Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T) |
A13 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar sistemas de división interior, carpintería, escaleiras e demais obra rematada. (T) |
A14 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar sistemas de cerramento, cuberta e demais obra grosa. (T) |
A15 |
Aptitude para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de cimentación. (T) |
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A18 |
Aptitude para conservar as estruturas de edificación, a cimentación e obra civil |
A20 |
Aptitude para valorar as obras. |
A21 |
Capacidade para conservar a obra grosa. |
A25 |
Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos convencionais e a súa patoloxía. |
A26 |
Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción. |
A31 |
Coñecemento dos métodos de medición, valoración e peritaxe. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
B9 |
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno dominará os muros portantes de fábrica, o seu levantamento, os seus cimentos e os seus materiaes, que especificará. Conocerá os terreos e os seus elementos de contención. Aprenderá a realizar o proyecto de unha vivenda unifamiliar, sen diseñala. |
A12 A13 A14 A15 A17 A18 A20 A21 A25 A26 A31 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 01. ARQUITECTURA, MATERIAES E CONSTRUCCIÓN. O PROCESO ARQUITECTÓNICO.
TEMA 02. OS MATERIAES DE CONSTRUCCIÓN. CIENCIA DOS MATERIAES
TEMA 03 ELEMENTOS CONSTRUCTIVOS DOS SISTEMAS A COMPRESIÓN: aglomerantes e conglomerantes
TEMA 04. TERREOS
TEMA 05. SISTEMAS DE CIMENTACIÓN E CONTENCIÓN
TEMA 06. SISTEMAS CONSTRUCTIVOS COMPRIMIDOS. MUROS DE FÁBRICA
TEMA 07. FÁBRICA CERÁMICA
TEMA 08. FÁBRICA DE PEDRA
TEMA 09. FÁBRICA DE BLOQUE |
|
|
TEMA 01 ARQUITECTURA, MATERIAES E CONSTRUCCIÓN. O PROCESO ARQUITECTÓNICO
Lección 01 A arquitectura dos materiaes
Lección 02 O proceso arquitectónico. Calidad dos materiaes. Normativa
TEMA 02 OS MATERIAES DE CONSTRUCCIÓN. CIENCIA DOS MATERIAES
Lección 03 Características básicas dos materiaes
Lección 04 Características mecánicas dos materiaes
Lección 05 Características térmicas dos materiaes. CTE-DB-HE
Lección 06 Características higrotérmicas dos materiaes. CTE-DB-HE
Lección 07 Características químicas e biolóxicas dos materiaes
Lección 08 Características acústicas dos materiaes. CTE-DB-HR
TEMA 03 ELEMENTOS CONSTRUCTIVOS DOS SISTEMAS A COMPRESIÓN: aglomerantes e conglomerantes
Lección 09 Os conglomerantes
Lección 10 Os yesos
Lección 11 As cales
Lección 12 Os cementos
Lección 13 Os outros compoñentes dos conglomerados
Lección 14 Os conglomerados. Pastas e morteros
Lección 15 Os conglomerados. Formigon
TEMA 04 TERREOS
Lección 16 O Terreo na edificación. Estudios geotécnicos. CTE-DB-SE-C
Lección 17. Replanteo, acondicionamiento e mellora do terreo. Cimentos. Recalces
TEMA 05 SISTEMAS DE CIMENTACIÓN E CONTENCIÓN
Lección 18 Tipoloxías de cimentacions superficiales e profundas
Lección 19 Sistemas de contención
TEMA 06. SISTEMAS CONSTRUCTIVOS COMPRIMIDOS. MUROS DE FÁBRICA
Lección 20 As fábricas e os muros portantes. O código técnico CTE-DB-SE-F. Fabrica armada
TEMA 07 FÁBRICAS CERÁMICAS
Lección 21 A cerámica material de construcción. Proxecto e construcción
TEMA 08 FABRICAS DE PEDRA
Lección 22 Arquitectura de pedra: proxecto e construcción
TEMA 09 FÁBRICAS DE BLOQUES DE FORMIGÓN
Lección 23 Arquitectura, proxecto e construcción con bloque de formigón |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
28 |
28 |
56 |
Proba de resposta múltiple |
A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
2 |
2 |
Obradoiro |
A17 A20 A25 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B10 C3 C7 |
28 |
62 |
90 |
Proba obxectiva |
A17 A25 A63 B1 B2 B3 B10 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
* Nas clases teóricas desarrollanse as distintas leccions do programa.
