Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o proceso de elaboración financieira externa e os axentes implicados na mesma |
A3 A7 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
Aprender a normativa e a metodoloxía da auditoría de contas e a súa aplicación a distintos ámbitos empresariais |
A3 A7 A16 A18
|
B6 B7 B8 B9 B10
|
C6
|
Reflexionar sobre os aspectos éticos asociados á elaboración e auditoría da información financeira |
|
B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A profesión do auditor |
Responsables da elaboración da información financeira: o sistema de información contable.
Natureza e obxectivos da auditoría de contas.
A capacitación técnica.
A independencia e a importacia dunha conduta ética.
O acceso á profesión. |
O marco normativo da auditoria de contas en España |
Leis Mercantís de Aplicación.
Lei de Auditoría de Contas.
Regulamento de Auditoría de Contas.
Normas Técnicas de Auditoría.
Consultas e Notas emitidas polo ICAC.
Recomendacións técnicas emitidas polas Coorporaciones Profesionales.
|
O proceso de auditoría de contas. Visión global |
Elaboración do presuposto
Carta de encargo
Planificación do traballo
Execución do traballo
Emisión do Informe de Auditoría e da Carta de Debilidades do Control Interno |
A importancia relativa ou materialidade |
A súa determinación nas diversas fases do traballo
Aspectos cuantitativos e cualitativos
O concepto de erro tolerable
As técnicas de mostro |
O modelo de risco de auditoría |
Descrición do modelo
O risco inherente
O risco de control
O risco de detección |
Os procedimentos de auditoría |
Os obxectivos
A metodoloxía do "directional testing"
A obtención de evidencia suficiente e axeitada.
As probas de cumprimento e substantivas
Anexo I: Carta de manifestacións da dirección
Anexo II: Avaliación do principio contable de "empresa en funcionamiento" |
Execución e documentación do traballo |
Plan global de auditoría
Organización e documentación dos papeis de traballo
Momento de execución do traballo
Análise dos feitos posteriores ao peche.
Control de calidade |
O informe de auditoría |
Formatos oficiais.
Tipoloxía dos parágrafos intermedios.
Circunstancias que modifican a opinión.
Tipos de opinión.
O proceso de decisión do auditor na emisión do informe. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
A3 A7 A10 A16 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 |
1 |
6 |
7 |
Discusión dirixida |
B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 C1 C2 |
12 |
24 |
36 |
Estudo de casos |
B5 |
12 |
36 |
48 |
Sesión maxistral |
B10 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Os alumnos deberán someterse a un control de respostas breves nas que poderán demostrar a suficiencia do traballo persoal realizado e dos coñecementos adquiridos |
Discusión dirixida |
Analizado un tema ou unha metodoloxía, formúlase a súa aplicación a distintas situacións nas que se esixe unha participación activa por parte do alumnado. A devandita participación require a súa previa preparación como traballo persoal. |
Estudo de casos |
Selecciónanse contas anuais e os seus correspondentes informes de auditoria depositados na Comisión Nacional do Mercado de Valores. Analízase a casuística existente en cada uns deles. O alumno que presenta o caso responde ás solicitudes de aclaración que lle realizan o seu compañeiros, os cales deben concluír cunha avaliación da información financeira presentada, os riscos existentes e o traballo realizado polo auditor. |
Sesión maxistral |
Presentación dos temas aos alumnos. Descrición dos obxectivos de aprendizaxe. Enfase práctico dos conceptos mais importantes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O profesor presenta en clase unha aproximación crítica á elaboración e interpretación da información financeira, analizando os posibles motivos que os elaboradores da devandita información puidesen ter para terxiversala. A actitude de "escepticismo profesional", inherente ao traballo do auditor, transmítese coa finalidade de que o alumno poida entender os distintos enfoques cos que o auditor aborda o seu traballo. A análise de riscos propón deseñar probas de auditoría que permitan identificar debilidades nos controis internos das compañías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 C1 C2 |
Asistencia participativa en clase. Calidad de la intervenciones y de las cuestiones planteadas |
20 |
Estudo de casos |
B5 |
Dificultad del trabajo seleccionado, calidad de la exposición de la evaluación riesgos, defensa de lsa conclusiones alcanzadas. |
20 |
Proba de resposta breve |
A3 A7 A10 A16 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 |
Prueba escrita obligatoria |
60 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J.Antonio Arcenegui - Isabel Gómez -Horacio Molina (2002). MANUAL DE AUDITORÍA FINANCIERA . Desclée de Brouwer
ICAC/IFAC (2013). Normas Internacionales de Auditoría. http://www.icac.meh.es/Temp/20130627190704.PDF
(2011). Real Decreto 1517/2011, de 31 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento que desarrolla el texto refundido de la Ley de Auditoría de Cuentas, aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2011, de. http://boe.es/boe/dias/2011/11/04/pdfs/BOE-A-2011-17395.pdf
(2011). Real Decreto Legislativo 1/2011, de 1 de julio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Auditoría de Cuentas.. http://www.boe.es/boe/dias/2011/07/02/pdfs/BOE-A-2011-11345.pdf |
O manual presenta unha visión profunda e clara da actividade de auditoría de contas anuais. A tal fin, o libro divídese en dúas partes. A Parte I, "O proceso de auditoría", describe en detalle as fases de traballo (planificación, execución e emisión do informe); efectúa unha exposición exhaustiva dos conceptos clave (importancia relativa, risco de auditoría e evidencia); e presenta unha análise detallada do informe de auditoría.
A Parte II, "Os ciclos de operacións e as áreas de traballo", presenta dun xeito práctico e aplicada ao traballo concreto de cada epígrafe das contas anuais, como interveñen os conceptos subliñados na parte primeira. Deste xeito, a estrutura dos capítulos recolle unha análise de obxectivos, riscos e procedementos para afrontar estes.
O aspecto normativo cóbrese co real decreto lexislativo e o seu desenvolvemento regulamentario, que ofrecen un texto sistemático e unificado comprensivo da normativa aplicable á actividade de auditoría de contas na actualidade.
Por último, a adaptación do compendio que forman as normas internacionais de auditoría integran a normativa reguladora da actividade de auditoría de contas, de conformidade co disposto no artigo 6 do texto refundido da Lei de Auditoría de Contas mencionado anteriormente. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/650G01013 | Contabilidade Financeira II/650G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|