Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A asignatura, inserida nunha contínua intensificación da dificultade no proxecto aporta capacidade para:
-A elaboración de proxectos de complexidade media-alta, nos que se satisfagan adecuadamente as exigencias compositivas, espaciais, técnicas e funcionais inherentes ao diseño arquitectónico e urbanístico. -A integración dentro do proceso compositivo y de proxectación arquitectónica -ademáis de afondar no coñecemento de un mesmo, nos desexos e necesidades, na realidade e as formas de vida, na súa repercusión formal e social, no xénero, nas relacións humanas e o simbólico, no pasado e o futuro, no "genius loci";- da aprendizaxe das asignaturas de perfil tecnolóxico e urbanístico, cunha metodoloxía que permita a aplicación práctica dos contidos teóricos de todas elas nun proxecto de complexidade media-alta. |
A34 A35 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A51 A52 A53 A57 A58 A60 A63
|
B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
VIVIENDA I |
Arquitecturas de lo espontáneo y lo intuitivo. El refugio Vivienda y ordenación Espacio colectivo y privado Borde y permeabilidad Arquitectura y Escala Soleamiento, vientos y relaciones visuales Accesos, relaciones con el paisaje y conexiones internas Circulaciones. Tráfico rodado y peatonal. Espacios de aparcamiento Vegetación, pavimentos, iluminación y mobiliario urbano Espacio y género. Organización y roles familiares Vivienda y familia. Grupos sociales y organizaciones familiares alternativas Preexistencia. Patrimonio construido Responsabilidad social del arquitecto |
NORMATIVA |
Normativa local, estatal y autonómica Normativa urbanística
Normativa de supresión de barreras Normativa de promoción pública y protección oficial El Código Técnico de la Edificación. |
EJERCICIOS |
Propuesta libre sobre un tema de vivienda Análisis de un emplazamiento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A34 A35 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A51 A52 A53 A57 A58 A60 A63 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
Proba obxectiva |
A34 A35 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A51 A52 A53 A57 A58 A60 A63 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
6 |
10 |
Discusión dirixida |
A34 A35 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A51 A52 A53 A57 A58 A60 A63 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
4 |
8 |
Saídas de campo |
A34 A35 A37 A51 A52 A53 A58 A60 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Obradoiro |
A34 A35 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A51 A52 A53 A57 A58 A60 A63 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
51 |
81 |
Proba de resposta múltiple |
A34 A35 A37 A51 A52 A53 A58 A60 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
2 |
4 |
Análise de fontes documentais |
A34 A35 A37 A38 A39 A42 A46 A51 A52 A53 A57 A58 A60 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
1 |
2 |
Esquemas |
A34 A35 A37 A51 A52 A53 A57 A58 A60 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
4 |
5 |
Lecturas |
A34 A35 A37 A51 A52 A53 A57 A58 A60 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
2 |
3 |
Actividades iniciais |
A34 A35 A37 A51 A52 A53 A57 A58 A60 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje. La sesión magistral es también conocida como conferencia, método expositivo o lección magistral. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia. |
Proba obxectiva |
Prueba escrita utilizada para la evaluación del aprendizaje, cuyo trazo distintivo es la posibilidad de determinar si las respuestas dadas son o non correctas. Constituye un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite avaluar conocimientos, capacidades, destrezas, rendimiento, aptitudes, actitudes, inteligencia, etc. Es de aplicación tanto para la evaluación diagnóstica, formativa como aditiva. La prueba objetiva puede combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta breve, de discriminación, de completar y/o de asociación. También se puede construir con un solo tipo de alguna de estas preguntas. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos en la que los miembros de un grupo discuten de forma libre, informal y espontánea sobre un tema, aunque poden estar coordinados por un moderador. |
Saídas de campo |
Actividades desarrolladas en un contexto externo al entorno académico universitario (empresas, instituciones, organismos, monumentos, etc.) relacionadas con el ámbito de estudio de la materia. Estas actividades se centran en el desarrollo de las capacidades relacionadas con la observación directa y sistemática, la recogida de información, la ejecución de croquis, fotografías, bosquejos, diseños, etc. |
Obradoiro |
Modalidad formativa orientada a la aplicación de aprendizajes en los que se introducen conocimientos de diversas materias, siempre alrededor de un proyecto arquitectónico, dónde se pueden combinar diversas metodologías/pruebas (exposiciones, simulaciones, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.) a través de la que el alumnado desarrolla tareas prácticas sobre un tema específico, con el apoyo y supervisión del profesorado de las materias implicadas. |
Proba de resposta múltiple |