En cada una de elas se presentan o alumno os principios básicos da tecnoloxía do sistema constructivo tratado no curso e os distintos materiales que poden intervir en él, a vez que se ñe da unha documentación de referencia que ñe permita dotarse dunos recursos bibliográficos cos que se manexe con comodidad.
Non se busca un conocimiento memorístico dos contidos, sinon un saber intelixente da materia. Saber, no cal, a visión das lesiones e errores cometidos en distintas obras, xoga un aspecto fundamental, sobre todo cando e posible acompañalas con imáxenes que, po lo seu valor didáctico, permiten que o alumno valore a trascendencia das decisiones tomadas. |
Proba de resposta múltiple |
* Con obxecto de fomentar o aprendizaxe continuado, realizaranse cinco probas obligatorias que agruparan os diferentes temas.
Estas probas realzaranse dentro da plataforma de tele-enseñanza Moodle da UDC. |
Obradoiro |
* A realización das prácticas e a base da docencia.
En elas o alumno encontra uhna identificación inmediata entre as ideas compositivas e a sua materialización constructiva, aplicando os conocementos teóricos das sesions maxistrales.
Plantearase a realización de prácticas mediante o desenrrolo constructivo de arquitecturas determinadas.
Valorarase nestas prácticas: a presentación da documentación exixida, a coherencia da misma, a concisión na prescripción dos materiaes, o acerto da sua elección, o razonamento crítico sobre os aspectos arquitectónicos do mismo e o seu uso arquitectónico no proxecto.
No desenrrolo das clases expondranse exemplos de calidade arquitectónica contrastada, nos cales se aprecie a materialización das ideas arquitectónicas, o seu desenrrolo técnico e documental, sirvindo como modelo para o desenrrolo do traballo de taller.
|
Proba obxectiva |
* A poba obxectiva presencial, busca constatar a aplicación dos saberes adquiridos na materia, con apoyo documental de libros y apuntes propios. Esta proba evalúa as sesiones maxistrales, o obradoiro e as lecturas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
As leccions maxistrales tendrán una atención personalizada para aclaración de conceptos e dudas.
O obradoiro contará con atención personalizada para o desenrolo de cada traballo por parte do alumno en sesions abertas, con presencia dos seus compañeiros.
As probas obxetivas presenciales tendrán atención personalizada para aclaración de conceptos e dudas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
* Exixese a asistencia as sesions maxistrales, al menos en un 75%, para poder optar a superación da asignatura en calquera das oportunidades.
A evaluación realizarase mediante probas de resposta múltiple e a proba obxetiva presencial (una vez superados os mínimos). |
0 |
Obradoiro |
A17 A20 A25 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B10 C3 C7 |
* Exisese a asistencia as sesions do obradoiro, al menos en un 75%, para poder optar a superación da asignatura en calquera das oportunidades.
Exisese a entrega das prácticas (parciales e total) especificadas na programación entregada o comenzo do curso.
As entregas parciales ou final incompletas supoñen a calificación dun 0,00 sobre 10,00 en esa parte.
As entregas faranse en papel e na plataforma Moodle da UDC.
A valoración da práctica do obradoiro non se restringe a solo contenidos, tamén se constatará a autoría da misma.
Consideranse erros graves: presentación inadecuada o incompleta; falta de prescripción de materiaes; ausencia de cimentacions na edificación; ausencia da señalización dos muros de carga ou pilastras de carga e a sua prescripción; ausencia de muros ou pilastras de arriostramiento ou non señalización dos mismos ou non prescribilos; ausencia de juntas de movemento ou non señalización das mismas; deficiente apertura de huecos en muros de carga e de arriostramiento; falta de trabazón de muros en esquinas, encontros e huecos; excesiva excentricidad de carga en muros; apoyo erróneo nos muros de carga dos elementos constructivos horizontales; inexistencia de detalles de todas as unions singulares das fábricas; indefinición de todos aqueles elementos que compoñen a construcción do edificio e que se corresponden con conocementos expostos nas clases teóricas (definición de materiales, sistemas de cimentacions, excavacions e fábricas). A descripción de elementos incluirá o seu nome (específico e non xenérico ou marca comercial) e as suas características arquitectónicas, sendo una definición clara sin posibilidad de equívocos que den lugar a elecciones axenas a prescripción do arquitecto; falta de definición dos planos que fai que no sean totalmente entendibles.
A práctica valorarase sobre dez (10,0) e exisese una calificación mínima en todas las oportunidades de 5,0 para superar a asignatura.
Esta nota fará media para a nota final, co a calificación obtida na proba de resposta múltiple y na proba objetiva. |
50 |
Proba obxectiva |
A17 A25 A63 B1 B2 B3 B10 |
* A proba obxectiva presencial busca constatar a aplicación práctica do conocemento adquirido na materia. Permitirase, para a sua realización, o uso de libros e apuntes propios. Esta proba evalúa as sesiones maxistrales, a práctica e as lecturas.
