Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A4 |
CE4 - Comprender a estrutura de linguas estranxeiras e desenvolver un vocabulario, Comprender, ler, falar e escribir nunha lingua estranxeira. |
A5 |
CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A6 |
CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A8 |
CE8 - Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A20 |
CE20 - Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Afondar na comprensión da lóxica financeira. |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprende-la fundamentación do financiamento. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C8
|
Saber explicala estrutura do pasivo e a existencia duna EFO. |
A1 A2 A5 A6 A8 A10 A11 A13 A14 A15 A19 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C6 C8
|
Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas. |
A1 A2 A3 A5 A6 A10 A13 A14 A15 A18 A20 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C3 C4 C6 C8
|
Saber formular e defender un proxecto financeiro. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A18 A20 A21 A23 A24
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1 Valoración de empresas.
|
Valoración de empresas. Obxectivo e especificación do concepto de valor
Valor económico e financeiro
Valoración patrimonial
Valoración baseada en rendas: Gordon-Shapiro
Valoración mixta e indirecta
O problema dos intangibles
|
2 A estructura de pasivo e o seu coste |
Estrutura de capital: presentación do problema
O apalancamiento
Tese RN e RE
As teses de M&M
Existe unha EFO óptima?
|
3 Valoración de activos de capital. |
Análise de activos de capital: o binomio rendibilidade ? risco
Previsión do rendemento e risco para activos individuais
Teoría de carteira. O modelo de Markowitz
O modelo de Sharpe
A introdución dun título sen risco: CAPM
CML e SML. Análise da eficiencia
Unha visión multidimensional do risco
|
4 Instrumentos financeiros. |
Derivados. Especificación. Obxectivos.
Opcións.
Warrants.
Permutas financeiras: swaps de interese.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A24 A23 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
51 |
68 |
Solución de problemas |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C2 C3 C4 C6 C8 |
22 |
22 |
44 |
Seminario |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
2 |
6 |
8 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
3 |
9 |
12 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
2 |
6 |
8 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos |
Solución de problemas |
Traballo práctico baseado en exercicios, casos e/ou problemas, individuais ou en grupo |
Seminario |
Formaranse dous subgrupos por cada un dos grupos. Fixaranse, fóra do horario de clases, unha titoría cunha duración de 4 horas repartidas ao longo do período lectivo para atender dúbidas sobre a solución de problemas ou sobre a preparación da materia, etc. Avisarase en clase con antelación sobre o lugar e data en que se van celebrar. |
Proba mixta |
Controles de avaliación periódicos, de contido teórico e práctico. |
Prácticas a través de TIC |
Tareas, análise de casos e/ou resolución de problemas diante do ordenador. |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Seminario |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario e condicións que sinale cada profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A6 A8 A11 A12 A20 C1 C3 C4 C6 C8 |
Probas escritas periódicas destinadas a controla-lo progreso do alumno ó longo do curso. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
|
Observacións avaliación |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e os criterios de coordinación acordados para a área, - As oportunidades de Xuño e Xullo avaliaranse calculando unha media entre os resultados da avaliación continua e da proba final, ponderados ó 50% - Oportunidade adiantada: avaliarase en función do resultado dunha proba mixta comprensiva de tódolos contidos e competencias propios da materia,de acordo coa guía do curso inmediatamente anterior Tódalas probas deberán realizarse nas datas e horas sinaladas atal efecto polos profesores ou, cando proceda, polos órganos da Facultade, agás nos supostos que no seu caso prevea a normativa académica; de non se realizar, cualificaranse como cero a efecto de calcula-la cualificación final. De conformidade coa normativa da Facultade, cualificarase como "non presentado" exclusivamente ós alumnos que desenvolvan tarefas que ponderen menos dun 20% na avaliación xeral do curso, con independencia da cualificación acadada. Durante as aulas, salvo autorización expresa por parte dos profesores, os móbiles, ordenadores e aparellos electrónicos similares permanecerán en todo momento fóra da vista; durante os exames deberán ademais estar apagados. O incumprimento destas normas ou o uso indebido destes aparellos serán causas de expulsión da aula ou dos exames, e neste último caso terán ainterpretación de fraude. A comisión de fraude poderá implicar que o alumno deba examinarse de forma oral ante un Tribunal composto polo equipo docente damateria, sen perxuizo doutras consecuencias académicas que se poidan derivar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Doldan F.R. (2003). Dirección financiera de la emrpesa. Tórculo, Santiago
Piñeiro, C, de Llano, P (2009). Direción financiera un enfoque centrado en valor y riesgo. Delta, Madrid
de Llano, P., Piñeiro, C. (2010). Elementos fundamentales de dirección financiera. Andavira, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
Piñeiro, C, de Llano, P (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Andavira, Santiago
Piñeiro, C (2003). Técnicas y modelos para la gestión financiera de la empresa. Tórculo, Santiago |
|
Bibliografía complementaria
|
de Llano, P., Piñeiro, C. (2003). Casos prácticos de gestiçon financiera. Tórculo, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P., Álvarez, B. (2006). Dirección financiera modelos de decisión con Excel. Delta, Madrid
Ross Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGrawHill, Madrid
Ross Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGrawHill, Madrid
Ross Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGrawHill, Madrid
Dóldan F.R. (2001). Fundamentos de las decisiones financieras empresariales. Tórculo, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de gestión financiera . McGrawHill, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dirección Financeira I/650G01019 | Aplicacións Informáticas para a Empresa/650G01035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|