Prueba objetiva que consiste en formular una cuestión en forma de pregunta directa o de afirmación incompleta, y varias opciones o alternativas de respuesta que proporcionan posibles soluciones, de las que solo una de ellas es válida. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodológica que supone la utilización de documentos audiovisuales y/o bibliográficos (fragmentos de reportajes documentales o películas, noticias de actualidad, paneles gráficos, fotografías, biografías, artículos, revistas, planos históricos y actuales, textos, etc.) relevantes para la temática de la materia con actividades específicamente diseñadas para el análisis de los mismos. Se puede emplear como introducción general a un tema, como instrumento de aplicación de estudio de casos, para la explicación de procesos que no se pueden observar directamente, para la presentación de situaciones complejas o como síntesis. |
Esquemas |
Consiste en una síntesis de los principales contenidos trabajados. Es un recurso óptimo para facilitar la comprensión de la realidad y/o texto y la concentración personal sobre el material objeto de estudio. Es también una ayuda importante para el repaso y la preparación de exámenes. |
Lecturas |
Son un conjunto de textos y documentación escrita que constituyen una fuente de profundización en los contenidos trabajados |
Actividades iniciais |
Actividades que se llevan a cabo antes de iniciar cualquier proceso de enseñanza-aprendizaje a fin de conocer las competencias, intereses y/o motivaciones que posee el alumnado para el logro de los objetivos que se quieren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ella se pretende obtener información relevante que permita articular la docencia para favorecer aprendizajes eficaces y significativos, que partan de los conocimientos previos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Obradoiro |
|
Descrición |
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está a desenvolver na materia e no Taller, a través do profesor do grupo ao que fose asignado. No Taller, ademais, terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos profesores dos demais grupos e materias, para poder contrastar opinións e criterios e confrontalos cos propios.
O portafolio do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A34 A35 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A51 A52 A53 A57 A58 A60 A63 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva, teóricos e prácticos, do curso serán avaliados mediante unha proba obxectiva. |
20 |
Obradoiro |
A34 A35 A37 A38 A39 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A51 A52 A53 A57 A58 A60 A63 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno, físico e dixital, dispoñible físicamente en papel e accesible a través da ferramenta informática para a docencia Moodle.
Avalíanse os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final.
|
80 |
|
Observacións avaliación |
<p>Para poder superar a materia será necesario cumprir os seguintes requisitos:<br />1º Entregar todos os traballos propostos nos prazos e formas indicados nas materias implicadas no Taller.<br />2º Asistir regularmente as clases e ao Taller. Esixirase unha asistencia mínima do 80%<br />3º Facer a proba obxectiva</p><p>Terá a condición de NON PRESENTADO o/a alumno/a que se atope nalgunha das seguintes circunstancias:<br />1º Non cumpla a asistencia esixida ás clases e ao Taller.<br />2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, ou os entregue incompletos. Consideraranse incompletos aqueles traballos que non conteñan a documentación requerida en tódalas asignaturas que compoñen o Taller.<br />3º Non asista á proba obxectiva.</p><p>De acordo co establecido na memoria do Título de Grao de Arquitecto, convocarase unha Xunta de Avaliación do taller, que analizará os resultados globales do mesmo e dirimirá, no seu caso, sobre as situacións especiales de avaliación do alumnado.</p><p>Cando non se supere a asignatura na primeira oportunidade, se permitirá completar e modificar os traballos presentados no taller, sempre que se teña cumprida a asistencia mínima, todos os traballos entregados de tódalas asignaturas implicadas no taller e a proba obxectiva da primeira oportunidade feita. Para superar a asignatura, neste caso, e obrigatoria a realización da proba obxectiva da segunda oportunidade.</p><p>Os alummnos que non superen en ningunha das dúas oportunidades a materia de Proxectos 6 deberán cursar o taller o ano seguinte. Neste caso, os alumnos, ademáis de Proxectos 6, desenrolarán os traballos das materias que non houberan superado no taller do ano anterior.</p><p>Aqueles alumnos que, superada a materia de Proxectos 6, non superaran algunha das outras materias do taller, terán que presentar, en consecutivas convocatorias, de novo e coas correccións oportunas, os traballos propostos no taller no que participaron.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Benjamin, Walter (2011). Calle de dirección única. Madrid: ABADA
Arendt, Hanna (2013). Existencialismo y compromiso. Barcelona: RDA libros
Pallasmaa, Juhani (2010). La arquitectura de la humildad. Barcelona: Fundación Caja de Arquitectos
Pallasmaa, Juhani (1996). Los ojos de la piel. Barcelona: GG |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción 4/630G02027 | Proxectos 5/630G02021 | Estruturas 3/630G02028 | Urbanística 3/630G02029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Urbanística 4/630G02032 | Estruturas 4/630G02034 | Construción 5/630G02033 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|