A sua valoración será sobre dez (10,0) e a obtención de menos dun catro (4,0) inhabilita para superar a asignatura.
A calificación desta proba fai media co a de resposta múltiple unha vez superado a nota de corte (4,0).
Consideranse erros graves con calificación de suspenso inferior a 4.0, os seguintes: non explicación ou explicación deficiente das respostas; utilización de zapata centrada en muro medianero; ausencia de cimentación baixo muro; non señalización do terreo; apoyo incorrecto de forjado en muro de carga (excentricidad fora do CTE ou non apoyo no muro de carga); falta de dintel-cargadeiro en hocos. |
25 |
Proba de resposta múltiple |
A17 A25 A26 B1 B2 B3 B5 B6 B10 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
* Realizaranse cinco probas de resposta múltiple obligatorias que agrupan os diferentes temas do programa.
Esixese a superación da totalidad das probas independientemente (obter un 5,0 sobre 10,0 si non hay penalizaciones por repetición).
Permitense tres intentos en cada unha delas, con penalización (primer intento penalización 0 puntos, segundo intento penalización 2 puntos, tercer intento penalización 4 puntos).
Estas probas realizaranse dentro da plataforma de tele-enseñanza Moodle da UDC.
Por operatividad, calquer fallo do sistema, denunciarase, como moito, os sete días de detectalo. |
25 |
|
Observacións avaliación |
O desenrolo específico de contidos mínimos, fechas de entrega de prácticas e resto de concreciones, realizarase na programación do curso, entregada a o comenzo do mismo. Utilizarase o método de Evaluación Continua, o que supon que se controlará a asistencia as clases e que a calificación se obtendrá da actitud e do traballo do estudante a o largo do cuatrimestre, o que en aras da obxetividad plasmase na realización de probas teórico-prácticas (proba obxetiva e proba de resposta múltiple) e da práctica de obradoiro. Esto permitirá comprobar que o estudiante asimilou os contidos conceptuales e os métodos de traballo propios da asignatura. Os aprobados da primeira oportunidade gardaranse hasta a segunda oportunidade. Na segunda oportunidad podránse recuperar aquelas partes non superadas, pero REALIZADAS durante o curso. NON SE PODRÁN RECUPERAR OS EXAMENES E PRÁCTICAS NON ENTREGADAS OU NON REALIZADAS, o que supon un NON PRESENTADO como calificación da convocatoria. O incumplimiento da asistencia, supondrá a calificación de "NON PRESENTADO" na convocatoria (nas duas oportunidades). NON SE GARDAN NOTAS, NIN DE TEORÍA NIN DE PRÁCTICAS, DE CURSOS PASADOS
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fructuós Mañá Reixach (2007). A obra grosa . Santiago. COAG
AA. VV. (2009). Aplicaciones del CTE-SE-F. Monografías de los Colegios de Arquitectos.
David Dernie (2003). Arquitectura en Piedra . Barcelona Blume
Klaus Greilich, Theodor Hugues, Christine Peter (). Bloques cerámicos. GG
(). CTE-DB-SE-F, DB-HE, DB-SE-C.
Ignacio Paricio (1983 revisad post ). La construcción de la arquitectura. Barcelona ITC
Ignacio Aparicio (2000). La fachada de ladrillo. Barcelona. Bisagra
AA. VV (1998). Manual de Geotecnia i patología, diagnosi i intervenció en fonaments. CAAT de Barcelona
J. Fernández Madrid (1996). Manual del granito para arquitectos. Santiago. AGG
José Laffarga y Manuel Olivares (1995). Materiales de construcción . Sevilla. Editan
Richard Weston (2003). Materiales, forma y arquitectura. Barcelona. Blume
Theodor Hugues, Ludwig Steiger, Johann Weber (). Piedra natural. Tipos de piedra, detalles, ejemplos. GG
(). Tectónica 15 Cerámica (I). |
- Vivienda en Mallorca. Jørn Utzon - Iglesia de la Atlántida. Eladio Dieste. Uruguay - Iglesia Evangelista. Berlin. Rudolf Reiterman & Peter Snsseroth - Escuela de Idiomas. A. Albalat. A Coruña. España. - Museo de la Piedra. K. Kuma - Termas en Vals. Meter - Casa Moledo. Souto de Moura - Iglesia del Peregrinaje. R. Piano - Real Club de Golf. El Prat. C. Ferrater |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|