Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Revisar os conceptos de hidrologia subterranea adquiridos previamente noutras materias da titulacion. Coñecementos basicos de hidrogeologia |
A2 A19 A28 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B13 B14 B15 B16 B18 B19 B20
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8 C10 C12 C14 C18 C19
|
Adquirir e desenvolver os conceptos básicos da hidrologia superficial cuantitativa nos aspectos relacionados con hidrogramas e aforamentos |
A19 A30
|
|
|
Analizar o comportamento do fluxo subterraneo na zona non saturada, estudar o transporte de solutos e contaminantes no medio |
A2 A19 A30
|
|
|
Saber deseñar unha captacion e analizar mediante ensaios de caracterizacion hidrodinamica o medio subterraneo. Adquirir habilidades en aspectos de prospeccion e exploracion do medio subterraneo. Aprender e calcular os perimetros de proteccion dos recursos subterraneos |
A2 A19 A30
|
|
|
Adquirir a capacidade de planificar o uso conxunto de recursos superficiais e subterraneos e a interaccion destes. Coñecer tecnicas de recarga artificial. |
A2 A19 A30
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción |
T1. Revision de conceptos de hidrologia superficial: ciclo hidrologico, conca e balances |
2. Hidroloxía superficial |
T2. Hidrogramas: Hidrograma unitario, Transformacion chuvia-escorrentia
T3. Aforamentos: Curva de caudais clasificados, Analisis de aforamentos |
3. Fundamentos de hidroloxía subterránea |
T4. Conceptos basicos: repaso de ecuacións basicas. Nocións fundamentais. Medios porosos, karsticos e fracturados
T5. Tipo de formacións subterraneas. Analisis de acuiferos costeiros |
4. Fluxo na zona non saturada |
T6. Curva de saturacion. Experimentacion
T7. Ecuacións fundamentais: solucións analiticas |
5. Hidráulica de captacións |
T8. Ensaios de caracterizacion hidrodinamica en medios porosos:
ensaios simples e ensaios graduados
T9. Ensaios de caracterizacion hidrodinamica en medios fracturados
T10. Teoria da superposición. Teoria das imagenes
T11. Aspectos construtivos de captacións: deseño e perforación
T12. Exploración e prospeccion |
6. Transporte de solutes e calor |
T13. Procesos de transporte e transformacion
T14. Ecuacións e resolución
T15. Hidrogeoquimica basica |
7. Perímetros de protección |
T16. Deseño de perimetros de proteccion de captacións |
8. Planificación hidrolóxica |
T17. Interaccion de augas superficiais e subterraneas
T18. Recarga artificial
T19. Modelos agregados e distribuídos
T20. Uso conxunto. Planificacion |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A19 A28 A30 B1 |
30 |
45 |
75 |
Solución de problemas |
B2 B3 B4 B5 B8 B11 B13 B14 B15 B16 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C7 C10 C12 C14 C18 C2 C8 C19 |
10 |
15 |
25 |
Proba de resposta múltiple |
A19 |
3.5 |
0 |
3.5 |
Proba obxectiva |
A19 A30 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O temario principal impartirase mediante clases expositivas presenciais nas que se buscará a participación do alumnado. Os coñecementos teóricos serán transmitidos en sesións comúns con todos os alumnos, traballando na asimilación dos conceptos e ecuacións fundamentais.
O profesor explicará a materia e os alumnos, se o desexan, tomarán apuntamentos. Nas sesións de teoría o profesor preguntará sobre a asimilación de contidos por parte dos alumnos. Posteriormente, os alumnnos estudarán. |
Solución de problemas |
Resolveranse problemas vinculados coa material troncal tanto na aula coma a nivel individual.
Ademais, proporcionásese un boletin con problemas sen resolver, que o alumno debera entregar para o seu evaluacion |
Proba de resposta múltiple |
Ao longo do desenvolvemento da materia realizaranse catro tests de seguimento sobre o contido da materia para analizar a asimilación de coñecementos do alumnado e favorecer o seguimento habitual dos contidos impartidos na materia |
Proba obxectiva |
Nas datas oficiais realizaranse os exames sobre os contidos troncais, teóricos e prácticos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Respecto á atención personalizada hai que sinalar que nas sesións maxistrais o profesor preguntará sobre a asimilación de contidos por parte dos alumnos, e estará dispoñible no seu despacho en horario de traballo.
A solución de problemas realizarase entre todos, guiando o profesor en todo momento aos estudantes cara á resolución das prácticas.
Poderanse realizar titorías específicas en grupo en función do número de alumnos interesados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A19 |
Realizaranse 4 test de seguimento |
40 |
Solución de problemas |
B2 B3 B4 B5 B8 B11 B13 B14 B15 B16 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C7 C10 C12 C14 C18 C2 C8 C19 |
Resolveranse problemas en clase e o alumno resolverá outros problemas pola súa conta, que terá que entregar. |
10 |
Proba obxectiva |
A19 A30 |
Realizásese examéns nas convocatorias oficiais |
50 |
|
Observacións avaliación |
A materia vale 100 puntos. Para obter o aprobado debera conseguir 50 puntos. Para a súa avaliación poderanse ir adquirindo puntos ao longo do curso, mediante a solucion de problemas e probas de resposta multiple. Aínda asi, na proba obxectiva podrézase examinar opcionalmente do xa avaliado de forma continua. Nese caso, a nota obtida nesa parte sustituira á conseguida na evaluacion continua.
Hai dúas convocatorias oficiais de exame nos horarios designados pola Xefatura de Estudos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Feiter, C.W. (2001). Applied hydrogeology. Prentice hall
Feiter, C.W. (1999). Contaminant Hydrogeology. Prentice hall
Bear, J. (1972). Dynamics of fluids in porous media. American Elsevier
Freeze, R.A. and Cherry, J.A. (1979). Groundwater. Prentice hall
Ven te Chow, Maidment, D.R. and Mays, L.W. (1994). Hidrologia aplicada. Mc Graw Hill
Custodio, E. y Llamas, M.R. (1983). Hidrologia subterranea. Omega
Bear, J. (1979). Hydraulics of groundwater. Mc Graw Hill
Weight, Willis D. (2009). Hydrogeology field manual. Mc Graw Hill
Domenico, P.A. and Schwartz, F. W. (1990). Physycal and chemical hydrogeology. Wiley
Mays, Larry W. (2011). Water Resources Engineering. Wiley |
|
Bibliografía complementaria
|
Gray, D.M. (1970). Handbook on the principles of hydrology. National reseacrh Council |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeoloxía/632G01004 | Hidráulica e hidroloxía/632G01016 | Enxeñaría do Terro I/632G01020 | Hidroloxía Aplicada ás Obras Públicas/632G01052 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Regulación de Recursos/632G01051 |
|
|