodoloxias de avaliación. Dado o caracter de avaliacion continua da materia, a asistencia do alumno debe superar o 80 % das horas lectivas. Non se cualificarán, en ningun caso, os traballos tutelados que non tivesen o seguimento e control exigido. 

Segunda oportunidade: Non se permite presentarse á segunda oportunidade, aos alumnos que non cumplan os requisitos de asistencia e realizacion dos traballos requeridos para a primeira oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica Cohen, David (2012). A visual language : [elements of design] / David Cohen & Scott Anderson. London : Herbert Press
Martínez-Val, Juan. (2004). Comunicación en el diseño gráfico : la lógica de los mensajes visuales en diseño, publicidad e Internet. Madrid : Laberinto
edited by Mathieu Lommen (2012). The book of books : 500 years of graphic innovation/. London : Thames & Hudson
Heller, Steven (2012). Cien ideas que cambiaron el diseño gráfico. Barcelona : Blume
González Romano, José Mariano (2001). Diseño de páginas web iniciación y referencia . Madrid : McGraw-Hill
Mariño Campos, Ramón (2007). Diseño de páginas web y diseño gráfico : metodologías para la implementación de sitios web y para el diseño gráfico. Vigo : Ideaspropias
Hess, Jay (2010). Diseño gráfico para moda . Barcelona : Acanto
Landa, Robin (2010). Diseño gráfico y publicidad : fundamentos y soluciones. Madrid : Anaya Multimedia
Knobler, Nathan (1970). El diálogo visual. Introducción a la apreciación del arte. Aguilar
Satué, Enric (2012). El diseño gráfico desde los orígenes hasta nuestros días. Madrid : Alianza
Satué, Enric (1977). El diseño gráfico en España. Historia de una forma comunicativa nueva. Alianza Editorial
Poulin, Richard (2012). El lenguaje del diseño gráfico: conocimiento y aplicación práctica de los principios fundamentales del diseño. Barcelona ; Promopress
Skolos, Nancy (2012). El proceso del diseño gráfico: del problema a la solución. Barcelona : Blume
Gerritsen, Frans (1988). Evolution in color. Pennsylvania : Schiffer,
Müller-Brockmann, Josef, 1914-1996. (1998). Historia de la comunicación visual. México : Gustavo Gili
Meggs, Philip B. (1991 (2000 reimp.)). Historia del diseño gráfico. México : Trillas
Meggs, Philip B (2009). Historia del diseño gráfico . Barcelona : RM
Bastos de Quadros Junior, Itanel (2009). Las páginas web : un nuevo campo del diseño gráfico. La Laguna : Universidad de La Laguna
Costa, Joan (2013). Los 5 pilares del branding : anatomía de la marca. Barcelona : CPC
Gil, Emilio (2007). Pioneros del diseño gráfico en España . Barcelona : Index Book
Twemlow, Alice (2007). ¿Qué es el diseño gráfico? : manual de diseño. Barcelona : GG

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías