Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer, entender e saber aplicar a teoría elemental de álxebra lineal necesaria na enxeñaría de obras públicas e, en particular, para outras materias. |
A1
|
|
|
Resolver e formular problemas de álxebra lineal. |
A1
|
B7 B8
|
C10 C11 C12 C13 C15
|
Manexar a ferramenta MATLAB e coñecer as súas aplicacións para resolver problemas de álxebra lineal |
A1 A2
|
B7 B8
|
C3
|
Ser capaz de manexar e comprender a notación matemática básica. Expresarse con rigurosidade |
A1
|
B4
|
C11 C12 C16
|
Utilizar as técnicas básicas de razoamento lóxico-matemático |
A1
|
B8
|
C10 C11 C12
|
Desenvolver a capacidade de análise e o pensamento crítico. |
A1
|
B8
|
C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Preliminares |
I.1 Conxuntos
I.2 Conxuntos numéricos
I.3 Aplicacións
|
II. Matrices |
II.1 Primeiras definicións
II.2 Operacións con matrices
II.3 Operacións elementais de fila e columna. Formas escalonadas. Aplicación á resolución de sistemas de ecuacións lineais
II.4 Aplicación ao cálculo de inversas de matrices |
III. Espazos vectoriais |
III.1 Os espazos Kn: Subespazos
III.2 Combinacións lineais. Subespazo xerado
III.3 Independencia lineal
III.4 Bases. Coordenadas. Dimensión. Cambios de base
III.5 Rango dun conxunto de vectores
|
IV. Aplicacións lineais |
IV.1 Aplicacións lineais: definición, matrices asociadas, clasificación.
IV.2 Endomorfismos. |
V. Determinantes |
V.1 Definición e propiedades.
V.2 Cálculo efectivo dun determinante.
V.3 Rango dunha matriz. |
VI. Autovalores e autovectores |
VI.1 Autovalores e autovectores: definición, cálculo, propiedades.
VI.2 Multiplicidades alxebraica e xeométrica dun autovalor.
VI.3 Endomorfismos diagonalizables.
VI.4 Potencia n-sima dunha matriz diagonalizable por semellanza. |
VII. Formas bilineais e cuadráticas |
VII.1 Formas bilineais, formas bilineais simétricas e formas cuadráticas.
VII.2 Diagonalización dunha forma bilineal simétrica.
VII.3 Producto escalar e definicións relacionadas.
VII.4 Ortogonalidade.
VII.5 Diagonalización ortogonal de matrices simétricas.
|
VIII. Xeometría |
VIII.1 O plano e o espazo afín.
VIII.2 Transformacións afines no plano e no espazo tridimensional.
VIII.3 Cónicas: clasificación, parámetros, reducción a forma normal.
VIII.4 Cuádricas en forma normal |
IX. Introducción a MATLAB. |
IX.1 Comandos básicos de MATLAB.
IX.2 Operacións con matrices.
IX.3 Gráficas en MATLAB.
IX.4 Programación: os scripts e as functions. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
A1 B8 C10 C12 |
2 |
8 |
10 |
Actividades iniciais |
B8 C10 C15 |
1 |
0 |
1 |
Proba obxectiva |
A1 B8 B7 C10 C11 C12 C16 |
4 |
16 |
20 |
Sesión maxistral |
A1 C3 C10 C12 C16 |
40 |
40 |
80 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 C3 |
8 |
4 |
12 |
Proba de resposta múltiple |
A1 B8 C10 C12 |
3 |
12 |
15 |
Solución de problemas |
A1 B4 B8 B7 C10 C11 C12 C13 C15 C16 |
43 |
43 |
86 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Proba obxectiva dirixida a recordar conceptos básicos da materia de forma concisa. |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes a fin de coñecer as competencias que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico a teoría de Álxebra mediante MATLAB. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva consistente en varias cuestións con 4 posibles respostas das que só unha delas é válida |
Solución de problemas |
Formúlanse unha serie de problemas que o estudante debe resolver a partir dos coñecementos que se traballaron en teoría |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Para aprender a resolver os problemas propostos é importante consultar co profesor os avances que se vaian realizando progresivamente para ofrecer as orientacións necesarias en cada caso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 C3 |
Pequena proba ó rematar as prácticas |
5 |
Proba de resposta breve |
A1 B8 C10 C12 |
Proba obxectiva dirixida a recordar conceptos básicos da materia de forma concisa. |
15 |
Proba de resposta múltiple |
A1 B8 C10 C12 |
Proba obxectiva consistente en varias cuestións con 4 posibles respostas das que só unha delas é válida que realizaranse ó rematar cada tema |
12 |
Proba obxectiva |
A1 B8 B7 C10 C11 C12 C16 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade. Permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc. |
60 |
Solución de problemas |
A1 B4 B8 B7 C10 C11 C12 C13 C15 C16 |
Formúlanse unha serie de problemas que o estudante debe resolver a partir dos coñecementos que se traballaron en teoría |
8 |
|
Observacións avaliación |
En cada oportunidade a nota final obtida será a máxima de: a) (nota do exame (ou exames)) x 0'75+ (nota de MATLAB) x 0'05 + (nota de curso) x 0'2. A nota de curso calcúlase a partir da nota das probas (60%) e da nota de problemas (40%). Para que se teña en conta esta nota é necesario realizar polo menos 6 das 7 probas e entregar todos os problemas salvo un. A peor nota tanto de probas coma de prácticas non se terá en conta para a nota final (en caso de faltar a unha proba ou non entregar un problema, descartarase o cero que iso supoñería). b) (nota do exame (ou exames)) x 0'95 + (nota de MATLAB) x 0'05. Para aprobar a materia a nota final deberá ser maior ou igual a 5.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Williams, G. (2001). Álgebra lineal con aplicaciones. McGraw-Hill
Merino González, L. M., Santos Aláez, E. (1997). Álgebra lineal con métodos elementales. Merino-Santos
Hernández, E. et al. (2012). Álgebra lineal y geometría. Pearson
García Cabello, J. (2005). Álgebra lineal. Sus aplicaciones en economía, ingeniería y otras ciencias. Delta Publicaciones
Lipschutz, S. (1999). Álgebra y geometría. McGraw-Hill
García de Jalón, J. et al. (). Aprenda MATLAB 7.0 como si estuviera en primero..
Benavent, R. (2010). Cuestiones sobre álgebra lineal. Paraninfo
Pratap, R. (). Getting started with MATLAB. Oxford University Press
de la Villa, A. (1994). Problemas de álgebra. CLAGSA
Anzola, M. et al. (1981). Problemas de álgebra.
Sanz, P. et al. (1998). Problemas de álgebra lineal. Prentice Hall |
http://mat21.etsii.upm.es/ayudainf/aprendainf/Matlab70/matlab70primero.pdf |
Bibliografía complementaria
|
Burgos, J. de (1999). Álgebra lineal y geometría cartesiana. McGraw-Hill
Burgos, J. de (2007). Álgebra lineal: 80 problemas últiles. García Maroto
Burgos, J. de (2007). Álgebra lineal:definiciones, teoremas y resultados. García Maroto
Lazo, A. (2008). álgebra preuniversitaria. Limusa
Burgos, J. de (2007). Fundamentos de Álgebra: 65 problemas útiles. García Maroto |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|