Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A12 |
PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A18 |
PLANEAMENTO URBANO: aptitude ou capacidade para redactar e xestionar plans de ordenacións territorial e metropolitana, plans estratéxicos, plans de viabilidade urbanística e plans urbanísticos de ámbito municipal, de actuacións en áreas urbanas e de carácter especial. |
A19 |
ADECUACIÓN MEDIOAMBIENTAL: aptitude ou capacidade para realizar estudos medioambientais e paisaxísticos, e definir medidas de protección fronte ao impacto ambiental. |
A20 |
PROXECTO DE ESPAZOS LIBRES: aptitude ou capacidade para redactar e executar trazados urbanos e proxectos de urbanización e de xardinería, así como os de obra civil e complementaria asociada a eles. |
A30 |
XESTIÓN DE NORMAS URBANÍSTICAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas urbanísticas e xestionar a obtención de licenzas nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos. |
A34 |
FUNCIÓNS PRÁCTICAS E SIMBÓLICAS: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo dos procesos de simbolización da ergonomía e das relacións entre o comportamento humano, o entorno natural ou artificial e os obxectos, de acordo cos requirimentos e a escala humanos. |
A35 |
SOCIOLOXÍA RESIDENCIAL: comprensión ou coñecemento dos métodos de estudo das necesidades e demandas sociais, dos compoñentes da calidade de vida, das condicións de habitabilidade e dos programas básicos de vivenda. |
A36 |
SOCIOLOXÍA CULTURAL: comprensión ou coñecemento das implicacións que nas funcións e responsabilidades sociais do arquitecto ten as necesidades, valores, normas de conduta e de organización e patróns espaciais e simbólicos determinados pola pertenza a unha cultura. |
A38 |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN: comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación espacial e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual das distintas fases do deseño arquitectónico e urbanístico. |
A44 |
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A47 |
ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe. |
A48 |
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
A49 |
CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos. |
A50 |
MORFOLOXÍA E REPRESENTACIÓN DO TERREO:comprensión ou coñecemento das bases de topografía, hipsometría e cartografía e das técnicas de modificación do terreo precisas para realizar estudos e proxectos de carácter territorial, urbanístico e paisaxístico e para practicar deslindes e parcelacións. |
A51 |
BASES DE XARDINERÍA: comprensión ou coñecemento das bases de botánica, horticultura, floricultura e silvicultura e as técnicas de hidráulica precisas para realizar estudos e proxectos de xardín, de paisaxe e de urbanización. |
A52 |
MÉTODOS URBANÍSTICOS: comprensión ou coñecemento dos fundamentos metodolóxicos do planeamento urbano a diferentes escalas e da ordenación territorial e metropolitana, na súa relación co deseño urbano e edificatorio. |
A61 |
FUNDAMENTOS LEGAIS: comprensión ou coñecemento do marco legal do desempeño profesional no relativo á saúde, a seguridade e o benestar públicos e á regulamentación civil, administrativa, urbanística, da edificación e da industria. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B27 |
Liderado. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecementos para analizar e entender os procesos planificados de intervención proxectual e de ordenación de ámbitos urbanos e territoriais |
A1 A12 A18 A19 A20 A30 A34 A35 A36 A38 A44 A45 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A61
|
B5 B9 B10 B18 B20 B27
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Marco territorial |
- Características propias do territorio galego
- Referencias socioeconómicas territoriais
- O reparto do solo. Propiedade e usos
- Elementos xeográficos vertebradores del territorio
- Elementos infraestructurais |
Proxectos urbanísticos |
- Actuacións urbanísticas unitarias
- Actuacións urbanísticas vinculadas a infraestructuras
- Actuacións urbanísticas cualificadoras do territorio |
Planes urbanísticos |
- Planes basados en lexislacións urbanísticas previas
- Planes baseados en intervencións sectoriais
- Planes relacionados con temas patrimoniais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A12 A18 A19 A20 A30 A35 A36 A38 A44 A45 A47 A48 A49 A51 A61 |
15 |
0 |
15 |
Discusión dirixida |
B18 B20 |
10 |
15 |
25 |
Traballos tutelados |
A34 A50 B5 B9 B10 B27 |
15 |
45 |
60 |
Estudo de casos |
A52 |
5 |
5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Análisis, descripción y exposición de proyectos urbanísticos singulares. |
Discusión dirixida |
Debates encamiñados a fomentar no alumnado criterios de razoamento urbanístico |
Traballos tutelados |
Temas a desenvolver polos alumnos e materializados nos traballos de curso |
Estudo de casos |
Estudo e análise de traballos de natureza urbanística de distintas escalas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
O profesorado realizará un seguimento crítico do traballo a realizar polos grupos e individualmente, na procura de avances significativos na estrutura da aprendizaxe. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A12 A18 A19 A20 A30 A35 A36 A38 A44 A45 A47 A48 A49 A51 A61 |
Asistencia a clase y participación en sesiones magistrales.
Trabajo de curso y exposición del mismo. |
15 |
Discusión dirixida |
B18 B20 |
Asistencia e participación activa |
15 |
Traballos tutelados |
A34 A50 B5 B9 B10 B27 |
- Capacidade de realizar traballos individuais e en grupo.
- Enfoque, análise, avance e evolución do traballo.
- Grao de desenvolvimento que finalmente se teña acadado.
- Presentaciíon e defensa dos traballos nas sesións de discusión e debate. |
60 |
Estudo de casos |
A52 |
Capacidade analítica, relacional, conclusiva e expositiva dos diferentes casos a estudar |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- DRUs nº 1, 2, 3, 4, 5, 6 e 7 - Busquets, J.; Correa, F. 2006. Ciudades: 10 formas. Una nueva mirada hacia el proyecto urbanístico. Harvard University - Corominas, M.; Sabaté, J.; 2007. Planes muy especiales. COAC. Escola Sert. - Revistas UR. - Gehl, J. 2006. La humanización del espacio urbano. La vida social entre los edificios. Barcelona. Ed. Reverté |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|